Od września na stacji w Radomiu pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Włączono nowe urządzenia sterowania ruchem i dyżurni obsługują pociągi z nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). Prace kontynuowane są na pozostałych peronach i torach. Przebudowa stacji zakończy się jeszcze w tym roku. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na ten projekt 100 mln zł.
Udostępniony w Radomiu peron został wyposażony w wiatę, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługi powstał również dodatkowy, tymczasowy peron. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony.
Zmodernizowano już pierwszą część torów w obrębie stacji. Zmiana wymagała bezpiecznego przełączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów. Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiąt maszyn budowlanych.
Działa już nowy budynek i część urządzeń LCS – lokalnego centrum sterowania. Umożliwiają one dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów – docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.
Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.
Dzięki porozumieniu zawartemu między PLK, wykonawcą a władzami Radomia, zostało uruchomione tymczasowe przejście przez stację. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznie przechodzić z dworca do ulicy Domagalskiego po drugiej stronie stacji. Bezpieczeństwo zapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej.
Na trasie Warszawa Radom na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek zgodnie z podpisaną umowa rozpoczęła się już rozbiórka starych i przygotowania pod budowę nowych torów na wysokości przystanku Warszawa Okęcie. W tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na modernizację odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Koszt przebudowy całej linii pomiędzy Warszawą a Radomiem wynosi 2,1 miliarda złotych.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Od września na stacji w Radomiu pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Włączono nowe urządzenia sterowania ruchem i dyżurni obsługują pociągi z nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). Prace kontynuowane są na pozostałych peronach i torach. Przebudowa stacji zakończy się jeszcze w tym roku. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na ten projekt 100 mln zł.
Udostępniony w Radomiu peron został wyposażony w wiatę, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługi powstał również dodatkowy, tymczasowy peron. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony.
Zmodernizowano już pierwszą część torów w obrębie stacji. Zmiana wymagała bezpiecznego przełączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów. Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiąt maszyn budowlanych.
Działa już nowy budynek i część urządzeń LCS – lokalnego centrum sterowania. Umożliwiają one dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów – docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.
Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.
Dzięki porozumieniu zawartemu między PLK, wykonawcą a władzami Radomia, zostało uruchomione tymczasowe przejście przez stację. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznie przechodzić z dworca do ulicy Domagalskiego po drugiej stronie stacji. Bezpieczeństwo zapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej.
Na trasie Warszawa Radom na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek zgodnie z podpisaną umowa rozpoczęła się już rozbiórka starych i przygotowania pod budowę nowych torów na wysokości przystanku Warszawa Okęcie. W tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na modernizację odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Koszt przebudowy całej linii pomiędzy Warszawą a Radomiem wynosi 2,1 miliarda złotych.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.