icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Szczegółowe wyniki finansowe Grupy ZUE po trzech kwartałach

Grupa ZUE, jeden z czołowych podmiotów branży budownictwa kolejowej i miejskiej infrastruktury szynowej oraz wykonawca infrastruktury energetycznej, skupiająca w swych ramach potencjał projektowy, handlowo-produkcyjny i wykonawczy, uzyskała w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 384,3 mln zł, czyli niższe o 17,6% od wypracowanych w tym samym okresie rok wcześniej.

Pomimo niższych przychodów po trzech kwartałach br. Grupa utrzymała osiągniętą w pierwszym półroczu bardzo wysoką dynamikę zysków. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł blisko 29,9 mln zł (wzrost o 72,4% w stosunku do trzech kwartałów 2014 r.), wynik EBITDA 17,7 mln zł (wzrost o 74,4%), zysk operacyjny (EBIT) 10,7 mln zł (czyli o 184,2% wyższy niż w tym samym okresie rok wcześniej), a zysk netto 7,3 mln zł (wzrost o 225,8%).

Znaczącej poprawie uległy również wskaźniki rentowności: marża brutto na sprzedaży osiągnęła po trzech kwartałach 2015 r. poziom 7,8% (wobec 3,7% w analogicznym okresie 2014 r.), rentowność EBITDA 4,6% (2,2% rok wcześniej), a rentowność netto 1,9% (0,5% rok wcześniej).

Grupa pozyskała w 2015 roku znaczące kontrakty o wartości ok. 208,3 mln zł. Obecny portfel zamówień Grupy kształtuje się na poziomie ok. 700 mln zł. Szacunkowa wartość przetargów, w których obecnie uczestniczy Grupa ZUE, wynosi ok. 8,5 mld zł.

Dwa z tych przetargów odbywają się zagranicą (w Słowenii oraz na Słowacji) i dotyczą modernizacji tamtejszych linii kolejowych. Udział w nich jest integralnym elementem realizacji jednego ze strategicznych kierunków rozwoju Grupy, jakim jest ekspansja na rynkach zagranicznych. Wpisują się w nią również działania spółki projektowej BPK Poznań na rzecz pozyskania nowych kontraktów w Bułgarii i Chorwacji.

Grupa pozytywnie ocenia długofalowe perspektywy rozwoju rynków, na których działa: infrastruktury kolejowej, miejskiej oraz sieci energetycznych. Wymownym potwierdzeniem dużego potencjału tych rynków jest zapowiedziana przez PKP Polskie Linie Kolejowe „Wielka Ofensywa Inwestycji Kolejowych”, w ramach której do końca 2023 r. inwestor planuje realizację przedsięwzięć o łącznej wartości 67 mld zł.

Grupa ZUE, przygotowując się na te wyzwania, znacząco rozbudowała swoje zaplecze techniczne, przeznaczając w 2015 r. 18,4 mln zł (dane na dzień 13 listopada) na specjalistyczny sprzęt i maszyny, przede wszystkim do prac w segmencie infrastruktury kolejowej.

Szczegółowe wyniki finansowe Grupy ZUE

Wybrane dane finansowe (w tys. zł)

  I-III kw. 2015 I-III kw. 2014 Zmiana
Przychody ze sprzedaży 384 331 466 436 -17,6%
Wynik brutto na sprzedaży 29 912 17 355 +72,4%
Koszty zarządu 17 046 12 627 +35,0%
EBITDA 17 689 10 143 +74,4%
EBIT 10 733 3 777 +184,2%
Zysk brutto 10 150 3 492 +190,7%
Zysk netto 7 302 2 241 +225,8%
Marża brutto na sprzedaży 7,8% 3,7% +4,1 p.p.
Rentowność EBITDA 4,6% 2,2% +2,4 p.p.
Rentowność netto 1,9% 0,5% +1,4 p.p.

 

W Grupie podział przychodów po wyłączeniach konsolidacyjnych wg segmentów przedstawia się następująco :

  • działalność budowlana – 89%
  • działalność handlowa – 10%
  • działalność projektowa – 1%

Koszty zarządu po trzech kwartałach 2015 r. kształtowały się na poziomie 17 mln zł, w porównaniu do 12,6 mln zł w analogicznym okresie ub.r., co oznacza wzrost o 35%. Było to związane przede wszystkim z przejęciem w I półroczu br. spółki Railway, dzięki któremu Grupa ZUE rozbudowała swoja ofertę o segment handlowy oraz prowadzonymi działaniami restrukturyzacyjnymi w spółce projektowej.

