icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Budowa atomu na Pomorzu rozwinie tamtejszą sieć kolejową

Trwają przygotowania do budowy linii kolejowych prowadzących do pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce.

PKP Polskie Linie Kolejowe oraz konsorcjum firm Multiconsult Polska podpisały umowę o przygotowaniu dokumentacji projektowej w sprawie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej w lokalizacji Lubiatowo-Kopalino na Pomorzu.

Polska chce mieć pierwszy reaktor w 2033 roku. Będzie wymagał dojazdu sprzętu i ludzi na budowę a potem do gotowego obiektu. Wykonawca ma 27 miesięcy na przygotowanie dokumentacji oraz pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych potrzebnych do budowy linii kolejowej.

– Wykonawca przygotuje m. in. koncepcję programowo – przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji oraz projekty budowlane i wykonawcze wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych – czytamy w informacji ministerstwa klimatu i środowiska. – Pozwolenie na budowę zostanie wydane dla jednego z dwóch wariantów inwestycji. Wariant podstawowy obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo – Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork – Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Wariant opcjonalny zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo – Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork – Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka – czytamy dalej.

Ministerstwo klimatu i środowiska/Wojciech Jakóbik

Trwają przygotowania do budowy linii kolejowych prowadzących do pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce.

PKP Polskie Linie Kolejowe oraz konsorcjum firm Multiconsult Polska podpisały umowę o przygotowaniu dokumentacji projektowej w sprawie dostępu kolejowego do elektrowni jądrowej w lokalizacji Lubiatowo-Kopalino na Pomorzu.

Polska chce mieć pierwszy reaktor w 2033 roku. Będzie wymagał dojazdu sprzętu i ludzi na budowę a potem do gotowego obiektu. Wykonawca ma 27 miesięcy na przygotowanie dokumentacji oraz pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych potrzebnych do budowy linii kolejowej.

– Wykonawca przygotuje m. in. koncepcję programowo – przestrzenną dla dwóch wariantów inwestycji oraz projekty budowlane i wykonawcze wraz z pozyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych – czytamy w informacji ministerstwa klimatu i środowiska. – Pozwolenie na budowę zostanie wydane dla jednego z dwóch wariantów inwestycji. Wariant podstawowy obejmuje modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo – Choczewo wraz z budową nowych odcinków, modernizację linii nr 229 na odcinku Lębork – Łeba, budowę nowego fragmentu linii kolejowej z Choczewa poprzez elektrownię jądrową do połączenia z linią nr 229 w obszarze stacji Steknica oraz budowę łącznicy do linii nr 229 w kierunku Łeby. Wariant opcjonalny zakłada modernizację linii kolejowej nr 230 na odcinku Wejherowo – Garczegorze, linii nr 229 na odcinku Lębork – Garczegorze, budowę nowej linii z Choczewa do elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino oraz łącznicy do linii nr 230 w kierunku Lęborka – czytamy dalej.

Ministerstwo klimatu i środowiska/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły