AlertMedia

Sztuczna inteligencja w reklamach: Wirtualna Polska na tropie Google i Facebooka

Fot. Kaikoro/stock.adobe.com

Jacek Świderski, prezes oraz czołowy akcjonariusz Wirtualnej Polski Holding, wprowadza innowacyjne narzędzia reklamowe oparte na sztucznej inteligencji, chcąc zwiększyć przychody mimo trudności na rynku reklamowym.

WP Booster: Nowa era reklamy efektywnościowej

Od września Wirtualna Polska wprowadza dwa nowe narzędzia reklamowe pod marką WP Booster. WP Booster (CPC) rozlicza każdorazowe kliknięcie w reklamę, natomiast WP Booster (CPSC) skupia się na kliknięciach, które faktycznie prowadzą do pozostania na stronie docelowej. Testowe kampanie wykazały czterokrotny wzrost efektywności w porównaniu do ręcznie optymalizowanych kampanii CPC. „Wprowadzenie tych inteligentnych narzędzi to odpowiedź na potrzeby naszych reklamodawców i dostosowanie się do standardów Google i Facebooka” – tłumaczy Świderski.

Wyniki finansowe i nowe strategie

W drugim kwartale 2024 roku przychody WP Holding wzrosły o 5,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając 380,84 mln zł. Największy wzrost odnotował segment turystyczny, obejmujący m.in. Nocowanie.pl , Wakacje.pl, i Grupę Szallas, który wzrósł o 18 proc. do 144,46 mln zł. Natomiast pion reklamowo-subskrypcyjny, w którym dominują reklamy oraz subskrypcje Audioteki, Pilota WP i Patronite, zanotował wzrost o 3,1 proc., osiągając 180,67 mln zł, przy jednoczesnym spadku skorygowanego zysku EBITDA z 67,96 do 58,11 mln zł.

Nowe przepisy i negocjacje z gigantami technologicznymi

W maju 2024 roku Wirtualna Polska Media pożegnała się ze 120 pracownikami, co było wynikiem spowolnienia gospodarczego i rosnącej dominacji globalnych platform technologicznych. W sierpniu prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o prawie autorskim, która nakłada na koncerny cyfrowe, takie jak Google i Meta Platforms, obowiązek nabycia licencji na korzystanie z treści wydawców. Wirtualna Polska Holding, jako jeden z założycieli Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych, będzie prowadzić negocjacje z gigantami technologicznymi w imieniu wydawców. Na ten moment nie wiemy na jakie kwoty liczy firma.

AI w reklamach: Przyszłość rynku

Podczas wtorkowej konferencji Jacek Świderski, skupił się na głównych zmianach w WP Media. Podkreślił udział Krzysztofa Sieroty członka zarządu i dyrektora technologicznego Wirtualnej Polski Media – Udało nam się dokonać pewnego przełomu technologicznego. Mam przyjemność ogłosić produkty reklamowe z wykorzystaniem AI – poinformował Świderski.

WP Booster to wynik sześciomiesięcznej pracy zespołu matematyków i fizyków pod kierownictwem Sieroty. „Nasz zespół dokonał przełomu w efektywności kampanii CPC, tworząc narzędzie porównywalne do globalnych platform. To ogromny sukces” – podkreśla Świderski.

Nowe produkty to przełom, ponieważ nie będą droższe dla klientów. „Dzięki zwiększonej efektywności, koszt sesji reklamowej będzie niższy. Chcemy podzielić się tym czterokrotnym wzrostem efektywności z reklamodawcami” – podsumowuje Świderski.

 


Powiązane artykuły

Microsoft Authenticator rezygnuje z przechowywania haseł. Jest czas do lipca 

Microsoft ogłosił istotną zmianę w funkcjonowaniu aplikacji Authenticator, z której korzysta ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Już od...

Chorwatka Maja Sever prezesem Europejskiej Federacji Dziennikarzy (EFJ); czy media na Starym Kontynencie skręcają ostro w lewo?

W Budapeszcie podczas Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Federacji Dziennikarzy na szefową tej organizacji wybrano chorwacką dziennikarkę telewizyjną Maję Sever. Została szefową...

Meta rewolucjonizuje rynek reklamy. Wykorzysta AI

Do końca 2026 roku reklamy na Facebooku i Instagramie mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś. Meta – właściciel największych platform...

Udostępnij:

Facebook X X X