icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Dogoniliśmy Europę | Problemy polskich łupków | Niemiecka kolej na polskich drogach

Codzienny przegląd mediów Biznes Alert

EEC 2013. Budownictwo infrastrukturalne – kontynuacja z modyfikacjami

(www.wnp.pl)

W planach inwestycji infrastrukturalnych w nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 znajdą się projekty, które były już wcześniej określone i do czego zobowiązują Polskę umowy międzynarodowe, w tym ujęte programami unijnymi, typy TEN-T. Ale zostaną też wprowadzone nowe zadania, które korygują wcześniejsze plany i lepiej mają odpowiadać zmieniającym się potrzebom społecznym i gospodarki.

EEC 2013. Porty lotnicze w Polsce – dogoniliśmy Europę

(www.wnp.pl)

Debata panelowa pod hasłem „Transport i infrastruktura lotnicza w Europie i w Polsce” w ramach V Europejskiego Kongresu Gospodarczego rozwiała wątpliwości co do motywów inwestowania w infrastrukturę lotniskową. Inwestycje te w ostatnich latach pozwoliły dogonić Europę pod względem standardu obsługi ruchu lotniczego – przekonywali uczestnicy debaty. Wskazano trendy i szanse rozwojowe, aspiracje i zagrożenia.

Problemy polskich łupków

(Rzeczpospolita)

Bartosz Wiśniewski z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych przekonuje, że najważniejszymi problemami rodzącej się w Polsce branży łupkowej są: trudniejsza geologia niż w USA, zapóźnienie technologiczne oraz brak odpowiedniego prawa. Przez nie inwestorzy nie mogą oszacować skali ryzyka ewentualnej inwestycji łupkowej w naszym kraju.

Port lotniczy Katowice: z myślą o Cargo City

(www.wnp.pl) Inwestycje w infrastrukturę lotniczą w ostatnich latach były racjonalne i pozwoliły dogonić Europę pod względem standardu obsługi ruchu lotniczego – przekonywali uczestniczy debaty „Transport i infrastruktura lotnicza w Europie i w Polsce” zorganizowanej w ramach V Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Piechociński o rosyjskim prądzie: Skąd ta ciekawość?

(RMF FM)

W rozmowie z reporterem radia minister gospodarki Janusz Piechociński unikał odpowiedzi na pytanie czy Polska zgodziła się już na import energii elektrycznej z obiektu atomowego powstającego w Obwodzie Kaliningradzkim. Oficjalne negocjacje na ten temat trwają. Prowadzą je PSE. Zdaniem przedstawicieli INTER RAO JES Polacy zgodzą się na takie rozwiązanie. Piechociński nie potwierdza ani nie zaprzecza – unika odpowiedzi.

Nowe TSI „Wagony towarowe”

(www.utk.gov.pl)

Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie nr 321/2013, wprowadzającego nową Techniczną Specyfikację Interoperacyjności w zakresie podsystemu „Wagony towarowe” (TSI WAG). Zgodnie z art. 2 rozporządzenia, dokument będzie miał zastosowanie do wagonów poruszających się z prędkością do 160 km/h i o nacisku maksymalnym 25 t na oś. W odróżnieniu od obowiązującego TSI, geograficzny zakres stosowania nowej specyfikacji został rozszerzony na całą sieć kolejową UE.

Pięć firm w dialogu konkurencyjnym na elektrociepłownię w Olsztynie

(PAP)

Zarząd MPEC w Olsztynie ostatecznie wybierze partnera do budowy elektrociepłowni. Decyzja zapadnie w pierwszym kwartale 2014 roku, w oparciu o koncepcje przedstawione przez firmy-kandydatów. Wśród nich znalazły się POSCO Engineering & Construction, Abeinsa Ingeniería y Construcción Industrial, konsorcjum z udziałem NDI, NDI Hotel Management i Besix Group, Strabag i konsorcjum firm Dalkia Term, Dalkia Poznań i Dalkia Poznań Zespół Elektrociepłowni.

