icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Adamczyk: Cele klimatyczne transportu muszą uwzględniać możliwości państw

Zdaniem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, coraz bardziej ambitne cele klimatyczne Unii Europejskiej w transporcie mogą być problemem poszczególnych państw. – Narzucanie zbyt ambitnych celów klimatycznych może powodować zwiększenie wykluczenia komunikacyjnego – powiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową (PAP).

– Realizacja celów klimatycznych w transporcie musi uwzględniać możliwości gospodarek poszczególnych państw. Narzucanie przez UE zbyt ambitnych celów klimatycznych może powodować zwiększenie wykluczenia komunikacyjnego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w rozmowie z Polską Agencją Prasową. W poniedziałek rozmawiał on o transporcie i europejskich celach klimatycznych z ministrami ds. transportu Włoch, Niemiec, Czech, Węgier, Słowacji i Rumunii.

Ministerstwo infrastruktury podało, że inne kraje sygnalizowały zainteresowanie dialogiem o wspólnym stanowisku w związku z emisyjnością transportu samochodowego. W polskiej delegacji, która udała się do Strasburga, był również wiceminister klimatu Adam Guibourgé-Czetwertyński.

Opracował Jędrzej Stachura

Stachura: Nadchodzi czysty transport. Czy polskie miasta są na to gotowe?

admin

Zdaniem ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, coraz bardziej ambitne cele klimatyczne Unii Europejskiej w transporcie mogą być problemem poszczególnych państw. – Narzucanie zbyt ambitnych celów klimatycznych może powodować zwiększenie wykluczenia komunikacyjnego – powiedział w rozmowie z Polską Agencją Prasową (PAP).

– Realizacja celów klimatycznych w transporcie musi uwzględniać możliwości gospodarek poszczególnych państw. Narzucanie przez UE zbyt ambitnych celów klimatycznych może powodować zwiększenie wykluczenia komunikacyjnego – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w rozmowie z Polską Agencją Prasową. W poniedziałek rozmawiał on o transporcie i europejskich celach klimatycznych z ministrami ds. transportu Włoch, Niemiec, Czech, Węgier, Słowacji i Rumunii.

Ministerstwo infrastruktury podało, że inne kraje sygnalizowały zainteresowanie dialogiem o wspólnym stanowisku w związku z emisyjnością transportu samochodowego. W polskiej delegacji, która udała się do Strasburga, był również wiceminister klimatu Adam Guibourgé-Czetwertyński.

Opracował Jędrzej Stachura

Stachura: Nadchodzi czysty transport. Czy polskie miasta są na to gotowe?

admin

Najnowsze artykuły