icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny uruchomią pierwsze centrum „zielonego” paliwa lotniczego

Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) uruchomiła pierwsze w kraju techniczne centrum dla zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), które koncentruje się na ustalaniu standardów i badaniach nad produktem, wynika z raportu opublikowanego na kanale informacyjnym regulatora lotnictwa we wtorek wieczorem.

Nowe centrum, zlokalizowane w południowo-zachodnim mieście Chengdu, będzie wiodącą jednostką w kształtowaniu polityki branżowej i ustanawianiu standardów dla produktów oraz kontroli jakości, według dwóch przedstawicieli branży SAF, którzy posiadają bezpośrednią wiedzę na temat uruchomienia centrum.

Chiny zużywają około 11 procent globalnego zapotrzebowania na paliwo lotnicze. Według raportu Reutersa z maja, w tym roku Chiny mają ogłosić politykę dotyczącą stosowania SAF do 2030 roku, a to może pobudzić inwestycje na miliardy dolarów. Pomimo kilku lotów testowych, Chiny nie produkują SAF komercyjnie na potrzeby krajowe. Firmy biopaliwowe inwestują ponad 1 miliard dolarów w budowę pierwszych zakładów w Chinach, które przekształcą zużyty olej kuchenny w paliwo lotnicze na eksport oraz zaspokoją krajowy popyt, gdy Pekin wprowadzi obowiązek stosowania tego paliwa w samolotach w celu redukcji emisji.

Certyfikacja i badania nowych produktów

CAAC ma również na celu ustanowienie chińskiego systemu certyfikacji dla zrównoważonego paliwa. Centrum tworzy obiekty testowe dla nowych produktów, zgodnie z raportem na stronie internetowej regulatora, który dodał, że całkowite zużycie paliwa lotniczego w Chinach może przekroczyć 50 milionów ton metrycznych rocznie do 2030 roku, a stosowanie SAF może osiągnąć 2,5 miliona ton rocznie.

SAF może być produkowane z odnawialnych odpadów i pozostałości, takich jak używany olej kuchenny i odpady tłuszczowe pochodzenia zwierzęcego, lub przetwarzane z odnawialnego wodoru opartego na energii odnawialnej.

Reuters / Mateusz Gibała

Polaczek: Nieznane są podstawy podjęcia decyzji o zmianie rozwoju projektu KDP (ROZMOWA)

Chińska Administracja Lotnictwa Cywilnego (CAAC) uruchomiła pierwsze w kraju techniczne centrum dla zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), które koncentruje się na ustalaniu standardów i badaniach nad produktem, wynika z raportu opublikowanego na kanale informacyjnym regulatora lotnictwa we wtorek wieczorem.

Nowe centrum, zlokalizowane w południowo-zachodnim mieście Chengdu, będzie wiodącą jednostką w kształtowaniu polityki branżowej i ustanawianiu standardów dla produktów oraz kontroli jakości, według dwóch przedstawicieli branży SAF, którzy posiadają bezpośrednią wiedzę na temat uruchomienia centrum.

Chiny zużywają około 11 procent globalnego zapotrzebowania na paliwo lotnicze. Według raportu Reutersa z maja, w tym roku Chiny mają ogłosić politykę dotyczącą stosowania SAF do 2030 roku, a to może pobudzić inwestycje na miliardy dolarów. Pomimo kilku lotów testowych, Chiny nie produkują SAF komercyjnie na potrzeby krajowe. Firmy biopaliwowe inwestują ponad 1 miliard dolarów w budowę pierwszych zakładów w Chinach, które przekształcą zużyty olej kuchenny w paliwo lotnicze na eksport oraz zaspokoją krajowy popyt, gdy Pekin wprowadzi obowiązek stosowania tego paliwa w samolotach w celu redukcji emisji.

Certyfikacja i badania nowych produktów

CAAC ma również na celu ustanowienie chińskiego systemu certyfikacji dla zrównoważonego paliwa. Centrum tworzy obiekty testowe dla nowych produktów, zgodnie z raportem na stronie internetowej regulatora, który dodał, że całkowite zużycie paliwa lotniczego w Chinach może przekroczyć 50 milionów ton metrycznych rocznie do 2030 roku, a stosowanie SAF może osiągnąć 2,5 miliona ton rocznie.

SAF może być produkowane z odnawialnych odpadów i pozostałości, takich jak używany olej kuchenny i odpady tłuszczowe pochodzenia zwierzęcego, lub przetwarzane z odnawialnego wodoru opartego na energii odnawialnej.

Reuters / Mateusz Gibała

Polaczek: Nieznane są podstawy podjęcia decyzji o zmianie rozwoju projektu KDP (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły