BezpieczeństwoWszystko

Airbus Helicopters uruchamia etap prac koncepcyjnych nad X6, wyznaczając przyszłe standardy w klasie śmigłowców ciężkich

(Airbus Helicopters)

Dziś podczas salonu lotniczego w Paryżu firma Airbus Helicopters ogłosiła inaugurację prac nad nowym europejskim śmigłowcem X6. Rozpoczęła tym samym dwuletni okres definiowania wymagań dla nowej generacji ciężkiego śmigłowca dostosowanego do potrzeb rynku cywilnego. Początkowo X6 będzie oferowany do realizacji misji transportowych na platformy wydobywcze ropy i gazu. Wiropłat będzie też idealny do misji poszukiwawczo-ratowniczych, transportu VIP i innych zadań.

Podczas fazy koncepcyjnej nad tym dwusilnikowym śmigłowcem najważniejsze decyzje dotyczące marketingu, architektury oraz projektu zostaną poddane ocenie pod kątem sprostania wymaganiom operacyjnym klientów. Przewiduje się nawiązanie dialogu z klientami na całym świecie aby określić korzyści płynące z powstania X6 dla ich misji.

X6 jest najnowszą koncepcją Airbus Helicopters z tzw. generacji H, bazującą na sukcesie niedawno pokazanego wiropłata H160. W duchu trwającej w całej firmie transformacji Airbus Helicopters utrzymuje wysokie standardy doskonałości właściwe dla marki Airbus oraz definiuje ambicje na przyszłość.

„X6 będzie tym w segmencie śmigłowców ciężkich, czym dziś jest H160 w klasie maszyn średnich. Wyznaczy on nowe standardy w branży nie tylko w obszarze projektowania, ale też w strategii produkcji, ponieważ będziemy korzystać ze zdolności przemysłowych naszych rodzimych rynków włączając w to długo oczekiwany nowy filar firmy w Polsce”, wyjaśnił Guillaume Faury – prezes Airbus Helicopters. „Naszym celem jest dostarczenie rynkowi śmigłowca z najbardziej efektywnymi rozwiązaniami, dostosowanymi do tego, w jaki sposób klienci i sam przemysł będą rozwijać się w przyszłości”.

Definiując wymagania i rozwijając X6, Airbus Helicopters będzie bazować na swojej reputacji jako uznanego lidera w branży. W efekcie prac powstanie śmigłowiec dwusilnikowy nowej generacji, będący dojrzałą konstrukcją już w momencie realizacji pierwszych dostaw, dostosowaną do działania w każdych warunkach pogodowych, wyposażoną m.in. w instalację pełnego odladzania. Jedną z głównych innowacji, jaka zostanie wdrożona w X6, będzie elektroniczny system sterowania lotem „fly-by-wire”.

Ten najnowszy program śmigłowcowy będzie czerpać z wieloletnich doświadczeń Airbus Helicopters w obszarze innowacji oraz wiedzy. X6 będzie posiadać wspólne rozwiązania z najnowszymi wiropłatami firmy, w tym H175 i H160. Jako jeden z kluczowych programów w przeciągu najbliższych dekad, X6 utrzyma też pozycję Airbus Helicopters jako lidera w sektorze wydobycia ropy i gazu.

Wraz z uzyskaniem odpowiedniego poziomu dojrzałości programu w fazie koncepcyjnej, zostanie uruchomiony kolejny, rozwojowy etap prac. Ma on zaowocować wprowadzeniem X6 na rynek w latach 20-tych XXI wieku.


Powiązane artykuły

Zerwany przetarg na Black Hawki. MON się tłumaczy, związki oburzone

Związkowcy z PZL Mielec są oburzeni unieważnieniem przetargu na śmigłowce Black Hawk. Napisali w tej sprawie list otwarty do szefa...

Australijski okręt wojenny zablokował internet w Nowej Zelandii

Australijskie siły obronne przyznały, że radar okrętu HMAS Canberra mimowolnie zablokował w części Nowej Zelandii bezprzewodowy internet i radio –...
Black Hawk. Fot. PAP/EPA/CHRISTIAN BRUNA

Wojsko unieważnia zakup śmigłowców Black Hawk. „Zmiana priorytetów”

Agencja Uzbrojenia unieważnia postępowania na zakup 32 wielozadaniowych śmigłowców S-70i Black Hawk dla Sił Zbrojnych RP. Maszyny miały trefić do...

Udostępnij:

Facebook X X X