Furgalski: Cięcia połączeń KŚ to porażka

(www.rynek-kolejowy.pl)

– Kolej mówi: pasażerowie macie busy – mówi o planach Kolei Śląskich Adrian Furgalski. Nie takie działania wyobrażał sobie, zarysowując z innymi ekspertami program naprawczy przewoźnika. Pasażerowie są też załamani podwyżkami cen biletów – dla niektórych wzrosną prawie dwukrotnie.

KE przywraca backloading do agendy

(wnp.pl)

Komisja Europejska wskazuje, że „nadmiar” pozwoleń na emisję CO2 w obiegu może doprowadzić do załamania systemu handlu emisjami. Ponownie postuluje zastosowanie backloadingu, czyli sztucznego podwyższenia cen pozwoleń poprzez wycofanie części z nich z obiegu. To rozwiązanie zostało już raz odrzucone, m.in. dzięki lobbingowi polskich euro parlamentarzystów.

Niemiecka kolej na polskich drogach

(www.rynek-kolejowy.pl)

Zgodnie z lutowymi informacjami agencji Reuters, koncern Deutsche Bahn przejął wschodnią dywizję przewoźnika autobusowego Veolia Transdev. Głównym rynkiem ekspansji autobusów z logo Arriva DB będą Polska, Słowacja i Czechy.

Minister środowiska: na szczycie klimatycznym w Warszawie chcemy globalnego porozumienia. Ma ono zastąpić Protokół z Kioto

(Newseria.pl)

Polska jako gospodarz światowej konferencji klimatycznej (tzw. COP19), która odbędzie się w listopadzie tego roku w Warszawie, zamierza skupić się na dyskusjach związanych z ograniczeniem emisję dwutlenku węgla. Chce przede wszystkim wynegocjowania nowego, globalnego porozumienia w sprawie redukcji emisji gazów cieplarnianych i zahamowania wzrostu średniej temperatury na świecie. Minister zapowiada, że to będą bardzo trudne negocjacje. Nowe porozumienie w 2020 roku miałoby zastąpić Protokół z Kioto.

Codzienny przegląd mediów Biznes Alert

EEC 2013. Budownictwo infrastrukturalne – kontynuacja z modyfikacjami

(www.wnp.pl)

W planach inwestycji infrastrukturalnych w nowej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 znajdą się projekty, które były już wcześniej określone i do czego zobowiązują Polskę umowy międzynarodowe, w tym ujęte programami unijnymi, typy TEN-T. Ale zostaną też wprowadzone nowe zadania, które korygują wcześniejsze plany i lepiej mają odpowiadać zmieniającym się potrzebom społecznym i gospodarki.

EEC 2013. Porty lotnicze w Polsce – dogoniliśmy Europę

(www.wnp.pl)

Debata panelowa pod hasłem „Transport i infrastruktura lotnicza w Europie i w Polsce” w ramach V Europejskiego Kongresu Gospodarczego rozwiała wątpliwości co do motywów inwestowania w infrastrukturę lotniskową. Inwestycje te w ostatnich latach pozwoliły dogonić Europę pod względem standardu obsługi ruchu lotniczego – przekonywali uczestnicy debaty. Wskazano trendy i szanse rozwojowe, aspiracje i zagrożenia.

Problemy polskich łupków

(Rzeczpospolita)

Bartosz Wiśniewski z Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych przekonuje, że najważniejszymi problemami rodzącej się w Polsce branży łupkowej są: trudniejsza geologia niż w USA, zapóźnienie technologiczne oraz brak odpowiedniego prawa. Przez nie inwestorzy nie mogą oszacować skali ryzyka ewentualnej inwestycji łupkowej w naszym kraju.

Port lotniczy Katowice: z myślą o Cargo City

(www.wnp.pl) Inwestycje w infrastrukturę lotniczą w ostatnich latach były racjonalne i pozwoliły dogonić Europę pod względem standardu obsługi ruchu lotniczego – przekonywali uczestniczy debaty „Transport i infrastruktura lotnicza w Europie i w Polsce” zorganizowanej w ramach V Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Piechociński o rosyjskim prądzie: Skąd ta ciekawość?

