icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

YouTube ograniczy nastolatkom oglądanie filmów. Z troski o ich psychikę

YouTube wprowadza zmiany dotyczące algorytmów. W trosce o młodych ludzi ograniczy im dostęp do treści idealizujących konkretne poziomy sprawności fizycznej, masę ciała czy cechy wyglądu.

Platforma nie chce całkowicie zablokować filmów pokazujących nadmierną fizyczność, pozwoli 13-17 latkom na oglądanie tego rodzaju video, ale nie będzie dalej ich rekomendować, by nie wyświetlały się zbyt często jako algorytm np. na stronie głównej.

Negatywny wpływ

YouTube już dawno wprowadził tzw. wytyczne, które jak przeczytamy na oficjalnej stronie platformy, mają na celu chronić naszą społeczność i określają, co jest dozwolone, a co nie. W tym przypadku jego przedstawiciele stwierdzili, iż taka treść nie narusza wytycznych, jednak jej wielokrotne oglądanie może mieć negatywny wpływ na samopoczucie niektórych użytkowników.

Dr Garth Graham, globalny dyrektor ds. zdrowia w YouTube, powiedział: „ W miarę jak nastolatek rozwija myśli na temat tego, kim jest i jakie ma własne standardy, powtarzające się oglądanie treści prezentujących wyidealizowane standardy, które zaczynają kształtować nierealistyczne wewnętrzne standardy, może prowadzić do wykształcenia u niektórych osób negatywnych przekonań na swój temat.”

Badając całą sprawę eksperci z komitetu doradczego YouTube’a doszli do wniosku, iż pewne kategorie faktycznie nie wydają się szkodliwe, lecz okażą się problematyczne dopiero, gdy będą oglądane często. Przykładem złego wpływu może być fakt, że wśród młodzieży, szczególnie w szkołach, odnotowuje się powszechne zjawisko wyśmiewania rówieśników, którzy niekoniecznie wpisują się w pewne kanony piękna widoczne w mediach.

Nastolatki w social mediach

Wg badania FDDS w 2020 r. aż 98% nastolatków w wieku do 17 lat korzystało z social mediów. Niemal wszyscy młodzi ludzie odwiedzali je co najmniej raz dziennie. Stały się one integralną częścią życia wśród młodszego pokolenia, a granica między światem realnym, a wirtualnym znacznie się zaciera- podaje portal cyberprofilaktyka.pl. Niestety powszechnie występuje więcej negatywnych aspektów korzystania z mediów społecznościowych, czemu próbuje zaradzić YouTube wprowadzając kolejne zmiany.

Ramy bezpieczeństwa są już w USA, natomiast od całkiem niedawna na Wyspach Brytyjskich obowiązuje ustawa Online Safety Act, wymagająca od firm technologicznych ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami, a także rozważenia, w jaki sposób ich algorytmy mogą narażać osoby poniżej 18. roku życia na szkodliwe treści. Badanie w raporcie Good Childhood wykazało, że prawie jedna na cztery dziewczynki w Wielkiej Brytanii była niezadowolona ze swojego wyglądu.

”Tutaj przynajmniej jest świadomość, że zmiana algorytmów to pozytywne działanie, które mogą podjąć platformy takie jak YouTube, […] będzie to szczególnie korzystne dla młodych ludzi z problemami ze zdrowiem psychicznym.”- powiedziała Sonia Livingstone, profesor psychologii społecznej w London School of Economics.

YouTube wprowadza zmiany dotyczące algorytmów. W trosce o młodych ludzi ograniczy im dostęp do treści idealizujących konkretne poziomy sprawności fizycznej, masę ciała czy cechy wyglądu.

Platforma nie chce całkowicie zablokować filmów pokazujących nadmierną fizyczność, pozwoli 13-17 latkom na oglądanie tego rodzaju video, ale nie będzie dalej ich rekomendować, by nie wyświetlały się zbyt często jako algorytm np. na stronie głównej.

Negatywny wpływ

YouTube już dawno wprowadził tzw. wytyczne, które jak przeczytamy na oficjalnej stronie platformy, mają na celu chronić naszą społeczność i określają, co jest dozwolone, a co nie. W tym przypadku jego przedstawiciele stwierdzili, iż taka treść nie narusza wytycznych, jednak jej wielokrotne oglądanie może mieć negatywny wpływ na samopoczucie niektórych użytkowników.

Dr Garth Graham, globalny dyrektor ds. zdrowia w YouTube, powiedział: „ W miarę jak nastolatek rozwija myśli na temat tego, kim jest i jakie ma własne standardy, powtarzające się oglądanie treści prezentujących wyidealizowane standardy, które zaczynają kształtować nierealistyczne wewnętrzne standardy, może prowadzić do wykształcenia u niektórych osób negatywnych przekonań na swój temat.”

Badając całą sprawę eksperci z komitetu doradczego YouTube’a doszli do wniosku, iż pewne kategorie faktycznie nie wydają się szkodliwe, lecz okażą się problematyczne dopiero, gdy będą oglądane często. Przykładem złego wpływu może być fakt, że wśród młodzieży, szczególnie w szkołach, odnotowuje się powszechne zjawisko wyśmiewania rówieśników, którzy niekoniecznie wpisują się w pewne kanony piękna widoczne w mediach.

Nastolatki w social mediach

Wg badania FDDS w 2020 r. aż 98% nastolatków w wieku do 17 lat korzystało z social mediów. Niemal wszyscy młodzi ludzie odwiedzali je co najmniej raz dziennie. Stały się one integralną częścią życia wśród młodszego pokolenia, a granica między światem realnym, a wirtualnym znacznie się zaciera- podaje portal cyberprofilaktyka.pl. Niestety powszechnie występuje więcej negatywnych aspektów korzystania z mediów społecznościowych, czemu próbuje zaradzić YouTube wprowadzając kolejne zmiany.

Ramy bezpieczeństwa są już w USA, natomiast od całkiem niedawna na Wyspach Brytyjskich obowiązuje ustawa Online Safety Act, wymagająca od firm technologicznych ochrony dzieci przed szkodliwymi treściami, a także rozważenia, w jaki sposób ich algorytmy mogą narażać osoby poniżej 18. roku życia na szkodliwe treści. Badanie w raporcie Good Childhood wykazało, że prawie jedna na cztery dziewczynki w Wielkiej Brytanii była niezadowolona ze swojego wyglądu.

”Tutaj przynajmniej jest świadomość, że zmiana algorytmów to pozytywne działanie, które mogą podjąć platformy takie jak YouTube, […] będzie to szczególnie korzystne dla młodych ludzi z problemami ze zdrowiem psychicznym.”- powiedziała Sonia Livingstone, profesor psychologii społecznej w London School of Economics.

Najnowsze artykuły