Grupa zachowuje bezpieczne poziomy wskaźników zadłużenia i płynności. Na koniec III kwartału wskaźnik ogólnego zadłużenia wyniósł 0,55 w porównaniu z 0,58 w analogicznym okresie 2014 r. Wskaźnik zadłużenia długoterminowego kształtował się na poziomie 0,05 (0,12 w III kwartale ub.r.) Wartość niewykorzystanych linii kredytowych na koniec III kwartału opiewała na ponad 135 mln PLN (na poziomie skonsolidowanym).

Portfel zamówień

Grupa pozyskała w 2015 r. znaczące kontrakty o wartości ok. 208,3 mln zł. W ostatnim czasie oferta spółki projektowej BPK Poznań została wybrana jako najkorzystniejsza w dwóch przetargach na łączną kwotę 10,5 mln PLN.

Wartość portfela zamówień Grupy ZUE wynosi obecnie ok. 700 mln zł. Łączna szacunkowa wartość przetargów, w których Grupa już uczestniczy, wynosi ok. 8,5 mld zł. Najważniejsze z nich przestawia tabela poniżej:

 

INFRASTRUKTURA KOLEJOWA Typ zadania
Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach 31,32,36 w ramach projektu CEF „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Białystok wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne” Projektuj, Buduj
Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej  E 59, odcinek Leszno – Czempiń” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Buduj
Realizacja robót budowlanych w ramach Przetargu nr 1 – Modernizacja odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 1,150 – 0,000 linii nr 134, km 15,810 – 29,110 linii nr 133) Buduj
Realizacja robót budowlanych w ramach Przetargu nr 2 – Modernizacja odcinka Trzebinia – Krzeszowice (km 29,110 – 46,700 linii nr 133). Buduj
„Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna” Buduj
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Łuków – Parczew” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin” Projektuj, buduj
Wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych w zakresie prac na linii nr 395 w torze nr 1 na odcinku Koziegłowy – Kiekrz od km 7,211 do km 16,493 i w torze nr 2 na stacji Poznań Piątkowo od km 13,353 do km 14,635 w ramach zadania pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz” Projektuj, buduj
Opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych oraz realizacja robót LOT-ów: C, D, E w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.1.b „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (LOT C,D,E)”. Projektuj, buduj
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz realizację robót LOT B w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.1.a „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A,B,F) – Faza II”. Projektuj, buduj
Wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy Buduj
Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska) Projektuj, buduj
Przebudowa posterunku odgałęźnego Biała Rawska w ramach zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa” Buduj
Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi-Swarzędz w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) Buduj
Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Kutno – odcinek Żychlin – Barłogi w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) Buduj
Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Łowicz – odcinek Sochaczew – Żychlin i odcinek Placencja – Łowicz Główny w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) Buduj
Roboty budowlane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) realizowanej w systemie „buduj” za wyjątkiem branż: sterowanie ruchem kolejowym i teletechnicznej, które będą realizowane w systemie „projektuj i buduj” na podstawie dokumentacji projektowej, opracowywanej w ramach obecnie realizowanego projektu TEN-T 2011-PL-93141-S „Modernizacja linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki – prace przygotowawcze Projektuj, buduj
Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych w km: 40,881; 50,450; 40,472; 41,425; 46,290; 50,030; 51,176/51,181; 54,951; 44,421; 47,321; 48,921; 49,936; 51,088; 51,752; 54,664; 55,400 na szlaku Biała Rawska – Strzałki tor nr 1 i 2 linii kolejowej nr 4 (CMK) Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa” Buduj

 

INFRASTRUKTURA MIEJSKA Typ zadania
Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową ul. Marynarskiej na odc. ul. Taśmowa – ul. Rzymowskiego. Projektuj, Buduj
Budowa linii tramwajowej na Tarchomin – etap II Buduj
Pilotażowa modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Krakowa wraz z rozbudową warstwy telemetrycznej, stworzenie systemu sterowania oraz dobudowa instalacji PV Projektuj, buduj

 

 

PRZETARGI ZAGRANICZNE Typ zadania
Modernizacja linii kolejowej w Słowenii Buduj
Modernizacja linii kolejowej na Słowacji Buduj

 

Inwestycje w zaplecze techniczne

Reagując na prognozy dynamicznego wzrostu wartości inwestycji w segmencie budownictwa infrastruktury kolejowej w latach 2015-2023 Grupa ZUE wzmacnia zaplecze sprzętowe, a tym samym swoją pozycję konkurencyjną na tym rynku.

