icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szybciej tramwajem na warszawskich Bielanach

Tramwaje Warszawskie rozpoczęły proces wdrażania bezwarunkowych priorytetów dla tramwajów na ul. Marymonckiej – od Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do węzła Metro Marymont – łącznie ze skrzyżowaniami w obrębie tzw. serka bielańskiego.

Na wszystkich skrzyżowaniach wzdłuż ul. Marymonckiej zostanie gruntownie przebudowany system sterowania ruchem i wprowadzony tzw. bezwarunkowy priorytet (efektywniejsze przydzielanie sygnału, czyli „pionowej kreski” pozwalającej tramwajom na wjazd na skrzyżowanie).

Tramwaje na krótko będą się musiały zatrzymać jedynie na skrzyżowaniu ks. J. Popiełuszki i J. Słowackiego. Przy bardzo niekorzystnym zbiegu okoliczności tramwaje będą tutaj musiały poczekać maksymalnie pół minuty. Obecnie na światło czeka się do dwóch minut.

Skorzystają na tym pasażerowie. Dzięki zastosowaniu priorytetów czas podróży tramwajami linii nr 6, 17 i 27 skróci się o ok. 20-25 proc., tj. od dwóch do czterech minut, w zależności od pory dnia i kierunku jazdy.

Wzorem takich miast jak Paryż, Berlin, Monachium czy Amsterdam miasto dąży do tego, by zminimalizować czas tracony przez tramwaje na skrzyżowaniach i zwiększyć komfort podróżowania tym środkiem transportu.

Trwają już prace związane z wprowadzeniem priorytetów na trasie od Ratusza Bemowo do ul. Redutowej (bez skrzyżowań Połczyńska-Dźwigowa oraz Fort Wola). Zainstalowane są już wszystkie pętle indukcyjne, w przygotowaniu jest oprogramowanie sterowników sygnalizacji świetlnej. Uruchomienie priorytetów na tych dziewięciu skrzyżowaniach przewidziane jest jesienią br.

Równolegle, tramwajarze kończą prace związane z wprowadzeniem priorytetu dla tramwajów na ul. J. Słowackiego i na placu Wilsona. W przyszłym roku  planowane jest natomiast wdrożenie priorytetu na ul. Radiowej, Puławskiej, Wołoskiej, a w latach 2017-2018, m.in. w Alei Waszyngtona oraz na ul. Grochowskiej.

Dotychczas bezwarunkowy priorytet w stolicy zastosowano na trasie linii 2 (z wyjątkiem skrzyżowania z ul. Myśliborską).

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego m. st. Warszawy/L. Peczyński

Tramwaje Warszawskie rozpoczęły proces wdrażania bezwarunkowych priorytetów dla tramwajów na ul. Marymonckiej – od Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie do węzła Metro Marymont – łącznie ze skrzyżowaniami w obrębie tzw. serka bielańskiego.

Na wszystkich skrzyżowaniach wzdłuż ul. Marymonckiej zostanie gruntownie przebudowany system sterowania ruchem i wprowadzony tzw. bezwarunkowy priorytet (efektywniejsze przydzielanie sygnału, czyli „pionowej kreski” pozwalającej tramwajom na wjazd na skrzyżowanie).

Tramwaje na krótko będą się musiały zatrzymać jedynie na skrzyżowaniu ks. J. Popiełuszki i J. Słowackiego. Przy bardzo niekorzystnym zbiegu okoliczności tramwaje będą tutaj musiały poczekać maksymalnie pół minuty. Obecnie na światło czeka się do dwóch minut.

Skorzystają na tym pasażerowie. Dzięki zastosowaniu priorytetów czas podróży tramwajami linii nr 6, 17 i 27 skróci się o ok. 20-25 proc., tj. od dwóch do czterech minut, w zależności od pory dnia i kierunku jazdy.

Wzorem takich miast jak Paryż, Berlin, Monachium czy Amsterdam miasto dąży do tego, by zminimalizować czas tracony przez tramwaje na skrzyżowaniach i zwiększyć komfort podróżowania tym środkiem transportu.

Trwają już prace związane z wprowadzeniem priorytetów na trasie od Ratusza Bemowo do ul. Redutowej (bez skrzyżowań Połczyńska-Dźwigowa oraz Fort Wola). Zainstalowane są już wszystkie pętle indukcyjne, w przygotowaniu jest oprogramowanie sterowników sygnalizacji świetlnej. Uruchomienie priorytetów na tych dziewięciu skrzyżowaniach przewidziane jest jesienią br.

Równolegle, tramwajarze kończą prace związane z wprowadzeniem priorytetu dla tramwajów na ul. J. Słowackiego i na placu Wilsona. W przyszłym roku  planowane jest natomiast wdrożenie priorytetu na ul. Radiowej, Puławskiej, Wołoskiej, a w latach 2017-2018, m.in. w Alei Waszyngtona oraz na ul. Grochowskiej.

Dotychczas bezwarunkowy priorytet w stolicy zastosowano na trasie linii 2 (z wyjątkiem skrzyżowania z ul. Myśliborską).

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego m. st. Warszawy/L. Peczyński

Najnowsze artykuły