icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Czysty transport poprawił jakość powietrza w Londynie

W Londynie odnotowano znaczną poprawę jakości powietrza po wprowadzeniu strefy ULEZ (Ultra Low Emission Zone) w sierpniu 2023 roku. Strefa obejmująca teraz cały Londyn, wymaga od właścicieli starszych samochodów spalinowych opłaty w wysokości 13 funtów dziennie za wjazd do miasta. Dzięki temu do miasta wjeżdża o 200 tys. mniej samochodów.

Raport londyńskiego ratusza wskazuje, że jakość powietrza poprawia się szybciej niż w całej Anglii. Po sześciu miesiącach od rozszerzenia strefy ULEZ poziom zanieczyszczeń PM2.5 z samochodów zmniejszył się o 22 procent, a emisje tlenków azotu spadły o 13 procent w stosunku do przewidywań. Burmistrz Londynu Sadiq Khan podkreśla, że program ULEZ działa lepiej niż oczekiwano, przyczyniając się do czystszego powietrza dla 9 milionów mieszkańców miasta. Dodał również, że Londyn jest na dobrej drodze, aby do 2025 roku spełniać normy jakości powietrza.

Londyn zainwestował 184 miliony funtów w program złomowania samochodów, który otrzymał 53 tysiące wniosków. Christina Calderato, dyrektor ds. strategii transportu miejskiego, zaznacza, że toksyczne powietrze ma negatywny wpływ na zdrowie, szczególnie wśród uboższych i mniejszości etnicznych.

Przykładem innego miasta z podobnymi rozwiązaniami jest Sztokholm, gdzie opłata za wjazd do centrum obowiązuje od 2007 roku i przyczyniła się do zmniejszenia zanieczyszczenia o 15 procent. Natomiast w Nowym Jorku planowane wprowadzenie opłaty zostało zawieszone ze względów politycznych.

Rozszerzenie strefy ULEZ przyniosło Londynowi ponad 130 milionów funtów, ale przewiduje się, że do 2026 roku miasto przestanie pobierać opłaty, gdyż wszystkie samochody będą spełniać normy emisji.

Polska Agencja Prasowa / Mateusz Gibała

Czechy stały się 16. członkiem „koalicji dronów” dla Ukrainy

W Londynie odnotowano znaczną poprawę jakości powietrza po wprowadzeniu strefy ULEZ (Ultra Low Emission Zone) w sierpniu 2023 roku. Strefa obejmująca teraz cały Londyn, wymaga od właścicieli starszych samochodów spalinowych opłaty w wysokości 13 funtów dziennie za wjazd do miasta. Dzięki temu do miasta wjeżdża o 200 tys. mniej samochodów.

Raport londyńskiego ratusza wskazuje, że jakość powietrza poprawia się szybciej niż w całej Anglii. Po sześciu miesiącach od rozszerzenia strefy ULEZ poziom zanieczyszczeń PM2.5 z samochodów zmniejszył się o 22 procent, a emisje tlenków azotu spadły o 13 procent w stosunku do przewidywań. Burmistrz Londynu Sadiq Khan podkreśla, że program ULEZ działa lepiej niż oczekiwano, przyczyniając się do czystszego powietrza dla 9 milionów mieszkańców miasta. Dodał również, że Londyn jest na dobrej drodze, aby do 2025 roku spełniać normy jakości powietrza.

Londyn zainwestował 184 miliony funtów w program złomowania samochodów, który otrzymał 53 tysiące wniosków. Christina Calderato, dyrektor ds. strategii transportu miejskiego, zaznacza, że toksyczne powietrze ma negatywny wpływ na zdrowie, szczególnie wśród uboższych i mniejszości etnicznych.

Przykładem innego miasta z podobnymi rozwiązaniami jest Sztokholm, gdzie opłata za wjazd do centrum obowiązuje od 2007 roku i przyczyniła się do zmniejszenia zanieczyszczenia o 15 procent. Natomiast w Nowym Jorku planowane wprowadzenie opłaty zostało zawieszone ze względów politycznych.

Rozszerzenie strefy ULEZ przyniosło Londynowi ponad 130 milionów funtów, ale przewiduje się, że do 2026 roku miasto przestanie pobierać opłaty, gdyż wszystkie samochody będą spełniać normy emisji.

Polska Agencja Prasowa / Mateusz Gibała

Czechy stały się 16. członkiem „koalicji dronów” dla Ukrainy

Najnowsze artykuły