AlertBezpieczeństwoEnergetykaEnergia elektrycznaMotoryzacja

Chińczycy chcą wygrać wojnę cenową na rynku baterii

fot. Pixabay

Koszt baterii litowo-jonowych chińskiego CATL ma spaść o 50 procent w 2024 roku dając nadzieję na tańsze samochody elektryczne. Jednak wzrost wpływów Chin w sektorze elektromobilności ma także mroczne oblicze.

Według źródeł portalu CnEVPost, CATL chce sprawić, że jej baterie mają mieć coraz lepsze wyniki i pozwolić na sprzedaż samochodów elektrycznych za 100 do 200 tysięcy juanów, czyli od 14 do 28 tysięcy dolarów albo 72 do 112 tysięcy złotych po obecnym kursie. Byłoby to możliwe dzięki spadkowi kosztu baterii litowo-jonowych CATL o około 50 procent do 400 juanów za kilowatogodzinę, to znaczy około 56 dolarów. W połowie 2023 roku było to ponad dwa razy więcej, czyli 800-900 juanów.

Spadek kosztów baterii CATL to sygnał o rosnącym potencjale rynkowym tej technologii, ale także sposób na wzrost roli Chin w sektorze elektromobilności. Może mieć on także mroczne oblicze, bo Wielka Brytania ostrzega, że samochody elektryczne z Chin mogą służyć do niewłaściwych celów z spekulacjami na temat szpiegostwa czy zdalnego przejmowania kontroli włącznie.

CnEVPost / Wojciech Jakóbik

Sawicki: PKN Orlen składa wniosek o przejęcie Lotosu. Co zbada Bruksela?


Powiązane artykuły

Bundeswehra wyrzuca przetargi za burtę. Dbałość o naturę też

Niemiecki rząd zatwierdził projekt ustawy o przyspieszeniu planowania i zakupów dla sił zbrojnych. Jej celem jest wzmocnienie Bundeswehry. Najważniejszą zmianą...
Autobus wodorowy. Fot. Biznes Alert

Jak wygląda przyszłość wodoru w polskim transporcie?

Liczba czynnych stacji tankowania i pojazdów napędzanych wodorem na ulicach determinuje poziom wykorzystania tej technologii. Obecnie w Polsce jest tylko...

Wyścig zbrojeń w epoce dronów. W centrum rywalizacja Chin z USA

Stany Zjednoczone przyspieszają rewolucję dronową w swoich siłach zbrojnych. Pentagon ogłosił plany powszechnej integracji małych dronów bojowych z każdą gałęzią...

Udostępnij:

Facebook X X X