icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szef Lidla krytykuje pomysł dwóch handlowych niedziel

Projekt ustawy liberalizującej zakaz handlu w niedzielę utknął w Sejmie. Włodzimierz Wlaźlak, szef Lidla w Polsce, krytykuje pomysł dwóch handlowych niedziel w miesiącu, ostrzegając przed chaosem.

Pomysł liberalizacji zakazu handlu w niedzielę, polegający na wprowadzeniu dwóch handlowych niedziel w miesiącu, od miesięcy zalega w Sejmie. Projekt złożony w marcu przez ugrupowanie Szymona Hołowni i wspierany przez Ryszarda Petru wciąż czeka na formalne rozpatrzenie.

O propozycji wypowiedział się Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidla w Polsce, który ostro krytykuje planowane zmiany. W ocenie Wlaźlaka takie rozwiązanie może wprowadzić chaos informacyjny wśród klientów, którzy nie będą pewni, które niedziele są handlowe.

Według Wlaźlaka system „dwie handlowe niedziele w miesiącu” może prowadzić do strat finansowych, związanych zwłaszcza z marnowaniem świeżych produktów. Uważa on, że przejrzysty harmonogram, bez wyjątków, lepiej służyłby zarówno sklepom, jak i klientom.

Warto dodać, że według czerwcowego sondażu SW Research dla „Wprost”, 56 procent Polaków popiera pomysł dwóch handlowych niedziel, natomiast 30,1 procent respondentów jest mu przeciwnych.

Wprost / BiznesAlert.pl

UOKiK umorzył postępowania przeciwko Telewizji Polsat i TVN Warner Bros. Discovery

Projekt ustawy liberalizującej zakaz handlu w niedzielę utknął w Sejmie. Włodzimierz Wlaźlak, szef Lidla w Polsce, krytykuje pomysł dwóch handlowych niedziel w miesiącu, ostrzegając przed chaosem.

Pomysł liberalizacji zakazu handlu w niedzielę, polegający na wprowadzeniu dwóch handlowych niedziel w miesiącu, od miesięcy zalega w Sejmie. Projekt złożony w marcu przez ugrupowanie Szymona Hołowni i wspierany przez Ryszarda Petru wciąż czeka na formalne rozpatrzenie.

O propozycji wypowiedział się Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidla w Polsce, który ostro krytykuje planowane zmiany. W ocenie Wlaźlaka takie rozwiązanie może wprowadzić chaos informacyjny wśród klientów, którzy nie będą pewni, które niedziele są handlowe.

Według Wlaźlaka system „dwie handlowe niedziele w miesiącu” może prowadzić do strat finansowych, związanych zwłaszcza z marnowaniem świeżych produktów. Uważa on, że przejrzysty harmonogram, bez wyjątków, lepiej służyłby zarówno sklepom, jak i klientom.

Warto dodać, że według czerwcowego sondażu SW Research dla „Wprost”, 56 procent Polaków popiera pomysł dwóch handlowych niedziel, natomiast 30,1 procent respondentów jest mu przeciwnych.

Wprost / BiznesAlert.pl

UOKiK umorzył postępowania przeciwko Telewizji Polsat i TVN Warner Bros. Discovery

Najnowsze artykuły