Na tę bazę bardzo liczył Port Lotniczy Szczecin-Goleniów. Ale się przeliczył. Niskokosztowy przewoźnik Wizz Air zbazuje bowiem swój samolot w Lublinie. Dzięki temu lubelskie lotnisko może liczyć na bogatszą siatkę połączeń – pisze Justyna Urbaniak z Rynku Inrastruktury.
To szósta baza przewoźnika w Polsce, a 21. na świecie. Swoje samoloty Wizz Air bazuje na lotniskach w Katowicach, Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. O tym, że planuje uruchomienie kolejnej, wiedzieliśmy od połowy lutego. Zarówno z Lublina, jak i Szczecina przewoźnik realizuje tyle samo połączeń w ciągu tygodnia. Ten drugi port od dłuższego czasu stawia na modernizację i rozbudowę infrastruktury. Niebawem rozpocznie się tu remont i modernizacja drogi startowej. Wygrał jednak Lublin, bo – jak wyjaśnił dyrektor handlowy przewoźnika Gyoergy Abran podczas konferencji prasowej, przemówiły za tym m.in. warunki pogodowe, koszty funkcjonowania, potencjał regionu i potrzeby pasażerów – pisze autorka.
Przedstawiciele lubelskiego portu nie kryją zadowolenia. Zdaniem dyrektora ds. handlowych Portu Lotniczego Lublin, Ireneusza Dylczyka, utworzenie bazy przewoźnika jest szansą na rozwój lotniska. Baza oznacza bowiem uruchomienie około trzech rotacji na dobę, co wydłuża godziny pracy lotniska i poprawia jego dostępność m.in. dla innych przewoźników – czytamy w Rynku Infrastruktury.
Źródło: RynekInfrastruktury.pl