BezpieczeństwoWszystko

Airbus Helicopters rozwija działalność w Radomiu, wspierając Wyżynę Lotniczą

Airbus Helicopters rozwija swoją działalność w Radomiu. Już od dwóch lat producent śmigłowców współpracuje z Uniwersytetem Technologiczno-Humanistycznym im. K. Pułaskiego w Radomiu. Firma chce zaangażować uczelnię w prace projektowe i badawcze nad kilkoma projektami, a jeden z nich jest w fazie testów i zostanie przekazany do wdrożenia – podaje spółka w komunikacie.

Realizacja kontraktu na śmigłowce wielozadaniowe przez Airbus Helicopters to szansa na nawiązanie współpracy i wspólną realizację projektów z zakładami i firmami wchodzącymi w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej i wpisanie się tych działań w projekt „Wyżyny Lotniczej”. To impuls dla Grupy Airbus, jej podwykonawców i kooperantów do realizacji znacznie szerszego projektu – stworzenia w Polsce „piątego filaru” międzynarodowej, europejskiej grupy. Filaru rozwijającego najnowsze technologie, uczestniczącego w procesach produkcyjnych na każdym etapie – od pomysłu, badań naukowych, prac wdrożeniowych po seryjną produkcję we wszystkich branżach w jakich działa Airbus – zarówno w przemyśle lotniczym, śmigłowcowym, jak i kosmicznym. Wiąże się to z nawiązaniem bliskiej współpracy i udziałem w pracach badawczych polskich naukowców, polskich uczelni i instytutów naukowo-badawczych.

Od dwóch lat Airbus Helicopters współpracuje z Uniwersytetem Technologiczno-Humanistycznym im. K. Pułaskiego w Radomiu. Firma chce zaangażować uczelnię w prace projektowe i badawcze nad kilkoma projektami, a jeden z nich jest w fazie testów i zostanie przekazany do wdrożenia.

Tym projektem jest innowacyjny model wyciągarki, który będzie mógł być wykorzystany nie tylko w śmigłowcu Caracal, ale we wszystkich śmigłowcach produkowanych przez Airbus Helicopters, zarówno na potrzeby cywilne, jak i wojskowe. Do grona odbiorców będą mogli dołączyć również inni producenci wiropłatów. Nowo zaprojektowana wyciągarka to produkt „ekologiczny”, gdyż w stosunku do dotychczas używanych rozwiązań charakteryzuje się ona mniejszą masą i większą sprawnością, ma mniejsze opory aerodynamiczne dzięki zaprojektowanemu na tej uczelni nowatorskiemu reduktorowi. Obecnie Airbus Helicopters jest na etapie poszukiwania lokalnego producenta elementów tego nowego podzespołu. Spośród trzech radomskich firm na początku 2016 r. zostanie wyłoniona jedna. Seryjna produkcja ruszy w 2018 r.

Równocześnie Airbus Helicopters rozpoczyna z radomskim Uniwersytetem prace nad nowym projektem – aktywnym systemem do kontroli drgań w śmigłowcach. Pierwszy taki system na świecie powstał i znalazł zastosowanie w Caracalu. Kody źródłowe nowego systemu będą rozwijane w Radomiu. Jest to kolejny przykład na to, że Airbus stawia w Polsce na rozwój długoterminowej współpracy w innowacyjnych dziedzinach. Prace badawcze, rozwojowe, transfer technologii, jak i wynikająca z nich produkcja to inwestycja w polską naukę i gospodarkę – to urzeczywistnianie wspomnianego wcześniej kierunku – utworzenia w Polsce piątego europejskiego filaru Airbus Group.

Airbus Helicopters potwierdza, że w związku z kontraktem na śmigłowce Caracal zostanie stworzonych w Radomiu 250 miejsc pracy przy produkcji elementów wyposażenia i części do śmigłowców.

Źródło: Airbus Helicopters


Powiązane artykuły

Delfin obroni Bałtyk. Zwodowano okręt, który wykryje sabotażystów

We wtorek w Gdańsku odbyła się uroczystość chrztu i wodowania pierwszego z serii okrętu rozpoznania radioelektronicznego dla polskiej Marynarki Wojennej...

Polska czasowo przywraca kontrole na granicy z Niemcami i Litwą

Premier Donald Tusk zapowiedział, że od 7 lipca Polska przywraca czasowe kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Oficjalnym powodem...
Okręt podwodny klasy Dolphin, Izrael. Źródło: Wikimedia

Norwedzy rezygnują z niemieckiego producenta okrętów dla Izraela

Największy norweski fundusz emerytalny KLP pozbył się udziałów w niemieckim koncernie Thyssenkrupp. Jak komunikuje, chce uniknąć współudziału w łamaniu praw...

Udostępnij:

Facebook X X X