icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Lotos Kolej wjeżdża do Niemiec

Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos S.A., rozpoczęła realizację przewozów kolejowych w Niemczech. To perspektywiczny rynek dla polskiego przewoźnika.

Dzięki uruchomieniu przewozów Lotos Kolej wprowadza na rynek kompleksową ofertę obsługi kolejowej dla transportu pomiędzy Polską i Niemcami.

Uruchomienie przewozów było możliwe dzięki uzyskaniu w lipcu br. przez Lotos Kolej niemieckiego certyfikatu bezpieczeństwa „B” Niemcy.

– Od kilku lat analizowaliśmy możliwość wejścia na niemiecki rynek przewozów kolejowych. Przygotowaliśmy się do tego bardzo dokładnie i dziś możemy cieszyć się z pierwszego uruchomionego pociągu, który dostarczy produkty z Polski bezpośrednio do klienta w Niemczech – komentuje Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej – Decyzja o wejściu na ten konkurencyjny rynek podyktowana jest przede wszystkim oczekiwaniami naszych klientów. Lotos Kolej wychodzi im naprzeciw i zwiększa swoje szanse na konkurowanie z alternatywnym transportem tj. samochodowy czy morski.

Przewozy na terenie Niemiec będą obsługiwane z wykorzystaniem wielosystemowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX Bombardier, które są w eksploatacji spółki Lotos Kolej.

Ponadto Lotos Kolej realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią. Spółka planuje również rozpocząć przewozy do stacji granicznej z Litwą i w ten sposób rozwinąć siatkę oferowanych połączeń w korytarzu Wschód – Zachód.

Warto przypomnieć, że Zarząd Grupy Lotos S.A. planuje przeprowadzić ofertę publiczną Lotos Kolej. Spółka powinna być gotowa do debiutu w 4 kw. 2016 r. Ostateczny termin oraz sposób upublicznienia Lotos Kolej będzie uzależniony od wyniku szczegółowych analiz oraz sytuacji na rynku kapitałowym.

Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik kolejowy na polskich torach. W 2014 r. spółka przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton produktów. Udział przewoźnika w polskim rynku (wg. pracy przewozowej) wynosi aktualnie blisko 10%.

Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski i we Frankfurcie nad Odrą.

Źródło: Lotos

Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos S.A., rozpoczęła realizację przewozów kolejowych w Niemczech. To perspektywiczny rynek dla polskiego przewoźnika.

Dzięki uruchomieniu przewozów Lotos Kolej wprowadza na rynek kompleksową ofertę obsługi kolejowej dla transportu pomiędzy Polską i Niemcami.

Uruchomienie przewozów było możliwe dzięki uzyskaniu w lipcu br. przez Lotos Kolej niemieckiego certyfikatu bezpieczeństwa „B” Niemcy.

– Od kilku lat analizowaliśmy możliwość wejścia na niemiecki rynek przewozów kolejowych. Przygotowaliśmy się do tego bardzo dokładnie i dziś możemy cieszyć się z pierwszego uruchomionego pociągu, który dostarczy produkty z Polski bezpośrednio do klienta w Niemczech – komentuje Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej – Decyzja o wejściu na ten konkurencyjny rynek podyktowana jest przede wszystkim oczekiwaniami naszych klientów. Lotos Kolej wychodzi im naprzeciw i zwiększa swoje szanse na konkurowanie z alternatywnym transportem tj. samochodowy czy morski.

Przewozy na terenie Niemiec będą obsługiwane z wykorzystaniem wielosystemowych lokomotyw elektrycznych typu TRAXX Bombardier, które są w eksploatacji spółki Lotos Kolej.

Ponadto Lotos Kolej realizuje przewozy na stacjach granicznych z Czechami, Słowacją i Białorusią. Spółka planuje również rozpocząć przewozy do stacji granicznej z Litwą i w ten sposób rozwinąć siatkę oferowanych połączeń w korytarzu Wschód – Zachód.

Warto przypomnieć, że Zarząd Grupy Lotos S.A. planuje przeprowadzić ofertę publiczną Lotos Kolej. Spółka powinna być gotowa do debiutu w 4 kw. 2016 r. Ostateczny termin oraz sposób upublicznienia Lotos Kolej będzie uzależniony od wyniku szczegółowych analiz oraz sytuacji na rynku kapitałowym.

Lotos Kolej to najnowocześniejszy przewoźnik kolejowy na polskich torach. W 2014 r. spółka przewiozła 10,6 mln ton towarów. W tym roku planuje przewieźć ponad 12 mln ton produktów. Udział przewoźnika w polskim rynku (wg. pracy przewozowej) wynosi aktualnie blisko 10%.

Lotos Kolej uruchamia codziennie kilkaset pociągów towarowych na obszarze całej Polski i kilkanaście w ruchu granicznym. Przewoźnik posiada swoje oddziały zlokalizowane na terenie całej Polski i we Frankfurcie nad Odrą.

Źródło: Lotos

Najnowsze artykuły