GospodarkaMateriał Partnera

Ceną w rynek. Jak zarządzać ofertą, żeby sprzedawać szybciej i z zyskiem?

Profesjonalni sprzedający pojazdy – zarówno w dużych salonach, jak i lokalnych komisach jak ten na zdjęciu – coraz częściej pytają nie tylko co sprzedać, ale za ile i kiedy / Fot. East News

W świecie motoryzacyjnego e-commerce intuicja już nie wystarczy. Dane i analiza to dziś najskuteczniejsze narzędzia zysku.

Profesjonalni sprzedający pojazdy – zarówno w dużych salonach, jak i lokalnych komisach – coraz częściej pytają nie tylko co sprzedać, ale za ile i kiedy. Odpowiedź przestaje być kwestią wyczucia, a staje się rachunkiem opartym na konkretnych liczbach. W czasach, gdy ceny aut rosną, popyt zmienia się z miesiąca na miesiąc, a konkurencja nie śpi, to właśnie umiejętne zarządzanie ceną decyduje o rentowności biznesu. OTOMOTO, wiodąca platforma motoryzacyjna w Polsce, udostępnia zestaw narzędzi, które z tej decyzji robią strategię.

MDS, czyli rynek pod lupą – dowiedz się, czy oferowany przez Ciebie pojazd nie stoi zbyt długo na stocku

Dane zamiast zgadywania – OTOMOTO pokazuje, kiedy i jak dostosować cenę

Wyświetlenia, odsłony, zapytania – trzy wskaźniki, które powiedzą Ci, co działa

Auta używane rosną w cenę, ale też sprzedają się szybciej – to czas na ruch

Nie tylko dla dużych graczy – zaawansowana analityka jest dostępna dla każdego profesjonalnego sprzedającego

Czas to pieniądz. Także w ogłoszeniu

Dane z najnowszego Raportu OTOMOTO Insights, wskazują że w kwietniu 2025 roku średni czas potrzebny do sprzedaży auta używanego – według wskaźnika MDS (Market Days Supply) – skrócił się z 66 do 63 dni. To najlepszy wynik od miesięcy. W tym samym czasie mediana cen ogłoszeń wzrosła, co oznacza jedno: rynek jest aktywny i daje sprzedającym szansę nie tylko na szybki obrót, ale i lepszy zysk. Trzeba tylko wiedzieć, kiedy, co i za ile.

OTOMOTO od lat rozwija zestaw narzędzi, które pozwalają dokładnie to ustalić. MDS to jedno z nich – pokazuje, jak długo auta podobne do Twojego utrzymują się na rynku. Jeśli wskaźnik przekracza 80 dni, a Twoja oferta nie przyciąga zapytań, to sygnał, że warto zareagować.

Cena to nie jedyny wskaźnik. Liczą się dane o ruchu

Analiza skuteczności ogłoszenia nie kończy się na samej cenie. W OTOMOTO każdy profesjonalny sprzedający widzi przy swoim ogłoszeniu cztery kluczowe dane: liczbę wyświetleń, odsłon, zapytań i wartość MDS. Razem tworzą pełny obraz tego, jak rynek reaguje na daną ofertę konkretnego pojazdu. Jeśli auto ma dużo odsłon, ale mało zapytań – być może cena odstrasza. Jeśli wszystko wygląda dobrze, a mimo to MDS jest wysoki – może czas zmienić opis, zdjęcia lub lepiej wyróżnić ogłoszenie. W tym ostatnim zdecydowanie może pomóc jeden z pakietów oferowanych przez platformę. Pakiet Ultra daje najwięcej możliwości,

w tym większą kontrolę nad finansowaniem, możliwość szybszego zamykania transakcji i dodatkowe opcje promowania ofert. Teraz dealerzy mogą w prosty sposób aktywować własne finansowanie bez konieczności kierowania klienta do zewnętrznych instytucji.

Zobacz: “Jak zarządzać cenami dla zysku?”

Nowe auta? Również warto analizować

W segmencie samochodów nowych rośnie udział aut w przedziale 100–150 tys. zł – według OTOMOTO Insights z kwietnia aż o 4,5 p.p. r/r. Jednocześnie liczba rejestracji nowych aut spadła o 12% m/m. Wniosek? Trzeba uważnie obserwować, jakie modele rotują i jak zmienia się struktura cenowa. Dzięki Analizie Stocku, Barometrowi Zakupowemu i OTOMOTO Insights, sprzedający mogą przewidywać trendy i dostosowywać swoją ofertę, zanim zrobi to konkurencja.

Zysk nie zależy od lokalizacji

Narzędzia OTOMOTO działają tak samo dla dużych sieci dealerskich, jak i dla lokalnych komisów z mniejszych miejscowości. Analizy, raporty, porównania z rynkiem – wszystko to jest dostępne z poziomu jednego ogłoszenia. Sprzedający, który codziennie śledzi dane i reaguje na zmiany, sprzedaje szybciej, skuteczniej i z większą marżą.

„Współczesny handel samochodami to analiza, nie intuicja. Dzięki OTOMOTO sprzedający mają dostęp do danych, które wprost pokazują, które auta rotują, a które blokują kapitał. To wiedza, która pozwala precyzyjnie dostosowywać ceny, zwiększać efektywność stocku i poprawiać cashflow. Widać to tak samo w segmencie nowych samochodów jak i używanych, gdzie różnice w strukturze cenowej i popycie zmieniają się dynamicznie – kto umie to monitorować, ten sprzedaje szybciej i z lepszą marżą. Korzystanie z danych analitycznych to dziś nie opcja – to konieczność, jeśli chce się prowadzić biznes efektywnie.” — komentuje Łukasz Domański, New Cars & Financing Director w OTOMOTO Lease.

Strategia, nie improwizacja

Czas, w którym samochód „czeka na klienta”, to czas zamrożonego kapitału. Każdy dzień zwłoki z obniżką ceny, każda nietrafiona oferta to koszt. OTOMOTO daje narzędzia, które pozwalają ten czas skrócić i zminimalizować ryzyko. A ponieważ wszystko odbywa się online, te same dane i wskaźniki są dostępne z dowolnego miejsca w Polsce – dla każdego profesjonalnego sprzedającego.

Chcesz sprzedawać skuteczniej? Nie zgaduj – analizuj. OTOMOTO: dane, które działają


Powiązane artykuły

Logo Narodowego Banku Polskiego Fot. PAP/Albert Zawada

NBP publikuje raport o inflacji. Jak zmienią się ceny?

Narodowy Bank Polski ujawnił najnowszą projekcję inflacji na lata 2025–2027. Z prognoz wynika, że wzrost cen będzie stopniowo hamował, a...
Agencja Uzbrojenia podpisała umowę na dostawę zestawów urządzeń do zakłócania systemów nawigacji satelitarnej. foto: gov.pl

Wojsko Polskie kupuje systemy do zakłócania GPS

Agencja Uzbrojenia podpisała umowę na dostawę zestawów urządzeń do zakłócania systemów nawigacji satelitarnej. Program HELIOTROP ma wzmocnić zdolności walki elektronicznej...

50 lat relacji UE–Chiny. Jubileusz w atmosferze napięć

Unia Europejska wyklucza chińskie firmy z przetargów na sprzęt medyczny o wartości 5 mld euro. To odpowiedź na bariery rynkowe...

Udostępnij:

Facebook X X X