Prawie 24 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestują w modernizację stacji Jelenia Góra. Będą wyższe, wygodniejsze perony z nowymi windami, odnowionymi wiatami i przejściem podziemnym. Sprawny przejazd pociągów zagwarantują nowe tory. Zmiany na stacji Jelenia Góra to kolejny etap poprawy trasy z Wrocławia w Karkonosze.
Zgodnie z podpisaną 12 czerwca br. umową wykonawca do końca roku przebuduje na stacji trzy perony. Obiekty będą wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Na każdym peronie będzie nowa nawierzchnia, zostaną odnowione wiaty, zamontowane czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Wyższy poziom bezpieczeństwa pasażerów zagwarantuje lepsze oświetlenie oraz instalacja monitoringu.
Na stacji, z której korzysta wielu kuracjuszy, istotną zmianą będzie budowa trzech wind m.in. dla osób niepełnosprawnych. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne, prowadzące bezpośrednio z dworca na perony. W ramach umowy wymienione będą znajdujące się w obrębie stacji tory i rozjazdy. Nowa infrastruktura zapewni sprawny ruch pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
Wykonawcą prac jest konsorcjum Infrakol – Track Tec Construction. Wartość prac wynosi 23, 7 mln zł. /brutto/.
Prace na stacji Jelenia Góra to kontynuacja przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawy linii nr 274 z Wrocławia do Jeleniej Góry. Spółka w ostatnich latach wydała na modernizację tej trasy ponad 400 mln zł. Jeszcze w tym roku zostaną zakończone prace na odcinkach Wojanów – Jelenia Góra i Smolec – Kąty Wrocławskie oraz rozpoczną się prace pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi.
Efektem już wykonanych prac jest skrócenie czasu przejazdu z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska o około 1,5 godziny oraz modernizacja m.in. przystanków i stacji Wałbrzych Miasto. Ukończenie wszystkich zaplanowanych prac pozwoli skrócić przejazd pociągiem poniżej 2 godzin.
Źródło: PKP PLK