icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Tauron radzi jak napędzić samochód słońcem

Tauron rekomenduje osobom posiadającym samochody elektryczne zainwestowanie w carporty i wiatry fotowoltaiczne. Zdaniem spółki te rozwiązania mogą zmniejszyć koszt ładowania pojazdu do zera złotych.

Tauron opublikował w nowym ebooku informacje jak zasilić energią słoneczną samochód elektryczny minimalizując koszty podróży.

Spółka zwraca uwagę, że im większa moc instalacji fotowoltaicznych tym szybciej i efektywniej samochód zostanie naładowany. Podaje, że zabudowa carportu jednostanowiskowego z instalacją o mocy trzech kWp pozwoli wyprodukować około 3000 kWh energii elektrycznej.

– Taka ilość energii wystarczy na przejechanie samochodem elektrycznym ponad 20 tysięcy kilometrów. Inteligentna ładowarka pozwoli na zarządzenie energią w taki sposób, aby w momencie, kiedy instalacja fotowoltaiczna pracuje, przekierować jej energię właśnie do auta. Tym samym koszt ładowania pojazdu może wynieść nawet zero złotych – wylicza Rafał Kocoł, ekspert z zakresu fotowoltaiki w Tauron Sprzedaż.

Spółka zwraca uwagę, że nie zawsze jest możliwość naładowania pojazdu w godzinach pracy instalacji, zaleca wtedy inwestycje w magazyn energii.

Carport i wiata fotowoltaiczna posiadają podobną zasadę działania, pokrywając instalacjami OZE dachy powierzchni garażowych. Łączą funkcje generowania energii z ochronną, przed opadami atmosferycznymi. Carport pozwala również na montaż falowników, ładowarek pojazdów elektrycznych i wspomnianych magazynów energii.

Obie instalacje różnią się gabarytami. Wiata fotowoltaiczna jest rozwiązaniem przeznaczonym dla firm i gospodarstw rolnych. Posiada dużą powierzchnię, zdalną pomieścić większą liczbę pojazdów o niestandardowych gabarytach np. maszyn rolniczych, samochodu ciężarowego czy sprzętu budowlanego. Carport jest przeznaczony dla klienta indywidualnego. Obie konstrukcje jeżeli nie posiadają 35 metrów kwadratowych nie potrzebują pozwolenia na budowę.

Tauron / Marcin Karwowski

Stachura: Europa musi uważać, aby nie zbić piątki z kolejnym Gazpromem

Tauron rekomenduje osobom posiadającym samochody elektryczne zainwestowanie w carporty i wiatry fotowoltaiczne. Zdaniem spółki te rozwiązania mogą zmniejszyć koszt ładowania pojazdu do zera złotych.

Tauron opublikował w nowym ebooku informacje jak zasilić energią słoneczną samochód elektryczny minimalizując koszty podróży.

Spółka zwraca uwagę, że im większa moc instalacji fotowoltaicznych tym szybciej i efektywniej samochód zostanie naładowany. Podaje, że zabudowa carportu jednostanowiskowego z instalacją o mocy trzech kWp pozwoli wyprodukować około 3000 kWh energii elektrycznej.

– Taka ilość energii wystarczy na przejechanie samochodem elektrycznym ponad 20 tysięcy kilometrów. Inteligentna ładowarka pozwoli na zarządzenie energią w taki sposób, aby w momencie, kiedy instalacja fotowoltaiczna pracuje, przekierować jej energię właśnie do auta. Tym samym koszt ładowania pojazdu może wynieść nawet zero złotych – wylicza Rafał Kocoł, ekspert z zakresu fotowoltaiki w Tauron Sprzedaż.

Spółka zwraca uwagę, że nie zawsze jest możliwość naładowania pojazdu w godzinach pracy instalacji, zaleca wtedy inwestycje w magazyn energii.

Carport i wiata fotowoltaiczna posiadają podobną zasadę działania, pokrywając instalacjami OZE dachy powierzchni garażowych. Łączą funkcje generowania energii z ochronną, przed opadami atmosferycznymi. Carport pozwala również na montaż falowników, ładowarek pojazdów elektrycznych i wspomnianych magazynów energii.

Obie instalacje różnią się gabarytami. Wiata fotowoltaiczna jest rozwiązaniem przeznaczonym dla firm i gospodarstw rolnych. Posiada dużą powierzchnię, zdalną pomieścić większą liczbę pojazdów o niestandardowych gabarytach np. maszyn rolniczych, samochodu ciężarowego czy sprzętu budowlanego. Carport jest przeznaczony dla klienta indywidualnego. Obie konstrukcje jeżeli nie posiadają 35 metrów kwadratowych nie potrzebują pozwolenia na budowę.

Tauron / Marcin Karwowski

Stachura: Europa musi uważać, aby nie zbić piątki z kolejnym Gazpromem

Najnowsze artykuły