Park maszynowy Grupy wzbogacił się przede wszystkim o profilarkę tłucznia typu SSP 110 SW oraz oczyszczarkę tłucznia typu RM 80 UHR. Dodatkowo ZUE podpisała we wrześniu 2015 r. umowę na zakup lokomotywy typu M62, która zostanie zmodernizowana przez bydgoską firmę PESA.

Łączne nakłady na inwestycje w maszyny wyniosły w 2015 r. 18,4 mln zł. Dzięki rozbudowie zaplecza technicznego Grupa jest w stanie jeszcze sprawniej i efektywniej realizować bieżące projekty oraz skuteczniej  rywalizować w kolejnych przetargach.

Po trzech kwartałach 2015 r. Grupa ZUE osiągnęła bardzo satysfakcjonujące wyniki finansowe. Mimo spadku przychodów ze sprzedaży w  porównaniu z analogicznym okresem 2014 r., zdecydowanie poprawiliśmy zarówno zyski, jak i wskaźniki rentowności. Wysoką dynamikę wzrostu zysków odnotowaliśmy już w I półroczu br. i konsekwentnie ją podtrzymujemy. Wartość naszego portfela zamówień utrzymuje się na poziomie gwarantującym bezpieczne funkcjonowania Grupy i stanowiącym solidną bazę do pozyskiwania kolejnych zleceń. Już uczestniczymy i planujemy wziąć udział w kolejnych przetargach, w tym zagranicznych. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt i maszyny jesteśmy do nich bardzo dobrze przygotowani – powiedział Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

Źródło: Grupa ZUE

 

Grupa ZUE, jeden z czołowych podmiotów branży budownictwa kolejowej i miejskiej infrastruktury szynowej oraz wykonawca infrastruktury energetycznej, skupiająca w swych ramach potencjał projektowy, handlowo-produkcyjny i wykonawczy, uzyskała w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 384,3 mln zł, czyli niższe o 17,6% od wypracowanych w tym samym okresie rok wcześniej.

Pomimo niższych przychodów po trzech kwartałach br. Grupa utrzymała osiągniętą w pierwszym półroczu bardzo wysoką dynamikę zysków. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł blisko 29,9 mln zł (wzrost o 72,4% w stosunku do trzech kwartałów 2014 r.), wynik EBITDA 17,7 mln zł (wzrost o 74,4%), zysk operacyjny (EBIT) 10,7 mln zł (czyli o 184,2% wyższy niż w tym samym okresie rok wcześniej), a zysk netto 7,3 mln zł (wzrost o 225,8%).

Znaczącej poprawie uległy również wskaźniki rentowności: marża brutto na sprzedaży osiągnęła po trzech kwartałach 2015 r. poziom 7,8% (wobec 3,7% w analogicznym okresie 2014 r.), rentowność EBITDA 4,6% (2,2% rok wcześniej), a rentowność netto 1,9% (0,5% rok wcześniej).

Grupa pozyskała w 2015 roku znaczące kontrakty o wartości ok. 208,3 mln zł. Obecny portfel zamówień Grupy kształtuje się na poziomie ok. 700 mln zł. Szacunkowa wartość przetargów, w których obecnie uczestniczy Grupa ZUE, wynosi ok. 8,5 mld zł.

Dwa z tych przetargów odbywają się zagranicą (w Słowenii oraz na Słowacji) i dotyczą modernizacji tamtejszych linii kolejowych. Udział w nich jest integralnym elementem realizacji jednego ze strategicznych kierunków rozwoju Grupy, jakim jest ekspansja na rynkach zagranicznych. Wpisują się w nią również działania spółki projektowej BPK Poznań na rzecz pozyskania nowych kontraktów w Bułgarii i Chorwacji.

Grupa pozytywnie ocenia długofalowe perspektywy rozwoju rynków, na których działa: infrastruktury kolejowej, miejskiej oraz sieci energetycznych. Wymownym potwierdzeniem dużego potencjału tych rynków jest zapowiedziana przez PKP Polskie Linie Kolejowe „Wielka Ofensywa Inwestycji Kolejowych”, w ramach której do końca 2023 r. inwestor planuje realizację przedsięwzięć o łącznej wartości 67 mld zł.

