AlertPrzemysł

Azoty wynik produkcji. Przez azjatyckie produkty spada popyt na europejski mocznik

Polimery Police. Fot. Grupa Azoty

Polimery Police. Fot. Grupa Azoty

Azoty podały szacunkowe wyniki produkcji. W stosunku do grudnia zaliczono spadek z wyjątkiem nawozów specjalistycznych, alkoholi organicznych i poliamidu. Zmniejszona produkcja mocznika, ma być spowodowany m.in. napływem tanich produktów z Azji.

Grupa Azoty poinformowała o szacunkowych wolumenach produkcyjnych za pierwszy miesiąc tego roku. Doszło do wzrostu nawozów specjalistycznych, wyprodukowano ich 25 tysięcy ton względem 17 tysięcy ton w grudniu 2023 roku. Jeżeli chodzi o alkohol organiczne, to szacunkowa wartość jest identyczna z tą z miesiąca poprzedzającego, wynosząc 11 tysięcy ton. Podobnie poliamid utrzymał się na poziomie ośmiu tysięcy ton. Do spadku wytwarzania doszło w przypadku nawozów azotowych 199 tysięcy ton, w stosunku do 281 tysięcy ton w grudniu. W styczniu wyprodukowano 48 tysięcy nawozów wieloskładnikowych, a w grudniu wolumen wyniósł 54 tysiące ton.

Azoty zauważają skutek napływ tanich produktów z Azji, co miało poskutkować spadkiem w obszarze mocznika, 48 tysięcy ton w styczniu w stosunku do 74 tysięcy ton w grudniu.

– Szacunkowe poziomy produkcji nawozów azotowych w listopadzie i grudniu pozwoliły nam zabezpieczyć rynek krajowy w nawozy przed szczytem sezonu aplikacyjnego. Z kolei w styczniu obserwowaliśmy w tym roku większe zainteresowanie rolników nawozami specjalistycznymi. Niższe poziomy produkcji w moczniku odzwierciedlają aktualną sytuację na rynku Unii Europejskiej w tym obszarze – mówi Zbigniew Paprocki, dyrektor generalny Azotów.

Azoty / Marcin Karwowski


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?
Prace na statku układającym rurociąg Lorelay na Morzu Północnym, Holandia, 18 lipca 2025 r. Rurociąg do transportu CO2 na potrzeby systemu transportu i składowania CO2 Portos. EPA/JEROEN JUMELET

Holandia łapie CO2, by ratować Unię. Polska tylko zerka

W przyszłym roku Holandia wystartuje z projektem Porthos, umożliwiającym wychwyt i składowanie milionów ton dwutlenku węgla rocznie. W ten sposób...

Udostępnij:

Facebook X X X