icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

EMP: ElectroMobility Poland ma pomysł na Izerę, ale czas goni

EMP nie chce rezygnować z projektu polskiego auta elektrycznego. Ma na niego pomysł, nie ma jednak czasu. Umowa inwestycyjna z Geely musi być podpisana jak najszybciej, bo chiński partner może się wycofać. Tymczasem wciąż nie ma finansowania – informuje piątkowy „Puls Biznesu”.

„PB” wskazuje, że nowy zarząd odpowiedzialnej za projekt Izera spółki ElectroMobility Poland (EMP) walczy z czasem. Inwestycja, której owocem ma być fabryka aut elektrycznych polskiej marki, wciąż nie ma dopiętego finansowania, a dwuletnia umowa z chińskim partnerem technologicznym Geely dobiega końca. Łukasz Maliczenko, wiceprezes EMP, na którego powołuje się Bloomberg, ostrzega, że chiński inwestor, firma Geely może się wycofać.

– Widzę duże ryzyko, że opóźnienie w procesie finansowania może doprowadzić do konieczności ponownego rozważenia naszej współpracy, a nawet budowania jej z kimś innym. Byłaby to duża strata i zmarnowana okazja – uważa Maliczenko.

Gazeta podkreśla, że EMP pozyskało dotychczas ok. 580 mln zł od państwowych spółek, ale żeby zrealizować projekt, potrzebuje jeszcze 2-3 mld euro.

Polska Agencja Prasowa / BiznesAlert.pl

Chiny pozywają Unię Europejską za cła na elektryki

EMP nie chce rezygnować z projektu polskiego auta elektrycznego. Ma na niego pomysł, nie ma jednak czasu. Umowa inwestycyjna z Geely musi być podpisana jak najszybciej, bo chiński partner może się wycofać. Tymczasem wciąż nie ma finansowania – informuje piątkowy „Puls Biznesu”.

„PB” wskazuje, że nowy zarząd odpowiedzialnej za projekt Izera spółki ElectroMobility Poland (EMP) walczy z czasem. Inwestycja, której owocem ma być fabryka aut elektrycznych polskiej marki, wciąż nie ma dopiętego finansowania, a dwuletnia umowa z chińskim partnerem technologicznym Geely dobiega końca. Łukasz Maliczenko, wiceprezes EMP, na którego powołuje się Bloomberg, ostrzega, że chiński inwestor, firma Geely może się wycofać.

– Widzę duże ryzyko, że opóźnienie w procesie finansowania może doprowadzić do konieczności ponownego rozważenia naszej współpracy, a nawet budowania jej z kimś innym. Byłaby to duża strata i zmarnowana okazja – uważa Maliczenko.

Gazeta podkreśla, że EMP pozyskało dotychczas ok. 580 mln zł od państwowych spółek, ale żeby zrealizować projekt, potrzebuje jeszcze 2-3 mld euro.

Polska Agencja Prasowa / BiznesAlert.pl

Chiny pozywają Unię Europejską za cła na elektryki

Najnowsze artykuły