icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rusza realizacja kolejnego odcinka S17

(GDDKiA)

Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 łączącej Warszawę z Lublinem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mota Engil Central Europe. Odcinek o długości 13,2 km, na terenie województwa lubelskiego pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, powstanie kosztem ok. 270,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończyć prace w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił10-letnią gwarancję jakości.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego i na całym odcinku przebiegać będzie po zachodniej stronie DK17. Obecna jezdnia drogi krajowej stanie się drogą do obsługi ruchu lokalnego.​

Kierowcy z nowej trasy skorzystają w połowie 2019 roku, tak jak z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Na przełomie października i listopada podpisana zostanie umowa na kolejny odcinek S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. W tym samym okresie otwarte zostaną oferty cenowe na trzy odcinki realizacyjne na jakie podzielono budowę S17 na terenie województwa mazowieckiego od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina.

(GDDKiA)

Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 łączącej Warszawę z Lublinem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mota Engil Central Europe. Odcinek o długości 13,2 km, na terenie województwa lubelskiego pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, powstanie kosztem ok. 270,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończyć prace w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił10-letnią gwarancję jakości.

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego i na całym odcinku przebiegać będzie po zachodniej stronie DK17. Obecna jezdnia drogi krajowej stanie się drogą do obsługi ruchu lokalnego.​

Kierowcy z nowej trasy skorzystają w połowie 2019 roku, tak jak z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Na przełomie października i listopada podpisana zostanie umowa na kolejny odcinek S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. W tym samym okresie otwarte zostaną oferty cenowe na trzy odcinki realizacyjne na jakie podzielono budowę S17 na terenie województwa mazowieckiego od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina.

Najnowsze artykuły