icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pesa przekazała PKP Intercity dziesiątą spalinową Gamę

(Pesa)

Dziś (w piątek 30 października) w Warszawie bydgoska PESA, zgodnie z harmonogramem podpisanej w lipcu 2014 roku umowy, przekazała PKP Intercity ostatnią z dziecięciu zamówionych przez Przewoźnika lokomotyw spalinowych Gama.

Lokomotywa 111Db Gama jest normalnotorowym, 4-osiowym pojazdem, który zasila nowoczesny silnik spalinowy o mocy 2400kW. Konstrukcja, parametry techniczne i eksploatacyjne lokomotywy spełniają wymagania odpowiednich norm PN, ISO, IEC, CEN/CENENEC, kart UIC, zaleceń ERRI(ORE) oraz TSI. Przeznaczona jest na wszystkie europejskie rynki, w tym także na rynek polski, ponieważ zastosowane rozwiązania konstrukcyjne uwzględniają specyficzne warunki polskiej infrastruktury kolejowej.

Lokomotywa posiada nowoczesny napęd z jednym przekształtnikiem trakcyjnym chłodzonym cieczą i dwoma falownikami dwupoziomowymi na każdy wózek trakcyjny oddzielnie. Wyposażona jest w hamulec elektrodynamiczny i oporowy. Przeniesienie siły pociągowej z wózków na pudło odbywa się za pomocą skośnych cięgieł trakcyjnych. Lokomotywa wywodzi się z wielosystemowej platformy lokomotyw 111E Gama projektowanej w PESA. W wersji 111Db przeznaczona jest do prowadzenia wszelkich pociągów towarowych i pasażerskich – z szybkimi pociągami ekspresowymi włącznie – z prędkościami do 140 (160) km/h.

Przypomnijmy, że kontrakt o wartości ponad 140 mln zł. netto obejmował dostawy nie tylko pojazdów, ale też usług ich utrzymania przez ok. 12 lat.

(Pesa)

Dziś (w piątek 30 października) w Warszawie bydgoska PESA, zgodnie z harmonogramem podpisanej w lipcu 2014 roku umowy, przekazała PKP Intercity ostatnią z dziecięciu zamówionych przez Przewoźnika lokomotyw spalinowych Gama.

Lokomotywa 111Db Gama jest normalnotorowym, 4-osiowym pojazdem, który zasila nowoczesny silnik spalinowy o mocy 2400kW. Konstrukcja, parametry techniczne i eksploatacyjne lokomotywy spełniają wymagania odpowiednich norm PN, ISO, IEC, CEN/CENENEC, kart UIC, zaleceń ERRI(ORE) oraz TSI. Przeznaczona jest na wszystkie europejskie rynki, w tym także na rynek polski, ponieważ zastosowane rozwiązania konstrukcyjne uwzględniają specyficzne warunki polskiej infrastruktury kolejowej.

Lokomotywa posiada nowoczesny napęd z jednym przekształtnikiem trakcyjnym chłodzonym cieczą i dwoma falownikami dwupoziomowymi na każdy wózek trakcyjny oddzielnie. Wyposażona jest w hamulec elektrodynamiczny i oporowy. Przeniesienie siły pociągowej z wózków na pudło odbywa się za pomocą skośnych cięgieł trakcyjnych. Lokomotywa wywodzi się z wielosystemowej platformy lokomotyw 111E Gama projektowanej w PESA. W wersji 111Db przeznaczona jest do prowadzenia wszelkich pociągów towarowych i pasażerskich – z szybkimi pociągami ekspresowymi włącznie – z prędkościami do 140 (160) km/h.

Przypomnijmy, że kontrakt o wartości ponad 140 mln zł. netto obejmował dostawy nie tylko pojazdów, ale też usług ich utrzymania przez ok. 12 lat.

Najnowsze artykuły