AlertCyberprzestrzeńInnowacjeWykop

Digital University: Obsługa klienta, marketing i produkt skorzystają na sztucznej inteligencji

W najnowszej publikacji „Masters&Robots: What Matters?” Digital University prezentuje trendy dotyczące transformacji biznesu, innowacji, marketingu, relacji z klientem, hiperpersonalizacji i przywództwa, które mają szansę zmienić to, jak postrzegamy świat i zachodzące w nim procesy. Oto, jak rewolucja technologiczna wpływa na zmiany w zarządzaniu oraz jak liderzy mogą wykorzystać postęp związany z AI.

E-book „Masters&Robots: What Matters?” opracowany przez Digital University to unikatowa na rynku publikacja, będąca syntezą dwudniowej konferencji technologiczno-biznesowej Masters&Robots 2023, która odbyła się w Warszawie w październiku 2023 roku. Wydarzenie zgromadziło ponad 30 polskich i światowych ekspertów w dziedzinach takich jak technologie, biznes, przywództwo, marketing, innowacje, ESG i customer experience.

„Masters&Robots: What Matters?” kondensuje fachową wiedzę przekazaną podczas konferencji i w przystępny sposób omawia najważniejsze trendy dla biznesu, marketingu, relacji z klientem, zarządzania, sztucznej inteligencji, technologii, ekologii i makrotrendów globalnych. – Koncentrujemy się na tym, co ma znaczenie w naszym szybko zmieniającym się świecie nasyconym danymi i treściami. Naszym celem jest zminimalizowanie szumu informacyjnego i przedstawienie najważniejszych trendów wpływających na biznes i społeczeństwo – mówi Jowita Michalska, prezeska Digital University.

AI i trzy obszary kluczowe dla biznesu

Jednym z omawianych w e-booku tematów jest wpływ sztucznej inteligencji na zarządzanie organizacją – od kontekstu automatyzacji prac, po wpływ na umysły liderów i kreatywne myślenie. Eksperci poruszają m.in. takie kwestie jak wonder mindset współczesnych liderów, odpowiedzialne przywództwo, impact investing i potencjał, jaki niesie ze sobą idea nowej techtopii. Wskazują także na obszary, które mają szansę na największą przemianę dzięki technologicznej rewolucji, napędzanej przez generatywną AI.

– Obszary, które mają szansę najbardziej się zmienić to obsługa klienta, marketing i produkt. Tradycyjnie, obsługa klienta była dla firm sporym kosztem, oscylującym wokół 5-15 procent wydatków. Marketing pochłaniał 10-30 procent, a rozwój produktu 15-35 procent. Jednak wraz z rozwojem sztucznej inteligencji i jej integracją ze strategiami obsługi klienta, ten krajobraz się zmienia. Już wkrótce możemy zaobserwować tam znaczący spadek kosztów i znaczne przyspieszenie działań – właśnie dzięki AI – mówi Emin Aliev, dyrektor ds. rozwoju biznesu (CBDO) w Evido, którego podsumowanie wykładu znalazło się w e-booku „Masters&Robots: What Matters?”.

Jak zauważa Emin Aliev, jeszcze niedawno wprowadzenie nowego cyfrowego produktu na rynek wiązało się z mrówczą pracą zespołów i zabierało 8-12 miesięcy. Dziś proces ten można znacząco skrócić, co ogromnie obniża koszty i uwalnia czas na kreatywne myślenie. To jednak dopiero początek – kolejną granicą w rozwoju produktu będzie wirtualne środowisko, gdzie zespoły będą testować produkty dzięki cyfrowym personom. Już dziś zresztą możliwe jest utworzenie cyfrowej kopii przedsiębiorstwa, by zmierzyć procesy i wprowadzić usprawnienia. Liderem takich rozwiązań jest polska firma DBR777 Robotics, której założyciel, Piotr Wiśniewski, mówi wprost, że znalazł odpowiedź na pytanie od dawna nurtujące świat przemysłu. Więcej na ten temat – w publikacji Digital University.

