icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Trwają intensywne prace nad najdłuższym elementem Baltic Pipe w Polsce

Gazociąg relacji Goleniów–Lwówek, najdłuższy element projektu Baltic Pipe w Polsce, wkroczył w zaawansowany etap budowlany. Trwa spawanie i zasypywanie gazociągu w wykopie. Na całej trasie wykonane zostanie 98 przejść bezwykopowych pod przeszkodami terenowymi.

Budowa gazociągu Goleniów-Lwówek

Gazociąg, którego całkowita długość wyniesie ok. 191 km, podzielony został na dwa etapy realizacyjne: odcinek relacji Goleniów-Ciecierzyce o długości ok. 122 km oraz odcinek relacji Ciecierzyce-Lwówek o długości ok. 69 km. – Nowoczesne technologie bezwykopowe są stałym elementem inwestycji lądowych naszej spółki. Na trasie gazociągu Goleniów-Lwówek wykonamy prawie 100 przejść podziemnych pod przeszkodami terenowymi. Prace montażowe będą prowadzone do końca I kwartału przyszłego roku. Następnie przystąpimy do prób technicznych, nagazowania i odbiorów, tak aby w październiku 2022 roku uruchomić przesył gazu tym gazociągiem – powiedziała Iwona Dominiak, rzecznik prasowy Gaz-System.

Na pierwszym etapie (Goleniów – Ciecierzyce) rozwiezione zostały wszystkie rury i przygotowano teren na potrzeby montażu gazociągu na całej trasie. Zespawano już 75 km rur oraz ułożono w wykopie ok. 43 km gazociągu. Ukończono również prace archeologiczne. Na tym odcinku zaplanowano łącznie 55 przekroczeń bezwykopowych, aby bezinwazyjnie pokonać drogi i rzeki. Wykonano już 24 z nich, w tym wiercenie nowoczesną techniką Direct Pipe pod rzeką Pełcz o długości 657 metrów. Obecnie trwa przewiert o długości 796 m pod rzeką Iną. Największym wyzwaniem podczas budowy tego odcinka gazociągu będzie zaplanowany na ostatni kwartał br. przewiert Direct Pipe pod rzeką Wartą w rejonie Gorzowa Wielkopolskiego. To najdłuższe z przekroczeń bezwykopowych na tym gazociągu wyniesie 1400 metrów.

Na odcinku Ciecierzyce – Lwówek, stanowiącym drugi etap budowy gazociągu Goleniów–Lwówek, także przygotowano teren budowy i rozwieziono ponad 59 procent rur o łącznej długości ok. 40 km. Wykonawca prowadzi prace spawalnicze, w wyniku których pospawano już 27 km gazociągu. Na jego trasie, podobnie jak w przypadku etapu pierwszego, terenowe przeszkody zostaną ominięte metodami bezwykopowymi. Z 43 zaplanowanych takich przekroczeń wykonano 20, w tym m.in. przewiert o długości 665 metrów techniką HDD pod rzeką Obrą w gminie Skwierzyna. Nowy gazociąg Goleniów – Lwówek zapewni możliwość rozprowadzenia w Polsce gazu dostarczonego z Szelfu Norweskiego przez gazociąg podmorski na Bałtyku oraz z Terminalu LNG w Świnoujściu. Realizacja tej inwestycji zwiększy moce przesyłowe krajowego systemu przesyłu gazu m.in. poprzez połączenie z magistralą gazową o nazwie: Korytarz Północ – Południe.

Gaz-System/Michał Perzyński

Budowa Baltic Pipe na Bałtyku idzie jak burza. 20 procent w 12 dni

 

Gazociąg relacji Goleniów–Lwówek, najdłuższy element projektu Baltic Pipe w Polsce, wkroczył w zaawansowany etap budowlany. Trwa spawanie i zasypywanie gazociągu w wykopie. Na całej trasie wykonane zostanie 98 przejść bezwykopowych pod przeszkodami terenowymi.

Budowa gazociągu Goleniów-Lwówek

Gazociąg, którego całkowita długość wyniesie ok. 191 km, podzielony został na dwa etapy realizacyjne: odcinek relacji Goleniów-Ciecierzyce o długości ok. 122 km oraz odcinek relacji Ciecierzyce-Lwówek o długości ok. 69 km. – Nowoczesne technologie bezwykopowe są stałym elementem inwestycji lądowych naszej spółki. Na trasie gazociągu Goleniów-Lwówek wykonamy prawie 100 przejść podziemnych pod przeszkodami terenowymi. Prace montażowe będą prowadzone do końca I kwartału przyszłego roku. Następnie przystąpimy do prób technicznych, nagazowania i odbiorów, tak aby w październiku 2022 roku uruchomić przesył gazu tym gazociągiem – powiedziała Iwona Dominiak, rzecznik prasowy Gaz-System.

Na pierwszym etapie (Goleniów – Ciecierzyce) rozwiezione zostały wszystkie rury i przygotowano teren na potrzeby montażu gazociągu na całej trasie. Zespawano już 75 km rur oraz ułożono w wykopie ok. 43 km gazociągu. Ukończono również prace archeologiczne. Na tym odcinku zaplanowano łącznie 55 przekroczeń bezwykopowych, aby bezinwazyjnie pokonać drogi i rzeki. Wykonano już 24 z nich, w tym wiercenie nowoczesną techniką Direct Pipe pod rzeką Pełcz o długości 657 metrów. Obecnie trwa przewiert o długości 796 m pod rzeką Iną. Największym wyzwaniem podczas budowy tego odcinka gazociągu będzie zaplanowany na ostatni kwartał br. przewiert Direct Pipe pod rzeką Wartą w rejonie Gorzowa Wielkopolskiego. To najdłuższe z przekroczeń bezwykopowych na tym gazociągu wyniesie 1400 metrów.

Na odcinku Ciecierzyce – Lwówek, stanowiącym drugi etap budowy gazociągu Goleniów–Lwówek, także przygotowano teren budowy i rozwieziono ponad 59 procent rur o łącznej długości ok. 40 km. Wykonawca prowadzi prace spawalnicze, w wyniku których pospawano już 27 km gazociągu. Na jego trasie, podobnie jak w przypadku etapu pierwszego, terenowe przeszkody zostaną ominięte metodami bezwykopowymi. Z 43 zaplanowanych takich przekroczeń wykonano 20, w tym m.in. przewiert o długości 665 metrów techniką HDD pod rzeką Obrą w gminie Skwierzyna. Nowy gazociąg Goleniów – Lwówek zapewni możliwość rozprowadzenia w Polsce gazu dostarczonego z Szelfu Norweskiego przez gazociąg podmorski na Bałtyku oraz z Terminalu LNG w Świnoujściu. Realizacja tej inwestycji zwiększy moce przesyłowe krajowego systemu przesyłu gazu m.in. poprzez połączenie z magistralą gazową o nazwie: Korytarz Północ – Południe.

Gaz-System/Michał Perzyński

Budowa Baltic Pipe na Bałtyku idzie jak burza. 20 procent w 12 dni

 

Najnowsze artykuły