icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Tauron przebudował sieć na potrzeby pociągów Pendolino

Tauron Dystrybucja kończy prace przy przyłączaniu do sieci podstacji trakcyjnej Bochnia. Cały projekt rozbudowy i przebudowy sieci energetycznej związanej z przyłączeniem obiektów PKP na tym obszarze trwał osiem lat. Dzięki inwestycji wartej 58 mln zł w regionie kursować mogą szybkie pociągi Pendolino, zwiększone zostało też bezpieczeństwo energetyczne obszaru – podaje spółka.

Pendolino i zielone światło

Tauron Dystrybucja przyłączył do sieci podstację trakcyjną Bochnia – jeden z kluczowych elementów dla ciągów komunikacyjnych i kolejowych w regionie. Dzięki inwestycji możliwe będzie kursowanie składów Pendolino. – Lata realizacji tego projektu 2013 -2021 pokazują, jak skomplikowane było to przedsięwzięcie logistycznie i organizacyjnie. Całość projektu wyceniana jest na ok. 58 mln zł. Najtrudniejszym etapem prac było uzyskanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane, negocjacje z właścicielami nieruchomości oraz procedury uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych – pozwoleń na budowę – mówi Jacek Duniec, dyrektor oddziału Tauron Dystrybucja w Tarnowie.

Tauron podał, że prace obejmowały budowę linii napowietrznej dwutorowej 110 kV na odcinku blisko 22 km wraz z przewodami odgromowymi. Równocześnie realizowana była przebudowa skrzyżowań istniejących linii, które kolidowały z inwestycją. Dalszy etap prac, to między innymi przebudowa jednotorowych linii napowietrznych 110 kV relacji GPZ Dunajcowa – GPZ Biadoliny – GPZ Brzesko – GPZ Wygoda na linię dwutorową.

Całe przedsięwzięcie było rozłożone na lata 2013-2021. Moc przyłączeniowa dla obiektu zapewnia zasilanie podstawowe oraz zasilanie rezerwowe, dzięki czemu zwiększona została pewność zasilania podstacji – czytamy w komunikacie.

Tauron/Jędrzej Stachura

Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą podróżować z wykorzystaniem zielonej energii

Tauron Dystrybucja kończy prace przy przyłączaniu do sieci podstacji trakcyjnej Bochnia. Cały projekt rozbudowy i przebudowy sieci energetycznej związanej z przyłączeniem obiektów PKP na tym obszarze trwał osiem lat. Dzięki inwestycji wartej 58 mln zł w regionie kursować mogą szybkie pociągi Pendolino, zwiększone zostało też bezpieczeństwo energetyczne obszaru – podaje spółka.

Pendolino i zielone światło

Tauron Dystrybucja przyłączył do sieci podstację trakcyjną Bochnia – jeden z kluczowych elementów dla ciągów komunikacyjnych i kolejowych w regionie. Dzięki inwestycji możliwe będzie kursowanie składów Pendolino. – Lata realizacji tego projektu 2013 -2021 pokazują, jak skomplikowane było to przedsięwzięcie logistycznie i organizacyjnie. Całość projektu wyceniana jest na ok. 58 mln zł. Najtrudniejszym etapem prac było uzyskanie prawa do dysponowania nieruchomościami na cele budowlane, negocjacje z właścicielami nieruchomości oraz procedury uzyskania wymaganych decyzji administracyjnych – pozwoleń na budowę – mówi Jacek Duniec, dyrektor oddziału Tauron Dystrybucja w Tarnowie.

Tauron podał, że prace obejmowały budowę linii napowietrznej dwutorowej 110 kV na odcinku blisko 22 km wraz z przewodami odgromowymi. Równocześnie realizowana była przebudowa skrzyżowań istniejących linii, które kolidowały z inwestycją. Dalszy etap prac, to między innymi przebudowa jednotorowych linii napowietrznych 110 kV relacji GPZ Dunajcowa – GPZ Biadoliny – GPZ Brzesko – GPZ Wygoda na linię dwutorową.

Całe przedsięwzięcie było rozłożone na lata 2013-2021. Moc przyłączeniowa dla obiektu zapewnia zasilanie podstawowe oraz zasilanie rezerwowe, dzięki czemu zwiększona została pewność zasilania podstacji – czytamy w komunikacie.

Tauron/Jędrzej Stachura

Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej będą podróżować z wykorzystaniem zielonej energii

Najnowsze artykuły