InfrastrukturaKolejeWszystko

Ruszyły prace na linii kolejowej pomiędzy Wronkami a Miałami

Jazda pociągów z prędkością 140 km/h, skrócenie czasu przejazdu, podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo – drogowych. Polskie Linie Kolejowe za 34 mln zł zrewitalizują odcinek pomiędzy Wronkami a Miałami, co poprawi bezpieczeństwo i komfort podróży pomiędzy Poznaniem a Szczecinem.

Rewitalizacja linii pomiędzy Wronkami a Miałami rozpoczęła się 17 sierpnia. Prace zostały tak zaplanowane, że nie wpływają na kursowanie pociągów. Na 20 km odcinku wymienione zostaną m.in. 52 tysiące podkładów oraz szyny. Oczyszczenie terenów obok linii kolejowej i wykonanie odwodnienia pozwoli utrzymać dobre parametry trasy.

Polskie Linie Kolejowe podczas prowadzonych rewitalizacji konsekwentnie podnoszą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Również na trasie Wronki – Miały 6 skrzyżowań toru z drogą zyska nową nawierzchnię, co zapewni m.in. płynny przejazd samochodów.

Wykonywane przez PLK prace zlikwidują ograniczenia prędkości. Pociągi przyśpieszą z 80 km/h do 140 km/h, a  czas przejazdu między Wronkami a Miałami skróci się o około 6 min.

Zadanie finansowane jest z Funduszu Kolejowego i zakończy się w grudniu br.. Prace wykonuje MOTO-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.

Rewitalizacja linii Wronki – Miały to kontynuacja wcześniejszych prac PLK, utrzymujących stabilny  czas przejazdu na trasie Poznań – Krzyż – Szczecin. W 2013 r. PLK wykonała prace na odcinku Rokietnica – Pęckowo, a w 2014 r. między Szamotułami, Pęckowem a Wronkami –  łącznie za ok. 50 mln zł.

W ramach perspektywy finansowej 2014 – 2020 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują kompleksową modernizację trasy Poznań – Szczecin Dąbie. Prace budowlane zostały zaplanowane na lata 2018 – 2021. Modernizacja będzie obejmować m.in. wykonanie nowych torów oraz przebudowę stacji i przystanków z przystosowaniem ich do obsługi osób mających trudności z poruszaniem się. Po wykonaniu wszystkich robót, pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Na linii zostanie zainstalowany europejski system sterowania ruchem kolejowym, który zwiększy bezpieczeństwo. Po wykonaniu wszystkich prac, podróż między Poznaniem a Szczecinem skróci się o około 30 minut. Koszt tej inwestycji to około 2 mld zł.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Powiązane artykuły

Dywersji na kolei ciąg dalszy. Pociąg zatrzymał się w Puławach

Po niedzielnym zdarzeniu do kolejnego aktu dywersji doszło w poniedziałek, na tej samej trasie, tym razem w Puławach. Sabotażyści zarzucili...
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X