AlertEnergetykaRopa

Orlen nie jest chętny do przejęcia Rafinerii Schwedt w Niemczech od Rosjan

Rafineria Schwedt. Fot. PCK Raffinerie GmbH.

Rafineria Schwedt. Fot. PCK Raffinerie GmbH.

Operator ropociągów PERN przypomina, że przez Polskę już teraz dociera ropa do niemieckiej Rafinerii Schwedt. Jednakże Orlen podchodzi z rezerwą do pomysłu przejęcia tego obiektu.

Paweł Wysocki z PERN mówił na konferencji Nafta i Gaz 2022 o zaangażowaniu Polaków w Rafinerii Schwedt w Niemczech, póki co z udziałami Rosnieftu. Rząd niemiecki rozważa jej nacjonalizację. – W trzecim i czwartym kwartale 2022 będzie pozwolenie na budowę drugiej nitki Ropociągu Pomorskiego, która mogłaby też zaopatrywać rynek niemiecki. Jeżeli Orlen przejmie te rafinerie, nadal będziemy współpracowali – mówił Wysocki. – Dostarczamy ropę do Rafinerii Schwedt, zaopatrujemy rynek niemiecki – dodał.

Orlen zaznacza, że przejmowanie aktywów rafineryjnych w Europie Zachodniej jest ryzykowne. – Przejmowanie aktywów rafineryjnych w Europie Zachodniej jest ryzykowne – mówi Karol Wolff z Orlenu i przekonuje, że nie ma chętnych. – W Europie Zachodniej do kupienia jest nawet kilkanaście rafinerii i specjalnie nie ma na nie chętnych. W tym momencie przejęcie Rafinerii Schwedt nie jawi się perspektywicznie – dodał gość konferencji Nafta i Gaz 2022. Przypomniał też, że Rafineria Schwedt była brana pod uwagę w ocenie wpływu fuzji Orlenu i Lotosu na rynek w regionie dokonanej przez Komisję Europejską.

Wojciech Jakóbik/Michał Perzyński

Fedorska: Ostatnia Generacja atakuje Rafinerię Schwedt


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X