Grupa ZUE, przygotowując się na te wyzwania, znacząco rozbudowała swoje zaplecze techniczne, przeznaczając w 2015 r. 18,4 mln zł (dane na dzień 13 listopada) na specjalistyczny sprzęt i maszyny, przede wszystkim do prac w segmencie infrastruktury kolejowej.

Szczegółowe wyniki finansowe Grupy ZUE

Wybrane dane finansowe (w tys. zł)

  I-III kw. 2015 I-III kw. 2014 Zmiana
Przychody ze sprzedaży 384 331 466 436 -17,6%
Wynik brutto na sprzedaży 29 912 17 355 +72,4%
Koszty zarządu 17 046 12 627 +35,0%
EBITDA 17 689 10 143 +74,4%
EBIT 10 733 3 777 +184,2%
Zysk brutto 10 150 3 492 +190,7%
Zysk netto 7 302 2 241 +225,8%
Marża brutto na sprzedaży 7,8% 3,7% +4,1 p.p.
Rentowność EBITDA 4,6% 2,2% +2,4 p.p.
Rentowność netto 1,9% 0,5% +1,4 p.p.

 

W Grupie podział przychodów po wyłączeniach konsolidacyjnych wg segmentów przedstawia się następująco :

  • działalność budowlana – 89%
  • działalność handlowa – 10%
  • działalność projektowa – 1%

Koszty zarządu po trzech kwartałach 2015 r. kształtowały się na poziomie 17 mln zł, w porównaniu do 12,6 mln zł w analogicznym okresie ub.r., co oznacza wzrost o 35%. Było to związane przede wszystkim z przejęciem w I półroczu br. spółki Railway, dzięki któremu Grupa ZUE rozbudowała swoja ofertę o segment handlowy oraz prowadzonymi działaniami restrukturyzacyjnymi w spółce projektowej.

Grupa zachowuje bezpieczne poziomy wskaźników zadłużenia i płynności. Na koniec III kwartału wskaźnik ogólnego zadłużenia wyniósł 0,55 w porównaniu z 0,58 w analogicznym okresie 2014 r. Wskaźnik zadłużenia długoterminowego kształtował się na poziomie 0,05 (0,12 w III kwartale ub.r.) Wartość niewykorzystanych linii kredytowych na koniec III kwartału opiewała na ponad 135 mln PLN (na poziomie skonsolidowanym).

Portfel zamówień

Grupa pozyskała w 2015 r. znaczące kontrakty o wartości ok. 208,3 mln zł. W ostatnim czasie oferta spółki projektowej BPK Poznań została wybrana jako najkorzystniejsza w dwóch przetargach na łączną kwotę 10,5 mln PLN.

Wartość portfela zamówień Grupy ZUE wynosi obecnie ok. 700 mln zł. Łączna szacunkowa wartość przetargów, w których Grupa już uczestniczy, wynosi ok. 8,5 mld zł. Najważniejsze z nich przestawia tabela poniżej:

 

