GospodarkaMateriał Partnera

Jak pakować i nie przepłacać? Przegląd rozwiązań dla e-commerce

Pendrive wysłany paczką wielkości mikrofali? Kosmetyki w ogromnym kartonie z toną wypełniaczy? Niestety rosnąca w gigantycznym tempie branża e-commerce często idzie w ilość, a nie w jakość – szczególnie jeśli chodzi o pakowanie produktów do wysyłki.

W 2025 roku ekologia to nie tylko buzzword na LinkedInie – to twarda waluta biznesowa. Klienci głosują portfelem, a opakowania stanowią coraz istotniejszy element decyzji zakupowej. Czas na małą rewolucję w Twoich magazynach. Czas pokazać, jak łączyć odpowiedzialność ekologiczną z twardym biznesowym rachunkiem.

Materiały do pakowania: gdzie szukać złotego środka między planetą a zyskiem?

Zacznijmy od podstaw, czyli od materiałów. Bo nie, nie musicie bankrutować się na bambusowych pudełkach z certyfikatem od tybetańskich mnichów. Inteligentne pakowanie to znajdowanie rozwiązań, które działają dla środowiska i dla waszego budżetu.

Karton z recyclingu to wasz najlepszy przyjaciel. Współczesne technologie pozwalają na produkcję opakowań z 80-90% materiałów z odzysku, które pod względem wytrzymałości dorównują klasycznym rozwiązaniom. Świetnym przykładem jest producent opakowań Paxit, która oferuje biodegradowalne kartony.

Wypełniacze naturalne to kolejna pozycja na liście must-have. Wełna drzewna, papier bąbelkowy, papier nacinany – wszystkie te rozwiązania sprawiają, że otacza nas mniej plastiku, a wysyłka produktów do klienta nie sprawia, że środowisko obciążone jest kolejną dawką plastiku.

Matematyka, która oszczędzi Ci fortunę

Teraz uwaga, bo przechodzimy do sedna sprawy. Optymalizacja rozmiaru opakowania to różnica między firmą, która ledwo wiąże koniec z końcem na kosztach logistycznych, a tą, która ma zdrowe marże i zadowolonych klientów.

Reguła 80/20 w opakowaniach działa bezbłędnie. 80% Twoich produktów prawdopodobnie zmieści się w 3-4 standardowych rozmiarach pudełek. Zamiast trzymać w magazynie 20 różnych wariantów, skup się na uniwersalnych rozwiązaniach. To nie tylko oszczędność miejsca, ale też lepsze warunki zakupu – większe wolumeny oznaczają niższe ceny jednostkowe.

Opakowania na wymiar, to także bardzo sensowne rozwiązanie, szczególnie w przypadku handlu towarem o niestandardowych kształtach lub rozmiarach. Co więcej, takie pudełka dostępne są dziś także w pełnej personalizacji, czego przykładem jest oferta firmy Paxit.

Pamiętaj także o współczynniku wypełnienia. Optymalne opakowanie powinno być wypełnione w 85-90%. Mniej – marnujesz miejsce i materiały. Więcej – ryzykujesz uszkodzenia podczas transportu. To matematyka, której nie oszukasz.

Pakowanie eko może być opłacalne!

Na koniec mała prowokacja! Jeśli wciąż pakujesz śrubkę w pudełko wielkości pary kozaków, to może czas przemyśleć całą strategię biznesową. Bo klienci przestają być cierpliwi, planeta domaga się szacunku, a Twoje finanse krzyczą o litość. Eko-pakowanie to nie trend , tylko nowa rzeczywistość. Pytanie brzmi, czy będziesz jej częścią, czy zostaniesz w tyle z gigantycznymi pudełkami i plastikową wyściółką?


Powiązane artykuły

Inspekcja. Fot. Freepik

Przedsiębiorcy o inspekcji pracy: Nowe uprawnienia budzą wątpliwości

Konfederacja Lewiatan, zrzeszająca przedsiębiorców z różnych sektorów gospodarki, komentuje trzecią wersję projektu zmian w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)....

Będzie drożej o 40-42 procent. I nie tylko na drogach płatnych

Ciężarówki i autobusy zapłacą znacznie więcej za korzystanie z sieci dróg płatnych. Stawki za przejazd mają wzrosnąć o 40-42 proc....
B. minister rolnictwa: polityka UE nie wspiera rolników; może wręcz doprowadzić do ich eliminacji

Mercosur do rewizji? Polska chce reakcji TSUE

Polska jest za tym, by Trybunał Sprawiedliwości UE przyjrzał się zgodności umowy handlowej z Mercosurem z traktatami – oświadczył minister...

Udostępnij:

Facebook X X X