Niemieccy producenci samochodów osobowych tracą w Chinach

0
58

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku sprzedaż niemieckich aut w Chinach niepokojąco spadła. Problem dotyczy głównie Volkswagena (VW), największego producenta samochodów.

Chiny są najważniejszym rynkiem zbytu samochodów osobowych na świecie – w 2021 roku w Państwie Środka zarejestrowano łącznie około 21,1 mln nowych aut. Na drugim miejscu są USA, gdzie zarejestrowano niespełna 14,9 mln. Dla niemieckiej gospodarki rynki samochodowe mają bardzo duże znaczenie. Branża automotive jest najważniejszą gałęzią przemysłu w Niemczech. Firmy z tego sektora wygenerowały w 2021 roku obroty rzędu 411 mld euro i zatrudniały bezpośrednio niespełna 786 tys. osób w tym kraju.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 roku sprzedaż niemieckich aut w Chinach niepokojąco spadła. Problem dotyczy głównie największego producenta samochodów – Volkswagena (VW).

– Udział VW na chińskim rynku skurczył się z 17,5 do 14,1 procent, Mercedesa z 4,1 do 3,4 procent, a BMW z 4,6 do 3,5 procent – podaje niemiecka gazeta Handelsblatt.

Dla Niemiec sytuacja ta jest o tyle niebezpieczna, że tracą w najbardziej przyszłościowym segmencie aut elektrycznych. To tam w ich miejsce wchodzi Tesla i chińscy producenci, tacy jak BYD i Nio. Do tej pory, niemieccy producenci nie radzą sobie z wykreowaniem konkurencyjnych modeli aut elektrycznych.

Aleksandra Fedorska

Łabno-Falęcka: Mercedes-Benz wyda 1,3 mld euro na rozbudowę fabryki w Jaworze (ROZMOWA)