AlertWszystko

USA przegrywają medialną zimną wojnę z Rosją

(The Washington Times/Wojciech Jakóbik)

Jak donosi The Washington Times, w ostatniej dekadzie Rosja przeorganizowała i zwiększyła intensywność propagandy, przez co Waszyngton zaczął przegrywać wojnę informacyjną. Wspierane przez Moskwę kampanie medialne pogarszają wizerunek USA w Europie Środkowej i Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Południowej.

Gazeta podaje jako przykład telewizję Russia Today, która stała się „rosyjskim BBC”. Dociera do 700 mln odbiorców w ponad 100 krajach. Inny przykład to Sputnik, czyli portal propagandowy Kremla. W porównaniu z nimi wspierane finansowo przez Waszyngton Radio Wolna Europa czy Głos Ameryki pozostały w dużym stopniu bierne.

Republikanin z Kalifornii, Edward Royce ocenił w rozmowie z The Washington Times, że Amerykanie nie potrafią skutecznie odpowiedzieć na to zagrożenie. Apeluje o reformę zarządzania mediami rządowymi. Domaga się restrukturyzacji w celu zwiększenia efektywności pracy poszczególnych organów. Elliot Engel, senator Demokratów ze stanu Nowy Jork, przekonuje, że potrzeba dobrej polityki informatycznej jest taka sama, jak za czasów Zimnej Wojny.

Obaj politycy forsują stosowne zmiany w legislacji.


Powiązane artykuły

Hejt wymierzony w Najprzedszkole

We Wrocławiu matka czteroletniego chłopca, zorganizowała internetową nagonkę na prywatne przedszkole. Gdy dyrekcja rozwiązała z nią umowę, media rozpisały się...
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych komentarzy i opinii mijającego tygodnia (1.03-07.03.2025 roku).
Zbigniew Lewicki

Profesor Zbigniew Lewicki: Trump konsekwentnie realizuje swój plan

Zełenski obronił własne ego kosztem swojego kraju. To jedyne wytłumaczenie tego, co wydarzyło się w Gabinecie Owalnym. Moim zdaniem historia...

Udostępnij:

Facebook X X X