AktualnościGospodarka

Poczta Polska i Temu łączą siły. Wspólna logistyka ma przyspieszyć e-zakupy

Samochody Poczty Polskiej, zdjecie: media.poczta-polska.pl

Samochody Poczty Polskiej, zdjecie: media.poczta-polska.pl

Poczta Polska nawiązała strategiczną współpracę z globalną platformą e-commerce Temu. Celem porozumienia jest zwiększenie niezawodności dostaw, skrócenie czasu realizacji zamówień i poprawa jakości obsługi klientów w całej Polsce.

Jak informuje Poczta Polska, współpraca z Temu – jedną z najpopularniejszych w Polsce platform sprzedaży internetowej – ma umożliwić sprawniejszy i bardziej przewidywalny proces doręczania przesyłek. Krajowy operator pocztowy odpowiada za sortowanie, przetwarzanie i dostarczanie paczek do ponad 22 tysięcy punktów odbioru, w tym do sklepów takich sieci jak Żabka, Arhelan, Lewiatan, Delikatesy Centrum, ABC, Groszek, Euro Sklep i Duży Ben.

W lutym 2024 r. portal Temu odwiedziło blisko 18 milionów użytkowników z Polski. Platforma działa na zasadzie „direct-from-factory”, oferując produkty bezpośrednio od producentów, co pozwala na utrzymanie konkurencyjnych cen.

Model Local-to-Local i inwestycje w krajowe magazyny

Zimą 2023/2024 Temu uruchomiło w Polsce model Local-to-Local, który ma zachęcić lokalne firmy do sprzedaży przez platformę. Celem Temu jest, aby 80 proc. sprzedaży w Europie była realizowana z lokalnych magazynów – również w Polsce. Poczta Polska zapewnia, że jej centra logistyczne w Ciemnem koło Warszawy, Lisim Ogonie koło Bydgoszczy oraz we Wrocławiu są w stanie sprostać tym wymaganiom, przetwarzając zamówienia jeszcze tego samego dnia.

– Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem jak Temu dodatkowo umacnia naszą pozycję. Naszym celem jest usprawnienie procesu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – podkreślił Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.

Wyższe standardy, krótszy czas dostawy

Temu deklaruje, że niezawodna i wydajna logistyka to fundament satysfakcji klientów. Dzięki współpracy z Pocztą Polską, platforma liczy na jeszcze szybsze doręczanie paczek i większy zasięg obsługi w Polsce. Jak zaznacza operator, jego logistyka spełnia rygorystyczne standardy – obejmuje m.in. potwierdzenia telefoniczne przed doręczeniem, bezpośrednie przekazanie przesyłek oraz ich śledzenie w czasie rzeczywistym.

Od debiutu we wrześniu 2022 r. Temu rozszerzyło działalność na ponad 90 rynków, zdobywając tytuł najlepszej aplikacji zakupowej Apple oraz nagrodę Blix za najlepszą promocję w Polsce. Z kolei Poczta Polska, jeden z najstarszych operatorów w Europie, przechodzi obecnie transformację. Spółka rozwija usługi logistyczne i kurierskie, inwestując w automatyzację i cyfryzację, by skutecznie konkurować na dynamicznie rosnącym rynku e-commerce.

PAP / Wirtualnemedia / Hanna Czarnecka


Powiązane artykuły

PKP Cargo planuje zwolnienia grupowe

PKP Cargo planuje przeprowadzenie zwolnień grupowych. Zwolnienia miałyby objąć do 1041 pracowników w 2025 roku oraz do 1388 w 2026...

MON: Kontrakt na śmigłowce nie może być zerwany, bo go nie ma

Wiceminister obrony Paweł Bejda dementuje doniesienia o zerwaniu kontraktu na zakup śmigłowców, podkreślając, że umowa nie została podpisana. Według MON...

Australijski okręt wojenny zablokował internet w Nowej Zelandii

Australijskie siły obronne przyznały, że radar okrętu HMAS Canberra mimowolnie zablokował w części Nowej Zelandii bezprzewodowy internet i radio –...

Udostępnij:

Facebook X X X