(RMF FM)

W rozmowie z reporterem radia minister gospodarki Janusz Piechociński unikał odpowiedzi na pytanie czy Polska zgodziła się już na import energii elektrycznej z obiektu atomowego powstającego w Obwodzie Kaliningradzkim. Oficjalne negocjacje na ten temat trwają. Prowadzą je PSE. Zdaniem przedstawicieli INTER RAO JES Polacy zgodzą się na takie rozwiązanie. Piechociński nie potwierdza ani nie zaprzecza – unika odpowiedzi.

Nowe TSI „Wagony towarowe”

(www.utk.gov.pl)

Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie nr 321/2013, wprowadzającego nową Techniczną Specyfikację Interoperacyjności w zakresie podsystemu „Wagony towarowe” (TSI WAG). Zgodnie z art. 2 rozporządzenia, dokument będzie miał zastosowanie do wagonów poruszających się z prędkością do 160 km/h i o nacisku maksymalnym 25 t na oś. W odróżnieniu od obowiązującego TSI, geograficzny zakres stosowania nowej specyfikacji został rozszerzony na całą sieć kolejową UE.

Pięć firm w dialogu konkurencyjnym na elektrociepłownię w Olsztynie

(PAP)

Zarząd MPEC w Olsztynie ostatecznie wybierze partnera do budowy elektrociepłowni. Decyzja zapadnie w pierwszym kwartale 2014 roku, w oparciu o koncepcje przedstawione przez firmy-kandydatów. Wśród nich znalazły się POSCO Engineering & Construction, Abeinsa Ingeniería y Construcción Industrial, konsorcjum z udziałem NDI, NDI Hotel Management i Besix Group, Strabag i konsorcjum firm Dalkia Term, Dalkia Poznań i Dalkia Poznań Zespół Elektrociepłowni.

Furgalski: Cięcia połączeń KŚ to porażka

(www.rynek-kolejowy.pl)

– Kolej mówi: pasażerowie macie busy – mówi o planach Kolei Śląskich Adrian Furgalski. Nie takie działania wyobrażał sobie, zarysowując z innymi ekspertami program naprawczy przewoźnika. Pasażerowie są też załamani podwyżkami cen biletów – dla niektórych wzrosną prawie dwukrotnie.

KE przywraca backloading do agendy

(wnp.pl)

Komisja Europejska wskazuje, że „nadmiar” pozwoleń na emisję CO2 w obiegu może doprowadzić do załamania systemu handlu emisjami. Ponownie postuluje zastosowanie backloadingu, czyli sztucznego podwyższenia cen pozwoleń poprzez wycofanie części z nich z obiegu. To rozwiązanie zostało już raz odrzucone, m.in. dzięki lobbingowi polskich euro parlamentarzystów.

Niemiecka kolej na polskich drogach

(www.rynek-kolejowy.pl)

Zgodnie z lutowymi informacjami agencji Reuters, koncern Deutsche Bahn przejął wschodnią dywizję przewoźnika autobusowego Veolia Transdev. Głównym rynkiem ekspansji autobusów z logo Arriva DB będą Polska, Słowacja i Czechy.

Minister środowiska: na szczycie klimatycznym w Warszawie chcemy globalnego porozumienia. Ma ono zastąpić Protokół z Kioto

(Newseria.pl)

Polska jako gospodarz światowej konferencji klimatycznej (tzw. COP19), która odbędzie się w listopadzie tego roku w Warszawie, zamierza skupić się na dyskusjach związanych z ograniczeniem emisję dwutlenku węgla. Chce przede wszystkim wynegocjowania nowego, globalnego porozumienia w sprawie redukcji emisji gazów cieplarnianych i zahamowania wzrostu średniej temperatury na świecie. Minister zapowiada, że to będą bardzo trudne negocjacje. Nowe porozumienie w 2020 roku miałoby zastąpić Protokół z Kioto.

Najnowsze artykuły