icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szopowska: Krzesełka dla niepełnosprawnych na majówkę z PKP Intercity

Już na majówkę każdy pociąg Express InterCity Premium zostanie wyposażony w specjalne krzesełko transportowe ułatwiające podróż osobom o ograniczonej mobilności ruchowej.

W celu  zapewnienia osobom o ograniczonej mobilności ruchowej, możliwości bezpiecznego i wygodnego wsiadania oraz wysiadania z pociągu, PKP Intercity wyposaży pociągi Express InterCity Premium w specjalne krzesełka transportowe. Dzięki temu z platformy będą mogły korzystać osoby nie tylko poruszające się na wózkach, ale również o kulach czy ze złamaną nogą. Za asekurację podróżnego odpowiadać będzie dwóch pracowników drużyny konduktorskiej.

Decyzja o zakupie specjalistycznych krzesełek transportowych to odpowiedź na sygnał ze strony jednej z naszych pasażerek – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Właśnie sfinalizowaliśmy zakup dodatkowego sprzętu oraz szkolenie obsługi pociągu.

Drużyny konduktorskie dedykowane obsłudze pociągów Express InterCity Premium przeszły specjalny kurs z asystowania osobom z niepełnosprawnościami. Za szkolenie odpowiadał pracownik PKP Intercity  – specjalista ds. niepełnosprawnych pasażerów.

Asysta w pociągu i na dworcu

PKP Intercity zapewnia pasażerom niepełnosprawnym i o ograniczonej mobilności ruchowej wsparcie przy wsiadaniu, wysiadaniu ze składu lub przesiadaniu się do innego pociągu. Pasażerowie, którzy chcą skorzystać z takiej pomocy powinni o tym poinformować przewoźnika telefonicznie (całodobowa infolinia: 19 757) lub za pomocą formularza zgłoszeniowego na stronie www.intercity.pl, co najmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Dodatkowe wsparcie oferują również pracownicy dworców. Obsługa może odebrać podróżnego z taksówki czy autobusu i zapewnić pomoc w dotarciu na peron, z którego odjeżdża pociąg. Wystarczy, że na 30 minut przed przyjazdem na dworzec, pasażer zgłosi telefonicznie (22 474-13-13) bądź drogą elektroniczną (cbdk@pkp.pl) potrzebę asysty.

Staramy się podchodzić do naszych pasażerów indywidualnie. Już na etapie zgłoszenia chęci skorzystania z asysty rozmawiamy o potrzebach podróżnego, np. dotyczących sposobu wsiadania do pociągu. Im wcześniej znamy oczekiwania, tym lepiej możemy się przygotować do zapewnienia pomocy – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Podróżowanie bez barier z Grupą PKP

Warto pamiętać, że coraz więcej pociągów przystosowanych jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. W szerokim programie inwestycji w tabor, jaki realizuje PKP Intercity, zapewniono rozwiązania ułatwiające podróżowanie osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. W nowych pociągach standardem są dedykowane miejsca dla pasażerów poruszających się na wózkach, dostosowane toalety, windy i podjazdy ułatwiające wejście na pokład pociągu. Składy wyposażane są w nowoczesny system informacji głosowej i wizualnej. Nie zapomniano również o oznaczeniach w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych.

Dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami są także dworce i perony. Systematycznie są one wyposażane w pochylnie dla wózków inwalidzkich, windy i platformy dźwigowe oraz elementy ułatwiające orientację i poruszanie się osobom niewidomym, a bezpieczeństwa strzeże nowoczesny system monitoringu. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat w takie udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności wprowadzono na niemal 100 dworcach kolejowych oraz ponad 700 peronach.

Źródło: PKP Intercity

 

Już na majówkę każdy pociąg Express InterCity Premium zostanie wyposażony w specjalne krzesełko transportowe ułatwiające podróż osobom o ograniczonej mobilności ruchowej.

W celu  zapewnienia osobom o ograniczonej mobilności ruchowej, możliwości bezpiecznego i wygodnego wsiadania oraz wysiadania z pociągu, PKP Intercity wyposaży pociągi Express InterCity Premium w specjalne krzesełka transportowe. Dzięki temu z platformy będą mogły korzystać osoby nie tylko poruszające się na wózkach, ale również o kulach czy ze złamaną nogą. Za asekurację podróżnego odpowiadać będzie dwóch pracowników drużyny konduktorskiej.

Decyzja o zakupie specjalistycznych krzesełek transportowych to odpowiedź na sygnał ze strony jednej z naszych pasażerek – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Właśnie sfinalizowaliśmy zakup dodatkowego sprzętu oraz szkolenie obsługi pociągu.

Drużyny konduktorskie dedykowane obsłudze pociągów Express InterCity Premium przeszły specjalny kurs z asystowania osobom z niepełnosprawnościami. Za szkolenie odpowiadał pracownik PKP Intercity  – specjalista ds. niepełnosprawnych pasażerów.

Asysta w pociągu i na dworcu

PKP Intercity zapewnia pasażerom niepełnosprawnym i o ograniczonej mobilności ruchowej wsparcie przy wsiadaniu, wysiadaniu ze składu lub przesiadaniu się do innego pociągu. Pasażerowie, którzy chcą skorzystać z takiej pomocy powinni o tym poinformować przewoźnika telefonicznie (całodobowa infolinia: 19 757) lub za pomocą formularza zgłoszeniowego na stronie www.intercity.pl, co najmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Dodatkowe wsparcie oferują również pracownicy dworców. Obsługa może odebrać podróżnego z taksówki czy autobusu i zapewnić pomoc w dotarciu na peron, z którego odjeżdża pociąg. Wystarczy, że na 30 minut przed przyjazdem na dworzec, pasażer zgłosi telefonicznie (22 474-13-13) bądź drogą elektroniczną (cbdk@pkp.pl) potrzebę asysty.

Staramy się podchodzić do naszych pasażerów indywidualnie. Już na etapie zgłoszenia chęci skorzystania z asysty rozmawiamy o potrzebach podróżnego, np. dotyczących sposobu wsiadania do pociągu. Im wcześniej znamy oczekiwania, tym lepiej możemy się przygotować do zapewnienia pomocy – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity.

Podróżowanie bez barier z Grupą PKP

Warto pamiętać, że coraz więcej pociągów przystosowanych jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. W szerokim programie inwestycji w tabor, jaki realizuje PKP Intercity, zapewniono rozwiązania ułatwiające podróżowanie osób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. W nowych pociągach standardem są dedykowane miejsca dla pasażerów poruszających się na wózkach, dostosowane toalety, windy i podjazdy ułatwiające wejście na pokład pociągu. Składy wyposażane są w nowoczesny system informacji głosowej i wizualnej. Nie zapomniano również o oznaczeniach w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych.

Dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami są także dworce i perony. Systematycznie są one wyposażane w pochylnie dla wózków inwalidzkich, windy i platformy dźwigowe oraz elementy ułatwiające orientację i poruszanie się osobom niewidomym, a bezpieczeństwa strzeże nowoczesny system monitoringu. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat w takie udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności wprowadzono na niemal 100 dworcach kolejowych oraz ponad 700 peronach.

Źródło: PKP Intercity

 

Najnowsze artykuły