INFRASTRUKTURA KOLEJOWA Typ zadania
Polepszenie jakości usług przewozowych na liniach 31,32,36 w ramach projektu CEF „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Białystok wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sadowne” Projektuj, Buduj
Przebudowa układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej  E 59, odcinek Leszno – Czempiń” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, Etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF). Buduj
Realizacja robót budowlanych w ramach Przetargu nr 1 – Modernizacja odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia (km 1,150 – 0,000 linii nr 134, km 15,810 – 29,110 linii nr 133) Buduj
Realizacja robót budowlanych w ramach Przetargu nr 2 – Modernizacja odcinka Trzebinia – Krzeszowice (km 29,110 – 46,700 linii nr 133). Buduj
„Modernizacja linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Chodzież – Piła Główna” Buduj
Zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 30 Łuków – Lublin Północny na odcinku Łuków – Parczew” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin” Projektuj, buduj
Wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych w zakresie prac na linii nr 395 w torze nr 1 na odcinku Koziegłowy – Kiekrz od km 7,211 do km 16,493 i w torze nr 2 na stacji Poznań Piątkowo od km 13,353 do km 14,635 w ramach zadania pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 394, 395 na odcinku Poznań Franowo – Zieliniec – Kiekrz” Projektuj, buduj
Opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych oraz realizacja robót LOT-ów: C, D, E w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.1.b „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (LOT C,D,E)”. Projektuj, buduj
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz realizację robót LOT B w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu POIiŚ 7.1-19.1.a „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A,B,F) – Faza II”. Projektuj, buduj
Wykonanie robót budowlanych na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy Buduj
Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska) Projektuj, buduj
Przebudowa posterunku odgałęźnego Biała Rawska w ramach zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa” Buduj
Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi-Swarzędz w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) Buduj
Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Kutno – odcinek Żychlin – Barłogi w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) Buduj
Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Łowicz – odcinek Sochaczew – Żychlin i odcinek Placencja – Łowicz Główny w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) Buduj
Roboty budowlane w ramach projektu „Prace na linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki (linia nr 447)”, realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) realizowanej w systemie „buduj” za wyjątkiem branż: sterowanie ruchem kolejowym i teletechnicznej, które będą realizowane w systemie „projektuj i buduj” na podstawie dokumentacji projektowej, opracowywanej w ramach obecnie realizowanego projektu TEN-T 2011-PL-93141-S „Modernizacja linii kolejowej Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki – prace przygotowawcze Projektuj, buduj
Modernizacja 16 szt. obiektów inżynieryjnych w km: 40,881; 50,450; 40,472; 41,425; 46,290; 50,030; 51,176/51,181; 54,951; 44,421; 47,321; 48,921; 49,936; 51,088; 51,752; 54,664; 55,400 na szlaku Biała Rawska – Strzałki tor nr 1 i 2 linii kolejowej nr 4 (CMK) Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa” Buduj

 

INFRASTRUKTURA MIEJSKA Typ zadania
Opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową ul. Marynarskiej na odc. ul. Taśmowa – ul. Rzymowskiego. Projektuj, Buduj
Budowa linii tramwajowej na Tarchomin – etap II Buduj
Pilotażowa modernizacja oświetlenia ulicznego Miasta Krakowa wraz z rozbudową warstwy telemetrycznej, stworzenie systemu sterowania oraz dobudowa instalacji PV Projektuj, buduj

 

 

PRZETARGI ZAGRANICZNE Typ zadania
Modernizacja linii kolejowej w Słowenii Buduj
Modernizacja linii kolejowej na Słowacji Buduj

 

Inwestycje w zaplecze techniczne

Reagując na prognozy dynamicznego wzrostu wartości inwestycji w segmencie budownictwa infrastruktury kolejowej w latach 2015-2023 Grupa ZUE wzmacnia zaplecze sprzętowe, a tym samym swoją pozycję konkurencyjną na tym rynku.

Park maszynowy Grupy wzbogacił się przede wszystkim o profilarkę tłucznia typu SSP 110 SW oraz oczyszczarkę tłucznia typu RM 80 UHR. Dodatkowo ZUE podpisała we wrześniu 2015 r. umowę na zakup lokomotywy typu M62, która zostanie zmodernizowana przez bydgoską firmę PESA.

Łączne nakłady na inwestycje w maszyny wyniosły w 2015 r. 18,4 mln zł. Dzięki rozbudowie zaplecza technicznego Grupa jest w stanie jeszcze sprawniej i efektywniej realizować bieżące projekty oraz skuteczniej  rywalizować w kolejnych przetargach.

Po trzech kwartałach 2015 r. Grupa ZUE osiągnęła bardzo satysfakcjonujące wyniki finansowe. Mimo spadku przychodów ze sprzedaży w  porównaniu z analogicznym okresem 2014 r., zdecydowanie poprawiliśmy zarówno zyski, jak i wskaźniki rentowności. Wysoką dynamikę wzrostu zysków odnotowaliśmy już w I półroczu br. i konsekwentnie ją podtrzymujemy. Wartość naszego portfela zamówień utrzymuje się na poziomie gwarantującym bezpieczne funkcjonowania Grupy i stanowiącym solidną bazę do pozyskiwania kolejnych zleceń. Już uczestniczymy i planujemy wziąć udział w kolejnych przetargach, w tym zagranicznych. Dzięki inwestycjom w nowy sprzęt i maszyny jesteśmy do nich bardzo dobrze przygotowani – powiedział Wiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

Źródło: Grupa ZUE

 

Najnowsze artykuły