icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rząd Niemiec dopłaci 62 mln euro do budowy trzech gazowców

Niemieckie federalne ministerstwo gospodarki zainwestuje 62 mln euro w budowę nowych statków LNG. Również minister Robert Habeck postrzega to jako krok w kierunku neutralności klimatycznej.

Niemcy inwestują we flotę metanowców

Federalny minister gospodarki Robert Habeck udzielił firmie Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG) zgody na dotację o wartości 62 milionów euro na budowę nowych statków LNG. – Transformacja energetyki morskiej i związane z nią przejście na paliwa alternatywne w żegludze to ogromne zadanie – powiedział polityk Zielonych.

Gazowce, zbudowane we współpracy Nordic Hamburg Group, Titan Clean Fuels i Wesmar, będą miały pojemność 4500 metrów sześc. Posłużą one później do zaopatrywania w LNG w niemieckich i europejskich terminalach. Statki mają początkowo dostarczać kopalny LNG i bio-LNG, później także gaz syntetyczny (SNG) jako paliwo dla statków.

Nowe statki będą również przystosowane do transportowania amoniaku. Zdaniem ministerstwa, jednak zastosowanie amoniaku jako paliwa okrętowego wymaga dalszego rozwoju technicznego.

Zeit/Michał Perzyński

Niemieckie federalne ministerstwo gospodarki zainwestuje 62 mln euro w budowę nowych statków LNG. Również minister Robert Habeck postrzega to jako krok w kierunku neutralności klimatycznej.

Niemcy inwestują we flotę metanowców

Federalny minister gospodarki Robert Habeck udzielił firmie Flensburger Schiffbau-Gesellschaft (FSG) zgody na dotację o wartości 62 milionów euro na budowę nowych statków LNG. – Transformacja energetyki morskiej i związane z nią przejście na paliwa alternatywne w żegludze to ogromne zadanie – powiedział polityk Zielonych.

Gazowce, zbudowane we współpracy Nordic Hamburg Group, Titan Clean Fuels i Wesmar, będą miały pojemność 4500 metrów sześc. Posłużą one później do zaopatrywania w LNG w niemieckich i europejskich terminalach. Statki mają początkowo dostarczać kopalny LNG i bio-LNG, później także gaz syntetyczny (SNG) jako paliwo dla statków.

Nowe statki będą również przystosowane do transportowania amoniaku. Zdaniem ministerstwa, jednak zastosowanie amoniaku jako paliwa okrętowego wymaga dalszego rozwoju technicznego.

Zeit/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły