AlertEnergetykaRopaŻegluga

Zbiornikowiec zablokował przejście Kanałem Sueskim

Affinitive 5 fot. FleetMon

Affinitive 5 fot. FleetMon

W środę wieczorem na kilka godzin doszło do zablokowania przejścia przez Kanał Sueski. Według władz kanału, sytuacja została opanowana i ruch odbywa się płynnie. 

Incydent na Kanale Sueskim

Incydent spowodował tankowiec Affinitive 5, pływający pod bandera Singapuru, który według wstępnych informacji, doznał awarii systemu sterowania.Jednostka zablokowała na kilka godzin południową część kanału, tę samą w której utknął na prawie tydzień w marcu 2021 roku kontenerowiec Ever Given. Zbiornikowiec w asyście kilku holowników udało się bezpiecznie wyprowadzić poza kanał po północy pierwszego września.

Tankowiec pod banderą Singapuru kierował się do portu Janbu na Morzu Czerwonym w Arabii Saudyjskiej.

Po tym, jak Ever Given osiadł na mieliźnie, zarządca kanału ogłosił przyspieszone plany rozbudowy kanału , w tym wydłużenie drugiego kanału, który umożliwia żegludze przepływanie w obu kierunkach wzdłuż części jego przebiegu i pogłębienie istniejącego kanału. Do tej pory, południowa część kanału, która jest jednokierunkowa, może powodować zagrożenie podobne do tego, które stworzył Ever Given. Prace nad rozbudową mają się zakończyć w 2023 roku.

Affinity 5 jest zbiornikowcem klasy Aframax o długości 252 metrów i szerokości 45 metrów. Jednostka posiada 110 tys. ton nośności. Podczas feralnego przejścia statek był załadowany jedynie w około 40 procentach, co ułatwiło proces uwalniania z pułapki.
CNN/TankerTraker/Mariusz Marszałkowski

Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X