PKP Polskie Linie Kolejowe za 18 mln zł montują na torach czujniki, sprawdzające stan wagonów i lokomotyw podczas jazdy. Ograniczają one opóźnienia i gwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych. PLK podpisały umowę na zabudowę i wymianę 15 urządzeń. Na głównych trasach działa ich blisko 200, wszystkie są podłączone do centralnego systemu i zdalnie przekazują dane.
Urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru tzw. dSAT są umieszczone na torach i wykrywają uszkodzenia kół wagonów i lokomotyw. Nie wymagają zatrzymywania pociągów i w związku z tym nie powodują opóźnień. Pracują bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu. Zastosowano w nich specjalne czujniki podczerwieni oraz czujniki światłowodowe, które zdalnie badają stopień przegrzania łożysk i hamulców wagonów.
System bada temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują one na szyny. Zadaniem urządzeń jest wykrycie wszelkich nieprawidłowości, takich jak przegrzane łożyska, zakleszczone hamulce lub nadmierny ciężar pociągu. Informacje o usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Dzięki temu skład z uszkodzonym wagonem jest szybko lokalizowany i zatrzymany. Ogranicza to powstawanie opóźnień i zagrożeń z powodu niesprawnego taboru, niszczenie szyn i zmniejsza zagrożenia wykolejeń.
Wielu przewoźników korzystających z infrastruktury PLK nie dysponuje nowoczesnymi urządzeniami pokładowymi, które ostrzegają maszynistów o awarii w pociągu. Dlatego, aby zapewnić bezpieczeństwo przewozu pasażerów oraz towarów zarządca infrastruktury śledzi zmiany w taborze, a w sytuacjach krytycznych wyłącza tabor z trasy.
Polskie Linie Kolejowe w sierpniu podpisały umowę na montaż 4 i wymianę 11 wyeksploatowanych urządzeń. Zostaną zamontowane m.in. na linii 202 na trasie Runowo Pomorskie – Świdwin, na linii Poznań – Kluczbork, na Nadodrzance.
Urządzenia dSAT są zamontowane na głównych trasach, m.in.na: E 65 Gdynia – Warszawa – Kraków/Katowice, E-20 Kunowice – Warszawa – Terespol, E-30 Węgliniec – Wrocław – Kraków – Medyka.
PLK planuje kolejne zakupy urządzeń dSAT oraz rozbudowę systemu w ramach projektu modernizacji linii kolejowych.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe za 18 mln zł montują na torach czujniki, sprawdzające stan wagonów i lokomotyw podczas jazdy. Ograniczają one opóźnienia i gwarantują wyższy poziom bezpieczeństwa na liniach kolejowych. PLK podpisały umowę na zabudowę i wymianę 15 urządzeń. Na głównych trasach działa ich blisko 200, wszystkie są podłączone do centralnego systemu i zdalnie przekazują dane.
Urządzenia detekcji stanów awaryjnych taboru tzw. dSAT są umieszczone na torach i wykrywają uszkodzenia kół wagonów i lokomotyw. Nie wymagają zatrzymywania pociągów i w związku z tym nie powodują opóźnień. Pracują bezkontaktowo przy pełnej prędkości pociągu. Zastosowano w nich specjalne czujniki podczerwieni oraz czujniki światłowodowe, które zdalnie badają stopień przegrzania łożysk i hamulców wagonów.
System bada temperaturę kół i siłę, z jaką oddziałują one na szyny. Zadaniem urządzeń jest wykrycie wszelkich nieprawidłowości, takich jak przegrzane łożyska, zakleszczone hamulce lub nadmierny ciężar pociągu. Informacje o usterkach są automatycznie przekazywane do dyżurnych ruchu. Dzięki temu skład z uszkodzonym wagonem jest szybko lokalizowany i zatrzymany. Ogranicza to powstawanie opóźnień i zagrożeń z powodu niesprawnego taboru, niszczenie szyn i zmniejsza zagrożenia wykolejeń.
Wielu przewoźników korzystających z infrastruktury PLK nie dysponuje nowoczesnymi urządzeniami pokładowymi, które ostrzegają maszynistów o awarii w pociągu. Dlatego, aby zapewnić bezpieczeństwo przewozu pasażerów oraz towarów zarządca infrastruktury śledzi zmiany w taborze, a w sytuacjach krytycznych wyłącza tabor z trasy.
Polskie Linie Kolejowe w sierpniu podpisały umowę na montaż 4 i wymianę 11 wyeksploatowanych urządzeń. Zostaną zamontowane m.in. na linii 202 na trasie Runowo Pomorskie – Świdwin, na linii Poznań – Kluczbork, na Nadodrzance.
Urządzenia dSAT są zamontowane na głównych trasach, m.in.na: E 65 Gdynia – Warszawa – Kraków/Katowice, E-20 Kunowice – Warszawa – Terespol, E-30 Węgliniec – Wrocław – Kraków – Medyka.
PLK planuje kolejne zakupy urządzeń dSAT oraz rozbudowę systemu w ramach projektu modernizacji linii kolejowych.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.