icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pływający terminal LNG w Gdańsku powstanie szybciej, niż planowano

Pierwotnie terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej planowany był na 2026-27 rok. Dziś trwają prace, aby ten terminal mógł powstać szybciej – powiedział Dariusz Kucel, dyrektor pionu rozwoju rynku gazu w Gaz-System podczas konferencji Gazterm 2022.

– Pierwotnie terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej planowany był na 2026-27 rok. Dziś trwają prace, aby ten terminal mógł powstać szybciej. Planujemy aby był otwarty w 2026 roku, a przy zmianie niektórych przepisów przez KE, może nawet jeszcze szybciej. FSRU to nie sama jednostka. Trzeba zbudować całą infrastrukturę towarzyszącą. Pod koniec marca zakończyliśmy procedurę open season, gdzie mamy potwierdzenie, że jest zapotrzebowanie na ponad 6 mld m sześc. gazu. Ale może być to jeszcze większe wolumeny – powiedział Kucel.

Mariusz Marszałkowski/Michał Perzyński

Pierwotnie terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej planowany był na 2026-27 rok. Dziś trwają prace, aby ten terminal mógł powstać szybciej – powiedział Dariusz Kucel, dyrektor pionu rozwoju rynku gazu w Gaz-System podczas konferencji Gazterm 2022.

– Pierwotnie terminal FSRU w Zatoce Gdańskiej planowany był na 2026-27 rok. Dziś trwają prace, aby ten terminal mógł powstać szybciej. Planujemy aby był otwarty w 2026 roku, a przy zmianie niektórych przepisów przez KE, może nawet jeszcze szybciej. FSRU to nie sama jednostka. Trzeba zbudować całą infrastrukturę towarzyszącą. Pod koniec marca zakończyliśmy procedurę open season, gdzie mamy potwierdzenie, że jest zapotrzebowanie na ponad 6 mld m sześc. gazu. Ale może być to jeszcze większe wolumeny – powiedział Kucel.

Mariusz Marszałkowski/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły