InfrastrukturaKolejeWszystko

Tines: Kolej na Azję. 140 miliardów dolarów na kolej azjatycką

Według zestawienia opublikowanego przez SmartRail World wartość planowanych inwestycji dla kolei i metra w najbliższych latach na obszarze południowo – wschodniej Azji może wynieść 140 miliardów dolarów. Łączna długość linii liczona jest w tysiącach kilometrów, a skala inwestycji imponuje. Szeroko zakrojone plany, w zakresie rozbudowy infrastruktury szynowej w Azji, mogą stanowić łakomy kąsek dla zagranicznych wykonawców i producentów rozwiązań technologicznych – informuje TINES Capital Group.

Na atrakcyjność inwestycyjną rynków azjatyckich wpływa kilka czynników. Wzrost  gospodarczy jest niewątpliwie jednym z tych bardziej istotnych. W raporcie Międzynarodowego Funduszu Walutowego „Regional Economic Outlook. Asia and Pacific (April 2015)” prognozowane wskaźniki wzrostu realnego PKB na 2016 rok dla liderów w obszarze kształtują się na poziomie 8,5% (Mjanma),  7,8% (Laos) i  7,5% (Indie). Naturalną konsekwencją dynamicznie rozwijających się rynków jest rozrastanie się ośrodków miejskich i coraz większe skupiska ludności w ich granicach. Na obszarze zamieszkiwanym przez blisko 60% światowej populacji, prawdziwym wyzwaniem będzie zagwarantowanie funkcjonalnych rozwiązań komunikacyjnych dla przeludnionych miast. Ponadto utrzymanie poziomu dalszego rozwoju gospodarczego i społecznego w regionie uzależnione jest w dużej mierze właśnie od m.in. nowoczesnego i szybszego transportu kolejowego.

– Baczna obserwacja dynamicznych procesów gospodarczych, mających miejsce w Azji, pozwala zauważyć, że nie ma drugiego takiego regionu na świecie, gdzie aktywność w obszarze inwestycji w infrastrukturę szynową jest tak duża – podkreśla Mieczysław Łapanowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Rozwoju Eksportu TINES Capital Group, producenta nowoczesnych rozwiązań dla infrastruktury i przemysłu, aktywnego uczestnika misji gospodarczych w Indiach, Chinach i Mongolii.

Ponadto, biorąc pod uwagę poziom zanieczyszczenia azjatyckich metropolii, należących do światowej czołówki w tym zestawieniu, zaawansowana sieć połączeń kolejowych i metra nabiera istotnego znaczenia dla przyszłości regionu.

Zapotrzebowanie na zróżnicowany środek transportu publicznego w Azji – od przecinających podziemia zatłoczonych miast kolejek metra po Koleje Dużych Prędkości łączące oddalone od siebie regiony – jest bezwątpienia szansą na geograficzną dywersyfikację eksportu oraz atrakcyjnym kierunkiem ekspansji gospodarczej dla zagranicznych firm.

Źródło: Tines

 


Powiązane artykuły

Bruksela, Belgia, 20.11.2025. Wicepremier, minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski (2L) i wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej, wysoki przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa Kaja Kallas (3L) przed posiedzeniem Rady do Spraw Zagranicznych (FAC) w Brukseli, 20 bm. (ad) PAP/Wiktor Dąbkowski

Unia ukarze Rosję za dywersję w Polsce? Nie wyklucza sankcji

– Rosja dopuszcza się terroryzmu sponsorowanego przez państwo – oświadczyła szefowa dyplomacji UE Kaja Kallas w związku z aktami dywersji...
17.11.2025. Działania służb przy zniszczonym fragmencie torowiska na trasie Dęblin-Warszawa przy stacji kolejowej Mika, 17 bm. Premier Donald Tusk ogłosił, że doszło do aktu dywersji; eksplozja ładunku wybuchowego zniszczyła tor kolejowy. (amb) PAP/Wojtek Jargiło

Merz-Tusk rozmawiali o dywersji na kolei. Za wcześnie na wskazanie Rosji?

Premier Donald Tusk i kanclerz Niemiec Friedrich Merz rozmawiali o sytuacji polskiej kolei. Dzień przed rozmową niemiecki polityk podkreślał, że...

Koleje wymagają pilnych inwestycji w bezpieczeństwo. Są na to fundusze

Ostatni akt dywersji pokazał społeczeństwu jak istotna infrastruktura kolejowa i jak trudno zapewnić jej bezpieczeństwo. Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR...

Udostępnij:

Facebook X X X