AlertMotoryzacjaŚrodowisko

ABB kończy produkcję silników niskich napięć w fabryce w Aleksandrowie Łódzkim

Fot. Freepik

Fot. Freepik

ABB ogłosiła swoją decyzję o zakończeniu produkcji silników niskich napięć w fabryce zlokalizowanej w Aleksandrowie Łódzkim, planując zrealizować ten krok do końca 2024 roku.

Decyzja ta wynika z dynamicznych zmian na rynku oraz zmiennych realiów geopolitycznych. Firma podkreśla, że jest to decyzja czysto biznesowa, niezwiązana z oceną lokalnego zespołu pracy. ABB zapewnia, że podejmuje wszelkie możliwe działania w celu zminimalizowania negatywnych skutków tej restrukturyzacji dla wszystkich pracowników objętych nią. Oferuje wsparcie psychologiczne, korporacyjne świadczenia oraz pomoc w procesie reorientacji zawodowej.

Mimo zakończenia produkcji silników niskich napięć, ABB podkreśla swoje zaangażowanie w Polskę i zapewnienie ciągłości obsługi klientów. Firma nadal będzie prowadzić pełen zakres działalności, obejmujący badania i rozwój, projekty inżynieryjne, produkcję, a także sprzedaż i serwisowanie produktów.

Ta decyzja nie wpływa na zobowiązania ABB wobec polskiego rynku ani na jej zobowiązania wobec globalnej działalności.

Rosnące ceny energii zagrażają branży motoryzacyjnej w Europie

Według najnowszego raportu ABB, branża motoryzacyjna w Europie stoi w obliczu rosnących wyzwań, z których jednym z głównych jest wzrost cen energii. Badanie przeprowadzone na grupie decydentów z sektora motoryzacyjnego pokazuje, że ponad połowa europejskich producentów wskazuje na koszty energii jako na główną przeszkodę w prowadzeniu i rozwijaniu działalności. W porównaniu do przedsiębiorstw z Azji czy Ameryki Północnej, europejscy producenci są bardziej dotknięci tym problemem.

W Ameryce Północnej głównym zmartwieniem są rosnące koszty pracy, podczas gdy w Azji firmy borykają się głównie z drożejącym sprzętem. Niemniej jednak, niezależnie od regionu, przyszłość branży motoryzacyjnej wydaje się być cyfrowa i zautomatyzowana. Respondenci przewidują, że największe zmiany nastąpią w obszarach oprogramowania, cyfryzacji oraz zarządzania danymi, a także w automatyzacji i robotyce. Największym wyzwaniem pozostaje dostępność wykwalifikowanej kadry, choć obawy dotyczące łańcucha dostaw i cen materiałów spadły w porównaniu do poprzedniego roku. Wciąż istnieje także sceptycyzm co do osiągnięcia celów związanych z pojazdami elektrycznymi, głównie z powodu infrastruktury do ładowania.

Pomimo tych wyzwań, Polska utrzymuje swoją pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym dzięki dostępności wykwalifikowanej kadry, rosnącej automatyzacji i stabilnej sytuacji polityczno-ekonomicznej. Nowe zakłady w Polsce będą coraz bardziej zautomatyzowane, a roboty współpracujące będą odgrywać coraz większą rolę w produkcji części samochodowych. Warto zauważyć, że inwestycje w roboty przemysłowe mogą przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie wydajności produkcji, obniżenie kosztów pracy i minimalizacja ilości odpadów. Dla sektora motoryzacyjnego, działającego w unijnym obszarze gospodarczym, te czynniki są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności na rynku.

ABB / Mateusz Gibała

Świrski: Zielony Ład to szalona ideologia, a postęp to zniewolenie. Czyli jak daliśmy zepchnąć transformację energetyczną do narożnika  (FELIETON)


Powiązane artykuły

Volkswagen negocjuje bezpośrednio z USA w sprawie ceł

Prezes koncernu Volkswagen Oliver Blume przyznał, że Volkswagen rozmawia bezpośrednio z amerykańskim rządem o ewentualnych cłach, które miałyby dotyczyć samochodów...

Skoda Elroq 60, czyli prosto i sprytnie – elektrycznie

Nowy rozdział w elektryfikacji Skody zaczyna się właśnie od tego modelu. Elroq 60 to kompaktowy SUV, który plasuje się tuż...
Marek Wójcik, pełnomocnik zarządu Związku Miast Polskich. Fot. PAP

Ekspert o zakupach pojazdów do ewakuacji: W kryzysie autobus elektryczny daleko nie pojedzie

– Problem z zakupem autobusów miejskich, które w razie kryzysu służyłyby do ewakuacji ludności polega na tym, że z jednej...

Udostępnij:

Facebook X X X