Od początku września pociągi na pierwszej linii metra będą jeździły częściej i na trasę wyjedzie więcej składów. Metro Warszawskie uruchomi nowy system sterowania ruchem.
Testy i szkolenia na linii M1 trwały w wakacje, głównie nocą. Testowany był nowy sposobu prowadzenia ruchu. Szkoleni byli zarówno maszyniści, jak również dyspozytorzy i dyżurni odpowiadający za bezpieczeństwo pasażerów.
Na linii M1 od 1 września pociągi w godzinach szczytu pomiędzy godz. 6.00 a 9.00 będą kursowały częściej niż przed przerwą wakacyjną – nie co 2 min 30 sekund, tylko co 2 minuty 20 sekund. Zwiększona zostanie liczba składów na linii – z 33 do 36. Zwiększenie częstotliwości pozwoli na rozszerzenie oferty przewozowej o około 2,5 tys. miejsc na godzinę. Dodatkowa liczba miejsc na takim poziomie jest porównywalna z możliwościami przewozowymi linii autobusowej kursującej co 3,5 minuty i obsługiwanej przegubowymi wozami.
Jest to możliwe dzięki zmodernizowaniu urządzeń sterowania ruchem pociągów zamontowanych na I linii warszawskiego metra oraz montażu potrzebnych urządzeń w pociągach serii 81 oraz Metropolis. Semafory w tunelach na I linii zostaną na stałe wyłączone, a ruch pociągów będzie się odbywał w oparciu o system SOP-2W z sygnalizacją kabinową. Umożliwia ona prowadzenie składów w mniejszych odstępach. Prędkość i położenie składów na linii będą warunkować bieżące wskazania urządzeń pokładowych w oparciu o daną sytuację ruchową na linii.
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego m. st. Warszawy