Unikatowa perspektywa ekspercka

W e-booku, oprócz tematyki AI czy automatyzacji, znajdziemy także inne przekrojowe tematy, dotyczące m.in. regulacji prawnych nowych technologii, wpływu AI na relacje marek z klientami czy innowacji w tradycyjnych branżach takich jak bankowość i ubezpieczenia. Jak liderzy mogą wykorzystać AI, by uwolnić czas na głębokie myślenie? Dlaczego potrzebujemy wonder mindset i jakie dylematy stoją przed przywódcami, którzy chcą płynąć na fali technocentralizmu? Jaka przyszłość czeka nas w kontekście ESG i koncepcji Beyond Green, oraz: co jest istotą rewolucji AI, i jak biznes może z tego skorzystać? Na te i inne pytania odpowiedzi szuka ponad 30 ekspertów, wśród nich: Scott Galloway, Monica Parker, Supreet Singh Manchanda, Aubrey de Grey, Emin Aliev, Magda Dziewguć, Piotr Wiśniewski, Fabienne Goux-Baudiment i inni.s

18 prelekcji na temat zmieniającego się świata

E-book podzielony został na pięć głównych rozdziałów, w których analizowanych jest dziesięć najważniejszych trendów wpływających na naszą rzeczywistość. Każdemu rozdziałowi towarzyszą eksperckie artykuły zawierające niepublikowane wcześniej treści, których próżno szukać w Internecie. Znajdziemy tu 18 podsumowań prelekcji na tematy związane z biznesem, innowacjami, technologią, marketingiem, zdrowiem i zarządzaniem, opisanych z perspektywy humanistycznej i przywódczej.

„Masters&Robots: What Matters?” to ponad 130 stron wiedzy na temat zjawisk, które kształtują teraźniejszość i przyszłość biznesu. E-book jest dostępny tutaj.

Digital University to organizacja edukacyjna w Polsce, oferująca doświadczenie edukacyjne na poziomie światowym oraz dogłębną wiedzę w dziedzinie cyfrowej transformacji i budowania cyfrowego sposobu myślenia. Portfolio firmy obejmuje biuro speakerskie reprezentujące ponad 100 polskich i zagranicznych ekspertów, warsztaty i kompleksowe programy edukacyjne, w tym program online Digital Transformation Leader, oraz konferencję Masters&Robots poświęconą transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami, na którą przyjeżdżają do Polski najwybitniejsi światowi eksperci.

Digital University / BiznesAlert.pl

Badanie Google: Większość Polaków wierzy, że sztuczna inteligencja zmieni ich życie


Powiązane artykuły

Rosja nie odpali kradzionej elektrowni jądrowej na Ukrainie. Na razie

Międzynarodowa Agencja Energii Atomowej (MAEA) poinformowała, że Zaporoska Elektrownia Jądrowa, największy tego typu obiekt na Ukrainie, nie ma warunków do...
Janusz Steinhoff, były minister gospodarki i wicepremier w rządzie Jerzego Buzka. Fot.: East News / Kacper Loch

Steinhoff dla Biznes Alert: Trzaskowski zapłacił za brak poparcia dla rządu

– Wynik wyborów prezydenckich to zaskoczenie dla znacznej części społeczeństwa, ale trudno go kwestionować. Rafał Trzaskowski zapłacił cenę za brak...
Lou Martinez Sancho, dyrektor wykonawcza ds. technologii i wiceprezes ds. badań i rozwoju w Westinghouse. Fot. Burson Poland

Polska wykorzysta sztuczną inteligencję z USA w pierwszej elektrowni jądrowej

– Westinghouse wykorzystuje sztuczną inteligencję w unikalny sposób, bazując na danych operacyjnych gromadzonych przez dekady we wszystkich oddziałach firmy i...

Udostępnij:

Facebook X X X