icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rekordowe wyniki Lotniska Chopina i PPL w I półroczu 2015 r.

Ponad 5 milionów obsłużonych pasażerów i blisko 80 mln złotych zysku – Lotnisko Chopina w Warszawie i zarządzające nim Porty Lotnicze biją kolejne historyczne rekordy.

W pierwszym półroczu br. na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało 5 mln 173 tys. pasażerów. Oznacza to wzrost o 7,4 proc w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. i historyczny rekord portu.

– Znaczący udział w tym rekordowym wyniku miały tanie linie lotnicze, które przewiozły w tym roku blisko milion pasażerów – czyli ponad 44 proc. więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku. Świadczy to wyraźnie o rosnącym znaczeniu i atrakcyjności Lotniska Chopina dla sektora przewozów niskokosztowych – komentuje Michał Kaczmarzyk, dyrektor warszawskiego lotniska.

Przychody Portów Lotniczych w I półroczu 2015 r. zwiększyły się o 0,2 proc. i wyniosły łącznie 340,7 mln złotych. Koszty spadły o ponad 14 proc. do poziomu 238,4 mln złotych, co pozwoliło przedsiębiorstwu osiągnąć zysk netto na poziomie 79,5 mln złotych – o ponad 27 proc. więcej, niż w ciągu całego 2011 r., o 36 proc. więcej niż w 2012 r.

– Wyniki osiągane przez Porty Lotnicze są lepsze od założonych w planie rocznym na 2015 rok oraz w projektach długoterminowych. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki skutecznej restrukturyzacji przedsiębiorstwa polegającej głównie na redukcji zatrudnienia w obszarach administracyjnych oraz na optymalizacji polityki zakupowej. Efekty przeprowadzonych w ubiegłym roku działań restrukturyzacyjnych są widoczne w roku bieżącym w postaci obniżonych kosztów funkcjonowania firmy oraz wyraźnej poprawy wyników finansowych – wyjaśnia dyrektor Michał Kaczmarzyk.

Warto również przypomnieć, że w pierwszym półroczu na lotnisku zakończyło się kilka ważnych projektów inwestycyjnych. Przede wszystkim do użytku pasażerów oddana została nowa część Terminala A wraz z nową strefą komercyjną i zwiększoną liczbą stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa.  Zakończyła się również budowa nowej płyty odlodzeniowo-postojowej dla samolotów PPS7. Ponadto Porty Lotnicze wybrały nowego generalnego wykonawcę budowy pięciogwiazdkowego hotelu Renaissance, co pozwoliło wznowić prace na tej inwestycji (planowane ukończenie – jesień 2016 r.). Dobiega końca również postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy budowy Kolejowego Frontu Rozładunkowego dla dostawców paliwa lotniczego.

– Odchudzone o 30 proc. Porty Lotnicze są obecnie dynamicznym i efektywnym przedsiębiorstwem, które z nową energią poprawia standard obsługi samolotów i pasażerów na Lotnisku Chopina w Warszawie. Statystyki ruchu i wyniki finansowe potwierdzają bezsprzecznie, że obrany kierunek zmian jest właściwy i przynosi zamierzone efekty nawet szybciej niż się spodziewaliśmy – podsumowuje Michał Kaczmarzyk.

Źródło: Lotnisko Chopina

Ponad 5 milionów obsłużonych pasażerów i blisko 80 mln złotych zysku – Lotnisko Chopina w Warszawie i zarządzające nim Porty Lotnicze biją kolejne historyczne rekordy.

W pierwszym półroczu br. na Lotnisku Chopina obsłużonych zostało 5 mln 173 tys. pasażerów. Oznacza to wzrost o 7,4 proc w porównaniu do analogicznego okresu 2014 r. i historyczny rekord portu.

– Znaczący udział w tym rekordowym wyniku miały tanie linie lotnicze, które przewiozły w tym roku blisko milion pasażerów – czyli ponad 44 proc. więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku. Świadczy to wyraźnie o rosnącym znaczeniu i atrakcyjności Lotniska Chopina dla sektora przewozów niskokosztowych – komentuje Michał Kaczmarzyk, dyrektor warszawskiego lotniska.

Przychody Portów Lotniczych w I półroczu 2015 r. zwiększyły się o 0,2 proc. i wyniosły łącznie 340,7 mln złotych. Koszty spadły o ponad 14 proc. do poziomu 238,4 mln złotych, co pozwoliło przedsiębiorstwu osiągnąć zysk netto na poziomie 79,5 mln złotych – o ponad 27 proc. więcej, niż w ciągu całego 2011 r., o 36 proc. więcej niż w 2012 r.

– Wyniki osiągane przez Porty Lotnicze są lepsze od założonych w planie rocznym na 2015 rok oraz w projektach długoterminowych. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki skutecznej restrukturyzacji przedsiębiorstwa polegającej głównie na redukcji zatrudnienia w obszarach administracyjnych oraz na optymalizacji polityki zakupowej. Efekty przeprowadzonych w ubiegłym roku działań restrukturyzacyjnych są widoczne w roku bieżącym w postaci obniżonych kosztów funkcjonowania firmy oraz wyraźnej poprawy wyników finansowych – wyjaśnia dyrektor Michał Kaczmarzyk.

Warto również przypomnieć, że w pierwszym półroczu na lotnisku zakończyło się kilka ważnych projektów inwestycyjnych. Przede wszystkim do użytku pasażerów oddana została nowa część Terminala A wraz z nową strefą komercyjną i zwiększoną liczbą stanowisk odprawy i kontroli bezpieczeństwa.  Zakończyła się również budowa nowej płyty odlodzeniowo-postojowej dla samolotów PPS7. Ponadto Porty Lotnicze wybrały nowego generalnego wykonawcę budowy pięciogwiazdkowego hotelu Renaissance, co pozwoliło wznowić prace na tej inwestycji (planowane ukończenie – jesień 2016 r.). Dobiega końca również postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy budowy Kolejowego Frontu Rozładunkowego dla dostawców paliwa lotniczego.

– Odchudzone o 30 proc. Porty Lotnicze są obecnie dynamicznym i efektywnym przedsiębiorstwem, które z nową energią poprawia standard obsługi samolotów i pasażerów na Lotnisku Chopina w Warszawie. Statystyki ruchu i wyniki finansowe potwierdzają bezsprzecznie, że obrany kierunek zmian jest właściwy i przynosi zamierzone efekty nawet szybciej niż się spodziewaliśmy – podsumowuje Michał Kaczmarzyk.

Źródło: Lotnisko Chopina

Najnowsze artykuły