InfrastrukturaKolejeWszystko

PLK: Nowy peron na stacji w Radomiu gotowy

Od września na stacji w Radomiu pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Włączono nowe urządzenia sterowania ruchem i dyżurni obsługują pociągi z nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). Prace kontynuowane są na pozostałych peronach i torach. Przebudowa stacji zakończy się jeszcze w tym roku. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na ten projekt 100 mln zł.

Udostępniony w Radomiu peron został wyposażony w wiatę, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie. Dla bezpiecznej i wygodnej obsługi powstał również dodatkowy, tymczasowy peron. Trwają prace w przejściu podziemnym. Wykonywane będą m.in. szyby do wind na perony.

csm_20150910_084125_ff9de92e38

Zmodernizowano już pierwszą część torów w obrębie stacji. Zmiana wymagała bezpiecznego przełączenia urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Teraz prace skupiają się na modernizacji dwóch pozostałych peronów oraz torów. Wykonawca pracuje przez całą dobę i angażuje ponad sto osób oraz kilkadziesiąt maszyn budowlanych.

csm_20150910_092106_ed28707d3f

Działa już nowy budynek i część urządzeń LCS – lokalnego centrum sterowania. Umożliwiają one dyżurnym sprawne prowadzenie ruchu pociągów – docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.

csm_20150910_092338_f4d444c833

Radomska stacja będzie w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.

csm_20150910_093846_015de16955

Dzięki porozumieniu zawartemu między PLK, wykonawcą a władzami Radomia, zostało uruchomione tymczasowe przejście przez stację. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu, mieszkańcy mogą bezpiecznie przechodzić z dworca do ulicy Domagalskiego po drugiej stronie stacji. Bezpieczeństwo zapewniają funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei oraz Straży Miejskiej.

Na trasie Warszawa Radom na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek zgodnie z podpisaną umowa rozpoczęła się już rozbiórka starych i przygotowania pod budowę nowych torów na wysokości przystanku Warszawa Okęcie. W tym roku ogłoszone zostaną kolejne przetargi na modernizację odcinków Czachówek – Warka i Warka – Radom. Koszt przebudowy całej linii pomiędzy Warszawą a Radomiem wynosi 2,1 miliarda złotych.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Powiązane artykuły

Bruksela, Belgia, 20.11.2025. Wicepremier, minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski (2L) i wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej, wysoki przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa Kaja Kallas (3L) przed posiedzeniem Rady do Spraw Zagranicznych (FAC) w Brukseli, 20 bm. (ad) PAP/Wiktor Dąbkowski

Unia ukarze Rosję za dywersję w Polsce? Nie wyklucza sankcji

– Rosja dopuszcza się terroryzmu sponsorowanego przez państwo – oświadczyła szefowa dyplomacji UE Kaja Kallas w związku z aktami dywersji...
17.11.2025. Działania służb przy zniszczonym fragmencie torowiska na trasie Dęblin-Warszawa przy stacji kolejowej Mika, 17 bm. Premier Donald Tusk ogłosił, że doszło do aktu dywersji; eksplozja ładunku wybuchowego zniszczyła tor kolejowy. (amb) PAP/Wojtek Jargiło

Merz-Tusk rozmawiali o dywersji na kolei. Za wcześnie na wskazanie Rosji?

Premier Donald Tusk i kanclerz Niemiec Friedrich Merz rozmawiali o sytuacji polskiej kolei. Dzień przed rozmową niemiecki polityk podkreślał, że...

Koleje wymagają pilnych inwestycji w bezpieczeństwo. Są na to fundusze

Ostatni akt dywersji pokazał społeczeństwu jak istotna infrastruktura kolejowa i jak trudno zapewnić jej bezpieczeństwo. Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR...

Udostępnij:

Facebook X X X