AlertMotoryzacjaŚrodowisko

ABB kończy produkcję silników niskich napięć w fabryce w Aleksandrowie Łódzkim

Fot. Freepik

Fot. Freepik

ABB ogłosiła swoją decyzję o zakończeniu produkcji silników niskich napięć w fabryce zlokalizowanej w Aleksandrowie Łódzkim, planując zrealizować ten krok do końca 2024 roku.

Decyzja ta wynika z dynamicznych zmian na rynku oraz zmiennych realiów geopolitycznych. Firma podkreśla, że jest to decyzja czysto biznesowa, niezwiązana z oceną lokalnego zespołu pracy. ABB zapewnia, że podejmuje wszelkie możliwe działania w celu zminimalizowania negatywnych skutków tej restrukturyzacji dla wszystkich pracowników objętych nią. Oferuje wsparcie psychologiczne, korporacyjne świadczenia oraz pomoc w procesie reorientacji zawodowej.

Mimo zakończenia produkcji silników niskich napięć, ABB podkreśla swoje zaangażowanie w Polskę i zapewnienie ciągłości obsługi klientów. Firma nadal będzie prowadzić pełen zakres działalności, obejmujący badania i rozwój, projekty inżynieryjne, produkcję, a także sprzedaż i serwisowanie produktów.

Ta decyzja nie wpływa na zobowiązania ABB wobec polskiego rynku ani na jej zobowiązania wobec globalnej działalności.

Rosnące ceny energii zagrażają branży motoryzacyjnej w Europie

Według najnowszego raportu ABB, branża motoryzacyjna w Europie stoi w obliczu rosnących wyzwań, z których jednym z głównych jest wzrost cen energii. Badanie przeprowadzone na grupie decydentów z sektora motoryzacyjnego pokazuje, że ponad połowa europejskich producentów wskazuje na koszty energii jako na główną przeszkodę w prowadzeniu i rozwijaniu działalności. W porównaniu do przedsiębiorstw z Azji czy Ameryki Północnej, europejscy producenci są bardziej dotknięci tym problemem.

W Ameryce Północnej głównym zmartwieniem są rosnące koszty pracy, podczas gdy w Azji firmy borykają się głównie z drożejącym sprzętem. Niemniej jednak, niezależnie od regionu, przyszłość branży motoryzacyjnej wydaje się być cyfrowa i zautomatyzowana. Respondenci przewidują, że największe zmiany nastąpią w obszarach oprogramowania, cyfryzacji oraz zarządzania danymi, a także w automatyzacji i robotyce. Największym wyzwaniem pozostaje dostępność wykwalifikowanej kadry, choć obawy dotyczące łańcucha dostaw i cen materiałów spadły w porównaniu do poprzedniego roku. Wciąż istnieje także sceptycyzm co do osiągnięcia celów związanych z pojazdami elektrycznymi, głównie z powodu infrastruktury do ładowania.

Pomimo tych wyzwań, Polska utrzymuje swoją pozycję na europejskim rynku motoryzacyjnym dzięki dostępności wykwalifikowanej kadry, rosnącej automatyzacji i stabilnej sytuacji polityczno-ekonomicznej. Nowe zakłady w Polsce będą coraz bardziej zautomatyzowane, a roboty współpracujące będą odgrywać coraz większą rolę w produkcji części samochodowych. Warto zauważyć, że inwestycje w roboty przemysłowe mogą przynieść wiele korzyści, takich jak zwiększenie wydajności produkcji, obniżenie kosztów pracy i minimalizacja ilości odpadów. Dla sektora motoryzacyjnego, działającego w unijnym obszarze gospodarczym, te czynniki są kluczowe dla utrzymania konkurencyjności na rynku.

ABB / Mateusz Gibała

Świrski: Zielony Ład to szalona ideologia, a postęp to zniewolenie. Czyli jak daliśmy zepchnąć transformację energetyczną do narożnika  (FELIETON)


Powiązane artykuły

Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Kto wyłoży 100 milionów euro na budowę stacji wodorowych w Polsce?

W Polsce działa obecnie osiem ogólnodostępnych stacji do tankowania wodoru, wybudowanych już przez dwóch głównych graczy, czyli PAK-PCE Stacje H2...

Unia chce wprowadzić zakaz aut spalinowych dla firm i na wynajem

Jeśli Komisja Europejska postawi na swoim, to – według niedzielnego wydania dziennika „Bild” – już za kilka lat samochody służbowe...

Udostępnij:

Facebook X X X