AlertEnergetykaGospodarkaŻegluga

Hamburg i Singapur wzmacniają współpracę na rzecz dekarbonizacji

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Hamburg Port Authority (HPA) i Maritime and Port Authority of Singapore (MPA) zrobiły kolejny krok w swojej współpracy, podpisując list intencyjny (LoI) dotyczący przyspieszenia dekarbonizacji morskiej, cyfryzacji i cyberbezpieczeństwa.

Umowa, podpisana w obecności Starszego Ministra Stanu w Ministerstwie Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska oraz Ministerstwa Transportu, Amy Khor, oraz Pierwszego Burmistrza Hamburga, Petera Tschentschera, opiera się na dwustronnym partnerstwie między Singapurem a Niemcami, potwierdzonym w kwietniu 2024 roku. LoI obejmuje współpracę w sektorze morskim, taką jak efektywność portów, bezpieczeństwo morskie, zrównoważony rozwój i cyberbezpieczeństwo.

W obszarze dekarbonizacji HPA i MPA zobowiązały się do dzielenia się informacjami na temat rozwoju i wdrażania paliw o zerowej i niskiej emisji, w tym szkolenia załóg oraz protokoły bezpieczeństwa dotyczące obsługi i tankowania tych paliw, a także ułatwienia wymiany informacji i wiedzy na temat zasilania z lądu. W zakresie cyfryzacji strony zgodziły się na eksplorację projektów pilotażowych, mających na celu ułatwienie efektywnych zawinięć statków między portami w Hamburgu i Singapurze oraz wymianę informacji na temat procedur portowych i systemów portowych zaangażowanych w odprawę portową.

W kontekście cyberbezpieczeństwa, umowa obejmuje wymianę informacji na temat cyberbezpieczeństwa, w tym ustanowienie operacyjnych połączeń między portami Singapuru i Hamburga oraz zapewnienie szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa dla profesjonalistów morskich i studentów.

Ponadto, podpisano memorandum o zrozumieniu (MoU) między NUS Enterprise, przedsiębiorczym ramieniem Narodowego Uniwersytetu Singapuru (NUS), a Digihub, częścią niemieckiej inicjatywy wspierania innowacji cyfrowych w logistyce. Ta współpraca skupi się na wymianie start-upów oraz projektach pilotażowych z zakresu innowacji. MoU jest wynikiem dyskusji między MPA, interesariuszami morskimi a delegacją biznesową z Hamburga, która odwiedziła podczas Singapore Maritime Week 2024.

Offshore energy / Mateusz Gibała

Orlen pomaga powodzianom. Spółka przeznaczy 35 milionów


Powiązane artykuły

Rafineria Schwedt. Fot. PCK Raffinerie GmbH.

Niemcy boją się, że Rafineria Schwedt uzależni się od polskiej ropy

Niemiecki Instytut Badań Ekonomicznych (DIW) ostrzegł, że odkrycie ropy naftowej koło Świnoujścia może wzmocnić pozycję Polski w rozmowach dotyczących Rafinerii...
Kopalnia węgla brunantego Turów. Fot. Bartłomiej Sawicki/BiznesAlert.pl

Polska i Czechy o Turowie: Współpraca idzie sprawnie

Polska i Czechy są zadowolone ze współpracy, w ramach której wspólnie weryfikują działania na rzecz minimalizacji oddziaływania Kopalni Turów na...
Projekt terminalu kontenerowego. Fot. Port Szczecin

Skarga Niemców wstrzymuje budowę polskiego terminala kontenerowego

Budowa portu kontenerowego w Świnoujściu została wstrzymana. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wstrzymał decyzję środowiskową projektu po skardze niemieckiej organizacji...

Udostępnij:

Facebook X X X