icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Japończycy szykują inteligentne tankowce elektryczne

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza wprowadzić do użytku statki zeroemisyjne. Chce dostarczyć w 2022 roku pierwszy tankowiec zasilany w pełni bateriami litowo-jonowymi, który posłuży do bunkierki w Zatoce Tokijskiej.

Posłuży temu spółka Asahi MOL Tankers powołana przez MOL oraz spółkę Asahi Tanker, które razem mają oferować jednostki nisko- i zeroemisyjne na rynku globalnym ze szczególnym naciskiem na Tokio, Singapur i Londyn. Obecnie ta firma jest operatorem dwudziestu pięciu jednostek pływających po wodach Azji oraz Oceanii.

MOL planuje obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 2035 roku o 45 procent w stosunku do 2019 roku. Zamierza również wykorzystywać inne paliwa przejściowe, jak LNG i biodiesel. Chce mieć 90 tankowców opalanych LNG w 2030 roku i 110 statków wykorzystujących paliwa alternatywne w 2035 roku. MOL chce wydać na technologie niskoemisyjne i dekarbonizacyjne 1,81 mld dolarów między 2021 a 2023 rokiem.

Japończycy są pod szczególną presją odnalezienia rozwiązań służących ochronie klimatu oraz środowiska. W 2020 roku doszło do wycieku ropy na Mauritiusie z jednostki pływającej na zlecenie MOL. Z tego względu powstał także plan rozwoju technologii sztucznej inteligencji poprawiających bezpieczeństwo żeglugi.

MOL/Wojciech Jakóbik

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza wprowadzić do użytku statki zeroemisyjne. Chce dostarczyć w 2022 roku pierwszy tankowiec zasilany w pełni bateriami litowo-jonowymi, który posłuży do bunkierki w Zatoce Tokijskiej.

Posłuży temu spółka Asahi MOL Tankers powołana przez MOL oraz spółkę Asahi Tanker, które razem mają oferować jednostki nisko- i zeroemisyjne na rynku globalnym ze szczególnym naciskiem na Tokio, Singapur i Londyn. Obecnie ta firma jest operatorem dwudziestu pięciu jednostek pływających po wodach Azji oraz Oceanii.

MOL planuje obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 2035 roku o 45 procent w stosunku do 2019 roku. Zamierza również wykorzystywać inne paliwa przejściowe, jak LNG i biodiesel. Chce mieć 90 tankowców opalanych LNG w 2030 roku i 110 statków wykorzystujących paliwa alternatywne w 2035 roku. MOL chce wydać na technologie niskoemisyjne i dekarbonizacyjne 1,81 mld dolarów między 2021 a 2023 rokiem.

Japończycy są pod szczególną presją odnalezienia rozwiązań służących ochronie klimatu oraz środowiska. W 2020 roku doszło do wycieku ropy na Mauritiusie z jednostki pływającej na zlecenie MOL. Z tego względu powstał także plan rozwoju technologii sztucznej inteligencji poprawiających bezpieczeństwo żeglugi.

MOL/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły