icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Będzie następca Centralnego Portu Komunikacyjnego

Nowy rząd zapowiada rewizję projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, który był realizowany przez rząd Zjednoczonej Prawicy, jednocześnie deklaruje chęć budowy Kolei Dużych Prędkości. – Jesteśmy zdeterminowani, by poprowadzić projekt Kolei Dużych Prędkości, tzw. „Y”, czyli trasę łączącą Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań – powiedział w poniedziałek poseł KO Maciej Lasek w radiu TOK FM.

Poseł Maciej Lasek zaznaczył, projekt CPK jest finansowany „w znacznej mierze, a w zasadzie 100-procentach z pieniędzy publicznych, więc powinien on być transparentny”. – Pierwszym elementem, który powinien być wykonany to kompleksowy audyt projektu. Ponieważ jest to projekt prowadzony dość nietransparentnie – powiedział Lasek. W jego ocenie, nie wiadomo, ile będzie kosztował cały projekt.

Jednocześnie Lasek w wywiadzie zapowiedział, że nowa ekipa będzie kontynuować projekt Kolei Dużych Prędkości w Polsce, czyli tzw. „Y”. – Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten projekt Kolei Dużych Prędkości, czyli ten „Y” słynny poprowadzić, bo to jest dobre rozwiązanie, to jest takie rozwiązanie, które pozwoli jednak znacznie skrócić czas przejazdu z Wrocławia czy z Poznania do Warszawy, a jednocześnie będzie bardziej ekologicznie niż wykorzystywanie lotów – wyjaśnił.

Przyznał, że kolejowy „Y” to projekt, który jest planowany od 2010 roku. Poseł zaznaczył, że problem zaczął się wtedy, kiedy do tego dołożono lotnisko w Baranowie.

Według spółki CPK trasa Łódź – Warszawa ma być pierwszym odcinkiem nowej sieci KDP w Polsce; to priorytetowy fragment tzw. „Y”, czyli nowej linii kolejowej między Warszawą, CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. Na tej trasie pociągi mają się rozpędzać do 250 km/h (prędkość projektowa to 350 km/h).

TOK FM / Jacek Perzyński

Lasek: Centralny Port Komunikacyjny nie powstanie

Nowy rząd zapowiada rewizję projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, który był realizowany przez rząd Zjednoczonej Prawicy, jednocześnie deklaruje chęć budowy Kolei Dużych Prędkości. – Jesteśmy zdeterminowani, by poprowadzić projekt Kolei Dużych Prędkości, tzw. „Y”, czyli trasę łączącą Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań – powiedział w poniedziałek poseł KO Maciej Lasek w radiu TOK FM.

Poseł Maciej Lasek zaznaczył, projekt CPK jest finansowany „w znacznej mierze, a w zasadzie 100-procentach z pieniędzy publicznych, więc powinien on być transparentny”. – Pierwszym elementem, który powinien być wykonany to kompleksowy audyt projektu. Ponieważ jest to projekt prowadzony dość nietransparentnie – powiedział Lasek. W jego ocenie, nie wiadomo, ile będzie kosztował cały projekt.

Jednocześnie Lasek w wywiadzie zapowiedział, że nowa ekipa będzie kontynuować projekt Kolei Dużych Prędkości w Polsce, czyli tzw. „Y”. – Jesteśmy zdeterminowani, żeby ten projekt Kolei Dużych Prędkości, czyli ten „Y” słynny poprowadzić, bo to jest dobre rozwiązanie, to jest takie rozwiązanie, które pozwoli jednak znacznie skrócić czas przejazdu z Wrocławia czy z Poznania do Warszawy, a jednocześnie będzie bardziej ekologicznie niż wykorzystywanie lotów – wyjaśnił.

Przyznał, że kolejowy „Y” to projekt, który jest planowany od 2010 roku. Poseł zaznaczył, że problem zaczął się wtedy, kiedy do tego dołożono lotnisko w Baranowie.

Według spółki CPK trasa Łódź – Warszawa ma być pierwszym odcinkiem nowej sieci KDP w Polsce; to priorytetowy fragment tzw. „Y”, czyli nowej linii kolejowej między Warszawą, CPK, Łodzią, Wrocławiem i Poznaniem. Na tej trasie pociągi mają się rozpędzać do 250 km/h (prędkość projektowa to 350 km/h).

TOK FM / Jacek Perzyński

Lasek: Centralny Port Komunikacyjny nie powstanie

Najnowsze artykuły