icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PERN będzie serwisował naftoport, by sprostać obciążeniu wojennemu

Służby techniczne PERN będą obsługiwać serwisowo elementy instalacji morskiego terminalu Naftoportu. Dzięki temu obie spółki zwiększą bezpieczeństwo technologiczne kluczowych dla Polski przeładunków ropy naftowej i paliw, podał w poniedziałek PERN, do którego grupy kapitałowej należy Naftoport.

Jak poinformował w poniedziałek PERN, spółki „podpisały umowę serwisową, na podstawie której służby techniczne PERN będą obsługiwać serwisowo elementy instalacji morskiego terminalu Naftoportu, by utrzymać tę infrastrukturę na jak najwyższym poziomie wydajności i bezpieczeństwa technicznego”.

– Dzięki temu Naftoport i PERN zwiększą bezpieczeństwo technologiczne kluczowych dla Polski operacji, związanych z przeładunkiem surowca i paliw – podkreślono w komunikacie. Jak wyjaśniono, umowa PERN i Naftoportu dotyczy remontów i ewentualnych awarii. Za jej realizację po stronie PERN odpowiadać będą służby techniczne spółki posiadające „wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu infrastruktury krytycznej”.

– Takie podejście pozwoli naszej spółce zależnej w maksymalnym możliwym stopniu skoncentrować się na podstawowych działaniach związanych ze sprawnym przeładunkiem wielkich wolumenów ropy naftowej i paliw. Obciążenie Naftoportu wzrosło istotnie w związku z wojną w Ukrainie i embargiem na rosyjskie węglowodory – podkreślił Mirosław Skowron, prezes PERN.

W pierwszym półroczu 2023 roku Naftoport przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw czyli aż o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym czasie do nabrzeży spółki zawinęły aż 222 tankowce, przy 163 statkach w analogicznym okresie 2022.

– Dziś Naftoport działa na maksymalnych obrotach i w dającej się przewidzieć przyszłości ta sytuacja się nie zmieni. Naszym największym zobowiązaniem wobec klientów jest szybki i efektywny rozładunek tankowców z zamówionym przez nich surowcem lub paliwami. Obecnie pracujemy nad rozbudową naszych mocy przeładunkowych, by poprawić elastyczność i bezpieczeństwo prowadzonych na taką skalę operacji – zaznaczył Andrzej Brzózka, prezes Naftoportu.

PERN z siedzibą w Płocku (woj. mazowieckie) to państwowy podmiot strategiczny, który zarządza rurociągami tłoczącymi ropę naftową do rafinerii Grupy Orlen w Płocku i w Gdańsku oraz do dwóch rafinerii w Niemczech, a także bazami ropy naftowej i paliw gotowych.

Na terenie kraju PERN posiada 2600 km rurociągów surowcowych i produktowych, jak również dysponuje 19 bazami paliwowymi, których pojemność wynosi ponad 2,4 mln metrów sześc. produktów naftowych, oraz czterema bazami ropy naftowej o łącznej pojemności ponad 4,1 mln metrów sześc.

Bułgarzy chcą wyrzucić Rosjan z naftoportu

Służby techniczne PERN będą obsługiwać serwisowo elementy instalacji morskiego terminalu Naftoportu. Dzięki temu obie spółki zwiększą bezpieczeństwo technologiczne kluczowych dla Polski przeładunków ropy naftowej i paliw, podał w poniedziałek PERN, do którego grupy kapitałowej należy Naftoport.

Jak poinformował w poniedziałek PERN, spółki „podpisały umowę serwisową, na podstawie której służby techniczne PERN będą obsługiwać serwisowo elementy instalacji morskiego terminalu Naftoportu, by utrzymać tę infrastrukturę na jak najwyższym poziomie wydajności i bezpieczeństwa technicznego”.

– Dzięki temu Naftoport i PERN zwiększą bezpieczeństwo technologiczne kluczowych dla Polski operacji, związanych z przeładunkiem surowca i paliw – podkreślono w komunikacie. Jak wyjaśniono, umowa PERN i Naftoportu dotyczy remontów i ewentualnych awarii. Za jej realizację po stronie PERN odpowiadać będą służby techniczne spółki posiadające „wieloletnie doświadczenie w serwisowaniu infrastruktury krytycznej”.

– Takie podejście pozwoli naszej spółce zależnej w maksymalnym możliwym stopniu skoncentrować się na podstawowych działaniach związanych ze sprawnym przeładunkiem wielkich wolumenów ropy naftowej i paliw. Obciążenie Naftoportu wzrosło istotnie w związku z wojną w Ukrainie i embargiem na rosyjskie węglowodory – podkreślił Mirosław Skowron, prezes PERN.

W pierwszym półroczu 2023 roku Naftoport przeładował prawie 18 mln ton ropy naftowej i paliw czyli aż o dwie trzecie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym czasie do nabrzeży spółki zawinęły aż 222 tankowce, przy 163 statkach w analogicznym okresie 2022.

– Dziś Naftoport działa na maksymalnych obrotach i w dającej się przewidzieć przyszłości ta sytuacja się nie zmieni. Naszym największym zobowiązaniem wobec klientów jest szybki i efektywny rozładunek tankowców z zamówionym przez nich surowcem lub paliwami. Obecnie pracujemy nad rozbudową naszych mocy przeładunkowych, by poprawić elastyczność i bezpieczeństwo prowadzonych na taką skalę operacji – zaznaczył Andrzej Brzózka, prezes Naftoportu.

PERN z siedzibą w Płocku (woj. mazowieckie) to państwowy podmiot strategiczny, który zarządza rurociągami tłoczącymi ropę naftową do rafinerii Grupy Orlen w Płocku i w Gdańsku oraz do dwóch rafinerii w Niemczech, a także bazami ropy naftowej i paliw gotowych.

Na terenie kraju PERN posiada 2600 km rurociągów surowcowych i produktowych, jak również dysponuje 19 bazami paliwowymi, których pojemność wynosi ponad 2,4 mln metrów sześc. produktów naftowych, oraz czterema bazami ropy naftowej o łącznej pojemności ponad 4,1 mln metrów sześc.

Bułgarzy chcą wyrzucić Rosjan z naftoportu

Najnowsze artykuły