icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen jest na ostatniej prostej budowy terminala przeładunkowego

Terminal przeładunkowy na Martwej Wiśle jest ukończony w ponad 75 procentach. Zakończono montaż zautomatyzowanych ramion nalewczych. Docelowo inwestycja będzie mogła obsłużyć jednostki morskie do 130 metrów długości, zanurzeniu do około 5,8 metra i szerokości do 17,6 metra.

Orlen zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, każde z nich waży około 18 ton. Posłużą do przeładunku surowców i produktów między stacjami a instalacjami rafinerii w Gdańsku. Spółka przekazała, że to kluczowy etap inwestycji, którą jest budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Stopień zaawansowania prac przekroczył 75 procent.

Inwestycja po jej zakończeniu poprawi rentowność i bezpieczeństwo biokomponentów do produkcji paliw (biobenzyny oraz biodiesla) i transportu produktów. Docelowo ma być w stanie przeładować do dwóch milionów ton produktów rocznie. Wartość inwestycji to około 500 milionów złotych, a jej zakończenie jest planowane na druga połowę 2025 roku.

Morski terminal odciąży bocznice kolejową Rafinerii Gdańskiej. Aktualnie to tam odbywa się transport produktów między rafinerią, a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi. Obecnie produkty są przesyłane przez zewnętrzne porty w Gdańsku i Gdyni.

Powstająca infrastruktura będzie mogła obsługiwać jednostki morskie do 130 metrów długości, zanurzeniu do około 5,8 metra i szerokości do 17,6 metra.

Kolejnym etapem jest montaż masztów z działkami gaśniczymi, armatury przeciwpożarowej i prace wykończeniowe w budynku zaplecza technicznego. Następnie zostanie wykonany rozruch układów sterowniczych.

Orlen / Marcin Karwowski

Szwedzki zwrot atomowy jest dobry, ale nie bez wad

Terminal przeładunkowy na Martwej Wiśle jest ukończony w ponad 75 procentach. Zakończono montaż zautomatyzowanych ramion nalewczych. Docelowo inwestycja będzie mogła obsłużyć jednostki morskie do 130 metrów długości, zanurzeniu do około 5,8 metra i szerokości do 17,6 metra.

Orlen zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, każde z nich waży około 18 ton. Posłużą do przeładunku surowców i produktów między stacjami a instalacjami rafinerii w Gdańsku. Spółka przekazała, że to kluczowy etap inwestycji, którą jest budowa Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Stopień zaawansowania prac przekroczył 75 procent.

Inwestycja po jej zakończeniu poprawi rentowność i bezpieczeństwo biokomponentów do produkcji paliw (biobenzyny oraz biodiesla) i transportu produktów. Docelowo ma być w stanie przeładować do dwóch milionów ton produktów rocznie. Wartość inwestycji to około 500 milionów złotych, a jej zakończenie jest planowane na druga połowę 2025 roku.

Morski terminal odciąży bocznice kolejową Rafinerii Gdańskiej. Aktualnie to tam odbywa się transport produktów między rafinerią, a zewnętrznymi punktami przeładunkowymi. Obecnie produkty są przesyłane przez zewnętrzne porty w Gdańsku i Gdyni.

Powstająca infrastruktura będzie mogła obsługiwać jednostki morskie do 130 metrów długości, zanurzeniu do około 5,8 metra i szerokości do 17,6 metra.

Kolejnym etapem jest montaż masztów z działkami gaśniczymi, armatury przeciwpożarowej i prace wykończeniowe w budynku zaplecza technicznego. Następnie zostanie wykonany rozruch układów sterowniczych.

Orlen / Marcin Karwowski

Szwedzki zwrot atomowy jest dobry, ale nie bez wad

Najnowsze artykuły