icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP PLK modernizuje stację Warszawa Okęcie za 85 mln zł

(PKP PLK)

Efektem prac będzie krótsza podróż i wygodna obsługa pasażerów. Roboty postępują zgodnie z planem. Na stacji Warszawa Okęcie widać już nowy peron. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln zł na modernizacje odcinka linii kolejowej Warszawa Okęcie – Czachówek na trasie do Radomia.

Tylko na modernizację stacji Warszawa Okęcie PLK przeznaczyła 85 mln złotych. W grudniu od nowego rozkładu jazdy, pasażerowie będą w pełni korzystać z nowego peronu, który będzie wyposażony w ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Zbudowane zostały filary kładki, która połączy peron z ulicą. Widać szyby w których zainstalowane będą windy.

Wykonawca ułożył już 3,5 km toru oraz 6 rozjazdów. Teraz przystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będą koncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wiaty.

Na modernizację 27-kilometrowego odcinka pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 milionów złotych. Efektem przebudowy będzie krótsza i sprawniejsza podróż pasażerów pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zmiany umożliwią przewoźnikom m.in. Szybkiej Kolei Miejskiej uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Do korzystania z kolei zachęcą wygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osób niepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością 160 km/h. Całość prac na tym odcinku zostanie zakończona w drugim kwartale 2017 roku.

Liczby projektu Warszawa Okęcie – Czachówek:

– Przebudowa 77 km torów i 101 rozjazdów
– Modernizacja 13 przejazdów kolejowo – drogowych
– Wymiana 75 km sieci trakcyjnej
– Przebudowa 3 stacji i 6 przystanków osobowych

Modernizacja linii Warszawa – Radom

W grudniu kończą się prace na stacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzech całkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz odremontowanego przejścia podziemnego.

W październiku Inwestor, Polskie Linie Kolejowe, ogłosiły dwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa – Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Warszawą a Radomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układ torów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.
Projekt POIiŚ 7.1-19.1.a „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

(PKP PLK)

Efektem prac będzie krótsza podróż i wygodna obsługa pasażerów. Roboty postępują zgodnie z planem. Na stacji Warszawa Okęcie widać już nowy peron. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 mln zł na modernizacje odcinka linii kolejowej Warszawa Okęcie – Czachówek na trasie do Radomia.

Tylko na modernizację stacji Warszawa Okęcie PLK przeznaczyła 85 mln złotych. W grudniu od nowego rozkładu jazdy, pasażerowie będą w pełni korzystać z nowego peronu, który będzie wyposażony w ławki, oświetlenie oraz tablice informacyjne. Zbudowane zostały filary kładki, która połączy peron z ulicą. Widać szyby w których zainstalowane będą windy.

Wykonawca ułożył już 3,5 km toru oraz 6 rozjazdów. Teraz przystępuje do montażu sieci trakcyjnej. W kolejnych fazach roboty będą koncentrowały się na układaniu nowych torów, montażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz budowie kładki dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wiaty.

Na modernizację 27-kilometrowego odcinka pomiędzy Warszawą Okęciem a Czachówkiem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 460 milionów złotych. Efektem przebudowy będzie krótsza i sprawniejsza podróż pasażerów pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Zmiany umożliwią przewoźnikom m.in. Szybkiej Kolei Miejskiej uruchomienie całkowicie nowych połączeń obsługujących południową część aglomeracji warszawskiej, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Do korzystania z kolei zachęcą wygodne przystanki wyposażone w nowoczesną, wygodną i dostosowaną dla osób niepełnosprawnych infrastrukturę. Pociągi po nowych torach pojadą z prędkością 160 km/h. Całość prac na tym odcinku zostanie zakończona w drugim kwartale 2017 roku.

Liczby projektu Warszawa Okęcie – Czachówek:

– Przebudowa 77 km torów i 101 rozjazdów
– Modernizacja 13 przejazdów kolejowo – drogowych
– Wymiana 75 km sieci trakcyjnej
– Przebudowa 3 stacji i 6 przystanków osobowych

Modernizacja linii Warszawa – Radom

W grudniu kończą się prace na stacji Radom, o wartości 100 mln złotych. Pasażerowie będą korzystali z trzech całkowicie przebudowanych i w pełni wyposażonych peronów oraz odremontowanego przejścia podziemnego.

W październiku Inwestor, Polskie Linie Kolejowe, ogłosiły dwa przetargi na przebudowę pozostałych dwóch odcinków linii Warszawa – Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.

Po zakończeniu wszystkich prac podróż między Warszawą a Radomiem najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmodernizowane perony na stacjach i przystankach. Nowoczesny układ torów zapewni szybki i płynny przejazd pociągów.
Projekt POIiŚ 7.1-19.1.a „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Najnowsze artykuły