icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chińczycy poleją elektrolit do baterii samochodów elektrycznych na Dolnym Śląsku

Chińska firma Guotai-Huarong Poland rozpoczyna produkcję masową w Prusicach na Dolnym Śląsku i chce produkować 40 tysięcy ton elektrolitu rocznie. Taka ilość mogłaby zasilać około 500 tysięcy baterii rocznie.

GTHR Poland rozpoczęło budowę fabryki elektrolitu w 2020 roku i zainwestowało w nią 66 mln dolarów. Posłuży do zasilania baterii litowo-jonowych. Potrzebne jest około 80 kg elektrolitu do zasilenia jednego samochodu, a zatem ta fabryka w Prusicach będzie mogła zasilić pół miliona samochodów rocznie.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych szacuje, że akumulatory litowo-jonowe odpowiadają już za ponad 2,4 procent eksportu z Polski. Europa odpowiada za 14 procent mocy produkcyjnych, w tym 9 procent to Polska oraz Węgry. Elektrolit z Polski ma trafić do Niemiec oraz Norwegii.

GTHR/Wojciech Jakóbik

Chińska firma Guotai-Huarong Poland rozpoczyna produkcję masową w Prusicach na Dolnym Śląsku i chce produkować 40 tysięcy ton elektrolitu rocznie. Taka ilość mogłaby zasilać około 500 tysięcy baterii rocznie.

GTHR Poland rozpoczęło budowę fabryki elektrolitu w 2020 roku i zainwestowało w nią 66 mln dolarów. Posłuży do zasilania baterii litowo-jonowych. Potrzebne jest około 80 kg elektrolitu do zasilenia jednego samochodu, a zatem ta fabryka w Prusicach będzie mogła zasilić pół miliona samochodów rocznie.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych szacuje, że akumulatory litowo-jonowe odpowiadają już za ponad 2,4 procent eksportu z Polski. Europa odpowiada za 14 procent mocy produkcyjnych, w tym 9 procent to Polska oraz Węgry. Elektrolit z Polski ma trafić do Niemiec oraz Norwegii.

GTHR/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły