icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rośnie marża Lotosu

(Lotos)

8,6 dolara na baryłce wyniosła w listopadzie br. modelowa marża rafineryjna Lotosu. To o 47 proc. więcej niż w październiku 2015 r. i o blisko 4 proc. więcej w stosunku do listopada 2014.

W III kw. 2015 r. modelowa marża rafineryjna Lotosu uplasowała się na poziomie 7,41 dol./bbl w porównaniu z 6,97 dol./bbl w III kw. 2014 r.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

14,14 proc. benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
4,24 proc. benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
4,53 proc. LPG (50 proc. Propan FOB NWE, 50 proc. Butan FOB NWE)
49,57 proc. diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
5,34 proc. paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
18,11 proc. ciężki olej opałowy (HFO 3,5 proc. SARA )
4,07 proc. stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszamy o szacowany koszt zużycia gazu ziemnego (łącznie z kosztami przesyłu) w wysokości około 3 dol. na jedną przerobioną baryłkę ropy.

(Lotos)

8,6 dolara na baryłce wyniosła w listopadzie br. modelowa marża rafineryjna Lotosu. To o 47 proc. więcej niż w październiku 2015 r. i o blisko 4 proc. więcej w stosunku do listopada 2014.

W III kw. 2015 r. modelowa marża rafineryjna Lotosu uplasowała się na poziomie 7,41 dol./bbl w porównaniu z 6,97 dol./bbl w III kw. 2014 r.

Do kalkulacji marży przyjęto poniższą strukturę uzysków, której przypisano następujące indeksy cenowe:

14,14 proc. benzyna (PRM UNL 10 ppm ARA)
4,24 proc. benzyna surowa (Naphtha CIF NWE)
4,53 proc. LPG (50 proc. Propan FOB NWE, 50 proc. Butan FOB NWE)
49,57 proc. diesel (ULSD 10 ppm CIF NWE)
5,34 proc. paliwo lotnicze (Jet CIF NWE)
18,11 proc. ciężki olej opałowy (HFO 3,5 proc. SARA )
4,07 proc. stanowi zużycie własne rafinerii

Kalkulację marży pomniejszamy o szacowany koszt zużycia gazu ziemnego (łącznie z kosztami przesyłu) w wysokości około 3 dol. na jedną przerobioną baryłkę ropy.

Najnowsze artykuły