Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej tymczasowo wstrzymuje (od 1 września 2024 roku do 31 grudnia 2024 roku) nabór wniosków w ścieżce leasingowej programu Mój Elektryk. Polacy wyczerpali alokację w wysokości 660 mln złotych więc potrzebny jest nowy model finansowania. Według zapowiedzi NFOŚiGW, nabór zostanie wznowiony w 2025 roku.
– Przerwa w naborze wniosków w ścieżce leasingowej jest związana z prowadzonymi przygotowaniami dokumentacji programowej dla nowego źródła finansowania programu Mój Elektryk. Nabór wniosków o dofinansowanie leasingu pojazdów w programie będzie wznowiony z wykorzystaniem nowego źródła finansowania w 2025 roku. Nowy nabór obejmie okresem kwalifikowalności również drugą połowę 2024 roku – czytamy w komunikacie NFOŚiGW.
Fundusz informuje, że osoby indywidualne nadal mogą wnioskować o dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu osobowego – w programie do wykorzystania na ten cel pozostaje 25 mln zł. Dotacja wynosi 18 750 zł, przy czym cena auta zeroemisyjnego nie może przekroczyć 225 000 zł. Dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny dotacja wynosi 27 000 zł, bez limitu kosztu zakupu samochodu.
– Na dofinansowanie zakupu pojazdów elektrycznych dla przedsiębiorców w budżecie programu „Mój elektryk” do wykorzystania pozostało niemal 90 mln zł. Dofinansowanie do dostawczych samochodów elektrycznych zależy od przebiegu rocznego i wynosi do 20 lub do 30 proc. kosztów kwalifikowanych (lecz nie więcej niż 50 tys. zł i 70 tys. zł). W przypadku samochodów osobowych dotacja wynosi 18 750 zł, przy limicie kosztów 225 000 zł. Dotacja do pojazdów kategorii L1e-L7e (motocykle, motorowery) wynosi maksymalnie 4 tys. zł – czytamy. Informacje o naborach można znaleźć tutaj.
Od 2021 roku NFOŚiGW dofinansował w ramach programu ok. 25 tys. pojazdów elektrycznych. Łączny budżet wykorzystany w tym okresie to 960 mln zł.
NFOŚiGW / Jędrzej Stachura
NFOŚiGW przeznaczy ponad 250 milionów złotych na budowę oczyszczalni ścieków